Ip telefoni uden ekstern udbyder...
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 10:47

Hejsa.

Jeg ved ikke helt om nedenstående problemstilling var mere passende i en
netværksgruppe, men nu prøver jeg altså her.

Jeg har følgende setup:

Lokation 1: adsl 512/512 samt to analoge telefonlinjer.

Lokation 2: adsl 512/512.

På lokation 2 ønsker jeg at kunne benytte de to analoge telefonlinjer, der
befinder sig på lokation 1.De to telefonlinjer benyttes ikke på lokation1.

Kan jeg finde nogle (billige) bokse, der via adsl linjerne kan "flytte" de
to telefonlinjer?

Jeg har kigget lidt på denne
http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=341, men så vidt jeg kan læse,
kan den kun bruges op mod en udbyder (Musimi osv.)?

Nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Christen Fihl

Dato : 22-06-04 14:48

Noget lignende dette måske:
http://www.draytek.co.uk/products/vigor2600v.html

Du kan mad Musimi have to opkoblinger. Kald mellem disse to er gratis.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net

Fra : Ole

Dato : 22-06-04 14:50

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg finde nogle (billige) bokse, der via adsl linjerne kan "flytte" de

Hvorfor vil du bruge de analoge linier fra lokation 2.

Kan du ikke oprette en konto hus musimi.dk og så anvende den via din adsl på
lokation 2 ?

mvh

Ole

Fra : Soren (News)

Dato : 22-06-04 14:56

<Rune Nicolajsen> writes:

[snip]
> [...]
> http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=341, men så vidt jeg kan læse,
> kan den kun bruges op mod en udbyder (Musimi osv.)?

Hej,

Hvad du kan goere er at lave din egen udbyder paa 'lokation 1':
Se paa Asterisk (en software-pbx, http://www.asterisk.org/) og et billigt ISDN-kort som
er understoettet af Asterisk til at styre de 2 linjer (der skal sikkert noget
analog<->isdn adapter ind imellem). Alternativt koeb to XP100'ere (see det
hele paa Asterisk's hjemmeside under 'hardware').

Derefter finder du to VoIP telefoner (som den dlink du lurer paa), og kobler den
op mod din Asterisk server paa 'lokation 2'.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : oscar

Dato : 23-06-04 15:58

DVG-1120s er en router med QoS egnet til at koble på en udbyder:

DVG-1120s hos estation.dk
http://www.estation.dk/product.asp?product=81

hvor opsætning af DVG-1120S til Musimi er beskrevet som :
https://musimi.dk/index.php/html/main/dlink.html

Vil du have en direkte opkobling, så kan du bruge Routeren fra Draytek:

Gå efter 2 x Draytek Vigor 2600V
http://www.estation.dk/product.asp?product=117

eller en 2900V, fra sidst i Juli
http://www.draytek.dk

2600 serie - v -vg - vgi, "v" for Vocie , "g" for trådløs og "i" for ISDN

Et andet valg er produkter fra Intertex:
http://www.estation.dk/group.asp?group=131