Foldudmenu i definitionsliste
Fra : Kristian Thy

Dato : 22-06-04 12:56

Jeg har kigget lidt på et par JavaScript-foldudmenuer (primært Brattlis
Foldoutmenu 1 & 2 fra bratta.com), og så vidt jeg kan se virker de alle
ved at pille ved css-værdierne for visibility på nogle <div>-elementer i
menuen. Til mit formål skal jeg bruge det til en definitionsliste
(<dl>), hvor man skal kunne folde definitionerne ud og ind. Mit
spørgsmål er så, om jeg er nødt til at pakke mine <dd> og <dt> ind i
gemme/vise <dt>'ere gennem CSS?

Og er der evt. nogen der kan skubbe mig lidt på vej? (Jeg er ok til css,
html og php, men en klovn til JS ;)

(Xpost til d.e.i.w.clientside og d.e.i.w.html,
da der svjv ikke er en dansk css-gruppe.
XFUT: d.e.i.w.clientside)

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Mark Jespersen

Dato : 22-06-04 16:32

Kristian Thy skrev i webdesign.clientside:
> [...]
> Foldoutmenu 1 & 2 fra bratta.com), og så vidt jeg kan se virker de alle
> ved at pille ved css-værdierne for visibility på nogle <div>-elementer i

De fleste fold-ud-scripts virker ikke specifikt på <div>-elementerne, men
refererer til id- eller class-attributterne i <div>-elementerne. Så ja, du
kan godt få en fold-ud-menu til at fungere uden at pakke dine <dd> og <dt>
id-attribut.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne