telmore ned i pris?
Fra : S.G

Dato : 22-06-04 15:01

kan se tele2 online skal have 19 øre pr sms, samt 68øre for almindelig
opkald.
Hvorfor er det lige at telmore ikke følger trop? De plejer da at sænke
priserne så snart konkurrenterne gør.?

Jeg overvejeer selv at skifte til tele2, da der jo er noget at spare!

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-06-04 15:13

On Tue, 22 Jun 2004 16:00:54 +0200
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> [...]
> priserne så snart konkurrenterne gør.?
>
> Jeg overvejeer selv at skifte til tele2, da der jo er noget at spare!

fordi telmore tilbyder langt flere services for deres pris end Tele2
gør. F.eks. gprs, highspeed data og ordentlig kundeservice.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Anders

Dato : 22-06-04 15:40

Prøv at se http://mobildebat.dk/viewtopic.php?t=35586

> fordi telmore tilbyder langt flere services for deres pris end Tele2
> gør. F.eks. gprs, highspeed data og ordentlig kundeservice.
Nej, dette er ikke korrekt. Du skal give 99 kr. i oprettelse for at få GPRS.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 17:26

> Nej, dette er ikke korrekt. Du skal give 99 kr. i oprettelse for at få
GPRS.

Det ændrer jo ikke på, at de tilbyder det?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Anders

Dato : 22-06-04 19:17

Jeppe Vestergaard wrote:
> Det ændrer jo ikke på, at de tilbyder det?
Nej, men dette gør en masse andre selskaber også, som fx CBB er der
billigere end Telmore på alle punkter.

I dag er der flere selskaber der er billigere end Telmore. Det er enda
muligt at få samme pris, som hos Telmore, eller laver foruden tilskud
til mobiltelefoner.

Med hensyn til services er Telmore heller ikke førende længere. TDC
Mixit har fx besked-robot, hvilket man ikke kan benytte sig af som
Telmore kunde. Hos CBB kan man fx have forskellige hilsner til
forskellige personer. Ud over dette kan man aflytte sine beskeder via
deres hjemmeside eller får dem tilsendt som email. Denne service kan man
også få hos Telmore; men der koster det 15 kr. pr. måned eller mere.

Som jeg ser det har Telmore ikke længere den bedste forhold mellem
services, kvalitet og pris. Det er ligesom Telmore ikke har eller ikke
vil/kan komme med et modspil til konkurrenternes udspil.

Efter at Allan Christiansen har overtager er de eneste initiativer der
har været en prisnedsættelse på 5 øre, nyt design på deres hjemmeside og
nogle tilbud, som hovedsageligt har været rettet imod kommende nye kunder.

Fra : Gryffe

Dato : 23-06-04 12:14

Anders skrev:

> [...]
> har været en prisnedsættelse på 5 øre, nyt design på deres hjemmeside
> og nogle tilbud, som hovedsageligt har været rettet imod kommende nye

- Som fx SommerSMS'erne, som kan bringe stykprisen ned til 10 øre? Og de
500.000 gratis webSMS'er til de eksisterende kunder, fordi de rundede ½
million kunder?

Det du skriver er ikke korrekt.

Mvh. Gryffe

Fra : Anders

Dato : 23-06-04 13:01

Gryffe wrote:
> - Som fx SommerSMS'erne, som kan bringe stykprisen ned til 10 øre? Og de
> 500.000 gratis webSMS'er til de eksisterende kunder, fordi de rundede ½
> million kunder?
OK, jeg malede det måske mere sort og hvidt end det egentligt er. Ja,
disse tilbud kan eksisterende kunder også få gavn af.

Men pointen var, at de efter min mening hovedsageligt fokusere på nye
kunder. Fx kan man få et gratis 64 kB SIM-kort, hvis man tilmelder sig
nu, hvilket eksisterende kunder skal give 99 kr. for.

Yderligere har man i den seneste tid også fået 200 kr. ekstra taletid,
hvis man tilmelder sig. Dette kan være medvirkende til at Telmore ikke
har kunnet sænke prisen, for den manglende indtægt på taletid skal jo
ind et sted.

Et andet tilbud som nye såvel som eksisterende kunder kan få gavn af er
at det for tiden kun koster 20 kr. at tilmelde sig til
udenlandstelefoni. Men dette er efter min mening også rettet efter
nye/kommende kunder, for dem der har været kunde hos Telmore og har
behov for at kunne benytte deres telefon i udlandet, har jo forlængst
oprettet udenlandstelefoni.

Jeg så heller at Telmore fejrede at de har rundet de 500.000 kunder med
at sænke prisen en anelse. For som jeg ser det vil Telmore midste de
mest attraktive kunder (dem som har det største forbrug) hvis de ikke
gør noget. Denne målgruppe kan spare en betragtelig sum ved at skifte
til et selskab med en billigere pris.

Jeg tror også at Telmore vil midste nogle kunder i forbindelse med køb
af ny mobiltelefon. Grunden til dette er at man hos andre selskaber kan
få samme pris, hvis ikke laver, foruden tilskud til ny mobiltelefon.

Ja, folk har ret i at det nok ikke kan betale sig at flytte for folk med
et lavt forbug med mindre at man vil købe en ny telefon. Men det er jo
ikke denne gruppe som Telmore tjener penge på. Så jeg tror at Telmore
går en svær tid i møde.

Fra : Gryffe

Dato : 23-06-04 13:51

Anders skrev:

[SNIP]

> [...]
> med et lavt forbug med mindre at man vil købe en ny telefon. Men det
> er jo ikke denne gruppe som Telmore tjener penge på. Så jeg tror at

Det var til gengæld en fin analyse du gav der. Jeg kan ikke se hvorfor du
skulle tage fejl i noget af det du skrev - måske bortset fra at nogle af de
storforbrugende kunder vil belønne Telmore for stadig at have et pletfrit
image. Det betyder ihvertfald noget for mig - uden at jeg af den grund vil
kaldes religiøs Telmore-fan!

--
Gryffe

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-06-04 13:09

Gryffe skrev:

> - Som fx SommerSMS'erne, som kan bringe stykprisen ned til 10 øre?

....fra hvornår til hvornår?
Hans

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-06-04 13:42

On Wed, 23 Jun 2004 14:08:41 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>...fra hvornår til hvornår?

Hjælp til selvhjælp: www.telmore.dk

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-06-04 14:14

On Wed, 23 Jun 2004 14:41:40 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Hjælp til selvhjælp: www.telmore.dk

Bortset fra at jeg aldrig kommer i nærhenden af at sende 444 sms'er! Dermed
er det mig betaler fordi jeg har mindre forbrug. Den idé syntes jeg ikke er
fremragende!

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-06-04 14:30

On Wed, 23 Jun 2004 15:13:42 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Bortset fra at jeg aldrig kommer i nærhenden af at sende 444 sms'er!

Hvad bortset fra det?

>Dermed er det mig betaler fordi jeg har mindre forbrug.

Hvis du køber produktet - og sender færre end 222 SMSer på en måned,
så er det en underskudsforretning for dig, ja. Så snart du passerer
222 på en måned (7½ pr. dag), så begynder du at spare penge.

>Den idé syntes jeg ikke er fremragende!

Så lad være med at købe det. Jeg vurderede mit eget forbrug, og
undlader også at købe produktet. Jeg undrer mig godt nok over, at
Telmore (som ellers slår på tromme for gennemskueligheden) indfører
sådan et produkt, men det er jo også blot et "sommertilbud", måske for
at stikke fingeren i jorden, og høre hvad kunderne mener om det.

Hos Telmore har man dog før forsøgt sig med diverse tiltag, nogle er
blevet hængende, mens andre (som fx Telmore Pro) er, efter kundernes
tilbagemeldinger, blevet nedlagt igen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-06-04 16:22

On Wed, 23 Jun 2004 15:30:18 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Hos Telmore har man dog før forsøgt sig med diverse tiltag, nogle er
>blevet hængende, mens andre (som fx Telmore Pro) er, efter kundernes

Jeg kommer heller ikke i nærheden af 222 sms/md.
Min pointe var at de jo nok ikke taber penge på det og man kunne mistænke at
os der så betaler alm. pris betaler for dette tilbud. Jeg har heller ikke
købt det, men derfor kan man jo godt gøre sig tanker om det

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-06-04 16:55

On Wed, 23 Jun 2004 17:22:09 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Jeg kommer heller ikke i nærheden af 222 sms/md.

Ej heller her (direkte fra mobilen, hvor de jo skal bruges).

>Min pointe var at de jo nok ikke taber penge på det og man kunne mistænke at
>os der så betaler alm. pris betaler for dette tilbud. Jeg har heller ikke
>købt det, men derfor kan man jo godt gøre sig tanker om det

Der er mange ting i livet du betaler for, som du ikke bruger. Jeg har
fx brugt supporten hos diverse firmaer (mobil, internet osv) ufattelig
lidt - jeg betaler for det alligevel - OGSÅ hos Telmore. Jeg ser det
ikke som noget problem, og anser det heller ikke for noget problem, at
jeg betaler for fx bibliotekerne, vejnettet og sygehusene via min skat
- selvom det er begrænset hvor meget jeg bruger disse ting.

For at vende tilbage til det det egentlig drejer sig om, så tror jeg
ikke at SMS-tilbuddet er en underskudsforretning, og hvis den er - så
dropper de nok at lave det igen (det løber jo i denne omgang kun hen
over sommeren).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : Anders

Dato : 23-06-04 17:27

Morten Bowman wrote:
> [...]
> os der så betaler alm. pris betaler for dette tilbud. Jeg har heller ikke
> købt det, men derfor kan man jo godt gøre sig tanker om det
Nej, de gør jo dette for at tjene penge. Folk tænker måske ikke over at
de skal sende over 220 (44/0,20) SMS pr. måned for at dette tilbud kan
betale sig.

De markedsføre det jo med SMS til 10 øre stykket. Dette er jo også
korrekt hvis man sende alle 444 SMS'er men også KUN i dette tilfælde. Så
deres gennemskuelighed er måske på vej tilbage. Man ved jo heller ikke
længere på hvilket tidspunkt det kan betale sig at oprette et nyt nummer
hos Telmore/eller flytte et nummer til Telmore grundet de forskellige
tilbud de har giver samt de tilbud der kommer i fremtiden (hvis det i
det hele taget kan betale sig når de ikke følger med ned i pris).

En anden vigtig ting er at de SMS'er man køber SKAL bruges inden 30
dage. Grunden til dette er nok at få folk til at sende flere SMS'er end
de normal ville have gjort på en måned. De ville nok blive mindre
rentabelt for Telmore hvis der ikke var denne tidsbegrænsning på.

Så mon ikke fremtiden byder på flere sådan tilbud fra Telmores side
istedet for at sænke prisen så de igen bliver konkurencedygtige.

Fra : Gryffe

Dato : 23-06-04 13:47

Hans Paulin skrev:

> ...fra hvornår til hvornår?

Fra Telmore.dk:

"SMS-pakken er en del af Sommeramok med TELMORE.
Du får 444 SMS'er til 44 kr. - det er 10 øre per styk.

BEMÆRK: SMS-pakken er gyldig i maks. 30 dage fra købsdato.

Du kan følge med i dit forbrug på Mit TELMORE, hvor du kan se en SMS-tæller
for din pakke.

Efter 30 dage eller når du har brugt hele pakken, nulstilles din tæller
automatisk, og du har mulighed for at købe en ny SMS-pakke.

Sidste salgsdato er 1. august, 2004.

Bemærk at SMS-pakken gælder almindelige SMS beskeder - sendt fra dit TELMORE
nummer.
Bemærk: SMS til og fra udlandet samt WebSMS er ikke inkluderet."

--
Mvh Gryffe

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-06-04 21:54

Gryffe skrev:

> "SMS-pakken er en del af Sommeramok med TELMORE.
> Du får 444 SMS'er til 44 kr. - det er 10 øre per styk.

snip

Takker!
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-04 20:28

On Tue, 22 Jun 2004 16:13:18 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>fordi telmore tilbyder langt flere services for deres pris end Tele2
>gør. F.eks. gprs, highspeed data og ordentlig kundeservice.

Hvad med CBB

De tilbyder da også GPRS, uden tilmeldingsgebyr, og CBB svar, som er
det samme som Telmore som koster penge.. og så koster deres minutpris
kuin 69 øre

og så har de også udlandstelefoni, som koster 199,- i oprettelse, men
som udbetales til taletid.

Det der er godt hos telmore, er deres advanceres forbrugsside.. det er
der ikke hos CBB.

Fra : Fischer

Dato : 22-06-04 22:10

> Hvad med CBB

Ja, hvis man kan leve med ClubBlahBlah, så er de billigere.
De tilbyder dog ikke HSCSD.

> og så har de også udlandstelefoni, som koster 199,- i oprettelse,
> men som udbetales til taletid.

Kun når den er på tilbud.
Normalpris er 499,- med 199,- taletid.

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe \(prep~

Dato : 23-06-04 12:12

Hej Kim.

Kim Schulz wrote:

> fordi telmore tilbyder langt flere services for deres pris end Tele2
> gør. F.eks. gprs, highspeed data og ordentlig kundeservice.

Hvorfor skulle jeg betale gprs, hscsd, god kundeservice osv med højere
minutpriser?

Dem der vil bruge gprs, skulle betale for muligheden (=aktiveringen)
(hvad de jo også gør). Dem der vil bruge hscsd, skulle betale for
muligheden (=aktiveringen) (hvad de jo også gør).

Jeg er da også en glad Telmore-bruger, men kan ikke forstå hvorfor alle
skal betale "legetøjene" af en lille gruppe. Jeg har selv betalt for
hscsd-aktivering og bruger da også gprs.

Den eneste grund for de højere minutpriser jeg kunne forstå er, at
Telmore tilbyder en bedre dækning end de andre med Sonofon's net.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : MNB

Dato : 23-06-04 01:48

GØR DU DET. Så er der da en tosse mindre som kunde hos Telmore!

Fra : HamSelv

Dato : 23-06-04 11:17

MNB wrote:
> GØR DU DET. Så er der da en tosse mindre som kunde hos Telmore!
Typisk reaktion fra en Telmore-fan!
Bare man kommer med den mindste kritik så råber de SKIFT eller GØR DET
eller noget i den dur.

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-06-04 12:27

On Wed, 23 Jun 2004 12:17:01 +0200, HamSelv <HamSelv@NoEMAIL> wrote:

>Typisk reaktion fra en Telmore-fan!
>Bare man kommer med den mindste kritik så råber de SKIFT eller GØR DET
>eller noget i den dur.

Ja for det et da tåbeligt at vi ikke er enige med dig åbenbart. Skift dog
selskab og bland os andre udenom.

Fra : Fischer

Dato : 23-06-04 12:30

> Typisk reaktion fra en Telmore-fan!
> Bare man kommer med den mindste kritik så råber de
> SKIFT eller GØR DET eller noget i den dur.

Åh, ja. Jeg synes nu også at det emne efterhånden er udtømt.
Problemet er derfor, at vi ikke snakker om "den mindste kritik" men én stor
gang konstant ævlen og kævlen omkring at Telmore er lidt dyrere end
ClubBlahBlah og Tele2.

Hvis nogen hele tiden brokkede sig over at mælk i SuperBrugsen er 50 øre
dyrere end den Tysk-importerede mælk i Aldi, så ville man jo hurtigt undre
sig over hvorfor vedkommende så ikke bare køber sin mælk i Aldi?
Derfor fatter jeg heller ikke at folk ikke bare køber deres varer / ydelser
der hvor det er mest fordelagtigt for en, i stedet for at brokke sig over
prisen i den "butik" hvor man handler.

Jeg bruger selv Telmore, fordi:
1. TDC's net dækker meget bedre end Sonofon der hvor jeg bor / færdes mest.
2. Udlandstelefoni hos ClubBlahBlah takseres seperat (PBS).
3. ClubBlahBlah giver ikke kredit (i nødstilfælde).
4. ClubBlahBlah lukker mit nummer hvis jeg ikke har fyldt på i 7-8 måneder.
5. ClubBlahBlah har ikke HSCSD.
6. Telmore har MobilChef så jeg let kan styre hele familiens mobilforbrug.
7. ClubBlahBlah's forbrugsoversigt er ubrugelig.
8. Mit forbrug er så lavt, at jeg max. kan spare en 50'er på årsbasis. Det
er ikke bøvlet værd.

Andre har deres grunde for at vælge anderledes ..... og det synes jeg de
skal gøre.

*Fischer

Fra : S.G

Dato : 03-07-04 15:57

"MNB" <mnb@c.dk> skrev i en meddelelse
> GØR DU DET. Så er der da en tosse mindre som kunde hos Telmore!

Du er da en idiot!
Jeg poster stille og roligt med en spørgsmål jeg ønsker andres svar på, og
straks bliver man klandret for at være en idiot.
Få dig et liv

Fra : Anders

Dato : 03-07-04 16:13

S.G wrote:
> Du er da en idiot!
> Jeg poster stille og roligt med en spørgsmål jeg ønsker andres svar på, og
> straks bliver man klandret for at være en idiot.
> Få dig et liv
*shhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh* man må jo ikke kritisere Telmore. Telmore gør
aldrig noget forkert og er telefon guden!

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-07-04 20:23

On Sat, 03 Jul 2004 17:13:25 +0200, Anders <anders@NOSPAMTOME> wrote:

>*shhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh* man må jo ikke kritisere Telmore. Telmore gør
>aldrig noget forkert og er telefon guden!

Jeg gætter på du er 15 år eller?
Fat dog at folk har forskellige holdninger og krav.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-06-04 10:19

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message news:<gYWBc.1002$3S5.391@news.get2net.dk>...
> kan se tele2 online skal have 19 øre pr sms, samt 68øre for almindelig
> opkald.
> Hvorfor er det lige at telmore ikke følger trop? De plejer da at sænke
> priserne så snart konkurrenterne gør.?

Det gør Telmore ikke længere efter at TDC ejer det. TDC har aldrig
ønsket at være førende med lave priser.

> Jeg overvejeer selv at skifte til tele2, da der jo er noget at spare!

Det gør jeg så til gengæld ikke, da jeg er glad for HSCSD og GPRS.

Claus

Fra : Henrik Oddershede

Dato : 23-06-04 20:48

S.G wrote:

[...]

> Jeg overvejeer selv at skifte til tele2, da der jo er noget at spare!

Jeg kan ikke lade være med at reagere på det ovenstående, da jeg var i
omtrent samme situation for et års tid siden - dog handlede det om
bredbåndsforbindelse i stedet for mobil.

Det jeg fik ud af at skifte til Tele2 var en måned uden Internet,
talløse mystiske og urimelige regninger fra Tele2, et nyt
oprettelsesgebyr hos min gamle udbyder og sidst, men ikke mindst, en sag
der varede næsten et år, og som krævede Teleankenævnets indblanding, før
Tele2 gav op.

Jeg mistænker deres mobilafdeling for at være lige så obskur, så jeg
stemmer for at du bliver hos Telmore

Mvh. Henrik

--
Henrik Oddershede <henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk>

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-06-04 21:32

On Wed, 23 Jun 2004 21:48:05 +0200, Henrik Oddershede
<henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk> wrote:

> [...]
>Tele2 gav op.
>
>Jeg mistænker deres mobilafdeling for at være lige så obskur, så jeg

Da jeg skiftede adsl til Tele2 gik det perfekt på alle punkter.

Fra : Fischer

Dato : 24-06-04 05:47

> Da jeg skiftede adsl til Tele2 gik det perfekt på alle punkter.

Der er gode og dårlige historier hos alle teleselskaber.
Problemet er blot at hos nogle selskaber er procentdelen af de dårlige
historier meget højere end hos andre.

*Fischer

Fra : Henrik Oddershede

Dato : 24-06-04 08:49

Fischer wrote:

> Der er gode og dårlige historier hos alle teleselskaber.
> Problemet er blot at hos nogle selskaber er procentdelen af de dårlige
> historier meget højere end hos andre.

Ja, jeg ved godt, at jeg sikkert har været temmelig uheldig, og at det
kører glattere for mange andre... Men eftersom Tele2 har udsat mig for
dårlig behandling i meget lang tid, føler jeg en vis tilfredsstillelse,
hvis jeg kan skræmme en potentiel kunde væk fra Tele2 - både fordi jeg
er af den opfattelse af det er til den potentielle kundes eget bedste,
og fordi jeg synes, at Tele2 har fortjent det.

Mvh. Henrik

--
Henrik Oddershede <henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk>

Fra : John

Dato : 24-06-04 12:26

"Henrik Oddershede" <henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er af den opfattelse af det er til den potentielle kundes eget bedste,
> og fordi jeg synes, at Tele2 har fortjent det.

Du er absolut ikke den eneste der har haft store problemer med Tele 2.

Og om deres såkaldte kundeservice skulle man tro at de overtager dem de
andre teleselskaber har fyret fordi de var uduelige.

Jeg kan også kun fraråde folk at blive kunde hos Tele 2.

Mvh

John