MySQL+PHP
Fra : Kasper Bjørn Nielsen

Dato : 22-06-04 16:36

Hej alle

Jeg kører xp og apache.
Jeg skiftede for nyligt til php5, men i den forbindelse er min mysql
røget. phpinfo() siger at mysql er installeret, men når jeg prøver at
connect'e eller kalde en anden mysql-function får jeg:

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in
c:\programmer\mozilla firefox\chrome\Roskilde\content\db_con.php on line 2

Er der nogen der ved hvad der er galt?

/kasper

Fra : Kim Emax

Dato : 22-06-04 22:49

Kasper Bjørn Nielsen wrote:

> [...]
>
> Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in
> c:\programmer\mozilla firefox\chrome\Roskilde\content\db_con.php on

Det lader til at PHP ikke kender funktionen = du har ikke installeret
med --with-mysql. Jeg ved ikke, hvordan det gøres på en DOS platform, men
kig på din php.ini fil. Der er en extension=mysql.dll, der skal være
tilføjet og ellers se om du har en mysql.dll på din PC og at den ligger,
hvor PHP forventer det (ved heller ikke, hvor det er

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...