Forøg rækkevidden på trådløst netværk!
Fra : Gert Aa. Skydt

Dato : 22-06-04 13:08

Hej dav!!

Jeg har fået ny nabo, og hos ham sidder jeg en del med min bærbare.

Mit problem er at mit trådløse netværk ikke kan nås fra hans hus der
ligger ca. 75 m væk....med kun luft og et enkelt lille træ imellem...

Jeg har en D-Link AirPlus XtremeG+ DI-624+ router koblet op til
internet og med min stationære PC på...selvfølgelig stående herhjemme.

Hvad gør jeg for at øge rækkevidden på den billigste måde!!!
(Er der evt. forslag til en anden router der har bedre rækkevidde)

På forhånd mange tak!!!

Gert
gas(væk)@get2net.dk

Husk!! Kun de døde ting flyder med strømmen!!!!

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-06-04 13:13

"Gert Aa. Skydt" <gas@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gert
> gas(væk)@get2net.dk
>
> Husk!! Kun de døde ting flyder med strømmen!!!!

Måske kan du bruge en ekstern antenne, til udendørsbrug (på routeren altså)
så bare sætte den til når du skal over til din nabo.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-06-04 13:27

gas@get2net.dk (Gert Aa. Skydt) writes:

> Jeg har en D-Link AirPlus XtremeG+ DI-624+ router koblet op til
> internet og med min stationære PC på...selvfølgelig stående herhjemme.

På min Dlink 604+ er der 3-4 forskellige sendestyrker (Tx power) at
vælge imellem. Pr. default stod den på 1/4 power, så med lidt held
kan du skrue op for sendestyrken?

--
Mikkel
motortosse.dk

Fra : Gert Aa. Skydt

Dato : 23-06-04 15:12

Hejsa igen!

Tak for 2 goe´ svar!

Er der andre muligheder,
- især nogle der har erfaring med udstyr der har bedre rækkevidde. Jeg
har nemlig mulighed for at sælge D-link´en fordelagtigt.
- er et accesspoint eller en anden router en mulighed, i og med en af
disse evt. er bedre til at modtage signalet fra min router, og så
relay´e det videre til mit pcmcia kort i den bærbare.( jeg ved godt
det måske er et par hundrede kroner dyrere.

Gert
gas(væk)@get2net.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-06-04 15:41

On 23 Jun 2004 07:11:33 -0700, gas@get2net.dk (Gert Aa. Skydt)
wrote:

> Er der andre muligheder,
> - især nogle der har erfaring med udstyr der har bedre rækkevidde.

Prøv dk.edb.netvaerk.traadloest.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-06-04 13:29