Kronisk diarré
Fra : Jesper Sloth

Dato : 22-06-04 10:18

Hejsa

Jeg har en lidt ældre kat på 14 år der har haft diarre i en længere periode,
men ellers ikke været på virket. Men så her for 10 dage siden gik katten
nærmest helt kold i løbet 2 døgn blevet han mere og mere træt, og om morgen
kunne han slet ikke gå , han virkede meget beruset. Han kom til dyrlægen og
fik omgang væskebehandling i årene med kalcium tilskud, og fik det meget
bedre i løbet 1 døgn, og kom hjem igen, på diæt ID fra dyrlægen, og Zoolac.
Afføringen begyndte også at samle sig lidt men der kom ind i mellem en tynd
omgang. Så var jeg oppe her i nat kl. 04:00 for der var en frygtelig larm,
det viste sig at være den gamle, sammen med en af vores andre katte der tog
en ordentlig tur op og ned af trapperne, han havde det meget fint. Da min
kone tog afsted kl. 07:30 havde det også fint. Men da jeg så så ham igen kl.
09:00 var han begyndt at tilte igen, men masser af appetit. Og nu kan han
næsten ikke gå igen, halt sløv og vælter rundt.

Har talt med dyrlægen han mente jeg skulle give ham noget af hans hjerte
medicin igen (han lider af for stort hjerte), og se om det hjalp lidt, og se
tiden an i løbet af dagen, men jeg syntes at han er blevet dårligere, og jeg
kan ikke komme ud til dyrlægen før kl. 16:00 Gode råd søges!! Jeg ved ikke
rigtift, måske er det bare slut med ham, han er 14 år og har haft dårligt
hjerte i de sidste 2 år og har tabt sig fra 8kg. til 4,5kg. på de 2 år jeg
vil ikke pine ham, og dt koster immervæk 2500 at få en omgang blodprøve
væske og medicin, og hvis det kun holder i 10 dage, og han egentlig kun
kommer sig 70% hmmmm.... hold da op jeg er i tvivl. Kom enedelig med nogle
indslag, mens jeg finder en mulighed for at få ham til dyrlægen før kl.
16:00 ØV

Mvh

Jesper

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-06-04 10:56

Hej Jesper

Jeg har desværre ingen bud eller gode råd, han er en ældre kat med dårligt
hjerte så "oddsene" er lidt imod
ham. Jeg ønsker blot at du vil have "visdom og mod"
til i samråd med dyrlægen at træffe den beslutning der
vil være den rigtige for din kat, uanset hvad den beslutning er.

Mange trøstetanker

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jesper Sloth

Dato : 22-06-04 22:11

Hej

Jeg fik ham til dyrlæge kl. 13:00 og der var ingen tvivl, han havde fået et
underskud af Kalium igen, nu skal vi så finde ud af hvorfor han får det og
om der kan gøres noget, det er åbentbart svært at regulerer det i kosten
eller med medicin, han får nu drop med Væske og Kalium. Han bliver også
undersøgt for sukkersyge, det blev han også sidste gang og der var der ingen
tegn, men de prøver lige tjekke igen om der skulle være en sukkersyge der
gemmer sig i disse symptomer. Ja odsene er meget imod ham, det snakkede vi
også om. Men nu må vi se, om han klarer den eller vi skal til det tralse....

Mvh

Jesper

Fra : Denise

Dato : 22-06-04 11:10

"Jesper Sloth" <sloth@FJERNtele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> indslag, mens jeg finder en mulighed for at få ham til dyrlægen før kl.

Hej Jesper
Drikker han meget vand, går han langt nede på bagpoterne ?
Jeg synes symptomerne minder om sukkersyge, både med vægttab, virke beruset,
tilte og være træt.
Men måske dækker de symptomer andre sygdomme. Sukkersyge burde kunne måles
med det samme hos dyrlægen.
Kan desværre ikke berolige, du kommer til at vente til du kan komme til
dyrlæge, men jeg ved hvor forfærdeligt det er at gå og vente, når de kære
dyr er syge.

--
Hilsen Denise

Fra : Jesper Sloth

Dato : 22-06-04 22:09

Hej

Fra : Denise

Dato : 23-06-04 07:45

> [...]
ingen
> tegn, men de prøver lige tjekke igen om der skulle være en sukkersyge der

Hej Jesper
Stakkels lille mis, jeg håber de finder ud af hvad grunden er. Så
symptomerne svarer åbenbart også til Kalium mangel.
For mennesker gælder det jo, at vanddrivende medicin, som man bl.a. får ved
hjerteproblemer, udvasker Kalium. Og her skal man normalt have ekstra
tilskud af Kalium. Så måske er det det samme for katte. For mennesker skal
man jo måle Kalium med mellemrum, hvis man får vanddrivende medicin. Så
måske er det hans hjertemedicin der gør det, men det finder de forhåbentlig
ud af, ellers må du spørge om det.
God bedring til ham.

--
Hilsen Denise

Fra : Jesper Sloth

Dato : 23-06-04 20:37

Hej igen

Har talt med dyrlægen, og Bubber har det godt igen, men har stadigvæk
diarré, så han kommer ikke hjem endnu, de ville gerne have ham stabil i
maven inden vi får ham hjem, og så skal vi prøve at give ham noget tilskud
mod kalium underskud, hvis man kan.... Der er ingen tegn i blodprøver på
andre sygedomme, så det er lidt mærkeligt, at han bliver ved med at have
diarre, og hans saltbalance sådan vælter på få timer.

Mvh

Jesper

Fra : Denise

Dato : 24-06-04 13:29

> [...]
> andre sygedomme, så det er lidt mærkeligt, at han bliver ved med at have
> diarre, og hans saltbalance sådan vælter på få timer.

Hej
Det er godt det går bedre med Bubber og også fint, at blodprøverne ikke
viser noget andet galt.
Men så må de jo bare i tænkeboks over hvorfor problemet opstår, hvad med
hjertemedicinen ?
Fortsat god bedring, håber han snart kommer hjem.

--
Hilsen Denise

Fra : Jesper Sloth

Dato : 25-06-04 20:17

Hej Igen

Så er Bubber kommet hjem, og ser ud til at have deet rigtift godt! han
spiser godt og skælder ud.... Han skal nu kun have FRD som foder da der er
mange fibre i og skulle få lidt samling på maven. De har ikke fundet nogle
ting der er skyld i hans pludselig sygdom, alle prøver var gode og så her
anden gang de tog dem, så det er lidt trals, for man ved jo ikke, om det er
det samme igen om 10 dage.

Fra : Denise

Dato : 25-06-04 22:04

Jesper Sloth wrote:
> [...]
> var gode og så her anden gang de tog dem, så det er lidt trals, for
> man ved jo ikke, om det er det samme igen om 10 dage.

Tillykke med hans hjemkomst. Vi må håbe det ikke sker igen. Men det kan være
du skal bruge noget tid på internettet eller ringe og snakke med andre
dyrlæger, for at få en alternativ mening eller nogle ideer, måske for at
være lidt på forkant, hvis det dukker op igen. Det kan jo være der dukker de
vise sten op. Og nogle gange må man selv komme med ideer til dyrlægen, bare
sørg for at vide, hvilke prøver det er, som han har fået taget.
Men dejligt at han er kommet hjem, han bliver garanteret krammet og nusset.

--
Hilsen Denise