blodprocent
Fra : bjørn

Dato : 22-06-04 15:39

hvad er den normale blodprocent hos en voksen mand?
og hvad er den hvis den er lidt for lav?

Fra : Faithless

Dato : 22-06-04 16:12

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> hvad er den normale blodprocent hos en voksen mand?
> og hvad er den hvis den er lidt for lav?

Hej

Den er lav hvis den er under 7,5 for kvinder og 8,5 for mænd.
Ved ikke hvad normal er, men de gange jeg har givet blod har den ligget
melle 9,4 & 9,7.

Faithless

Fra : Peter Græbe

Dato : 22-06-04 17:07

bjørn skrev:

> hvad er den normale blodprocent hos en voksen mand?

Hæmoglobin-indhold:
8-11 mmol/L (8-10 for kvinder og 9-11 for mænd).

> og hvad er den hvis den er lidt for lav?

Tja, vel 8,0-8,9 for mænd.

Peter Græbe

Fra : Sorgenfri

Dato : 22-06-04 20:44

Peter Græbe wrote:

> Hæmoglobin-indhold:
> 8-11 mmol/L (8-10 for kvinder og 9-11 for mænd).

De referenceintervaller, "man" (dvs. inden for H:S, KAS, KPLL m.fl.) normalt
henviser til , er nu altså:

kvinder 7,0 - 10,0 mmol/L
mænd 8,0 - 11,0 mmol/L

Hvis blodprocenten (egl. koncentrationen af hæmoglobin i blodet) hos en
voksen mand ligger under 8,0, ja så vil det sige, at blodprocenten er lavere
end det, der regnes for at være en normal værdi.

Har du da et tal på hånden?

Mvh. Sorgenfri

Fra : Hans Henrik Johansen

Dato : 03-08-04 04:18