Når hunden trækker
Fra : Pia & Christian

Dato : 22-06-04 09:57

Vi har en dejlig Formel1 labrador på godt to år. Vi har dog et enkelt
problem med ham...Han trækker, når vi går tur!! Det er lykkedes os at få ham
til at gå nogenlunde pænt, når vi går alene, men nu skal der en barnevogn
med på turene, og så har vi balladen igen.

Vi har på et tidspunkt set en annonce, hvor man kunne få en personlig træner
til at afhjælpe problemer, men vi har selvfølgelig ikke gemt den.
Er der mon nogen, der kender noget til det?
Vi bor i Middelfart, og det må helst ikke være alt for langt væk, da man jo
nok skal komme flere gange.
Håber, nogen kan hjælpe os.

Mvh
Christian og Pia

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-04 10:00

"Pia & Christian" <pichri@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Er der mon nogen, der kender noget til det?
> Vi bor i Middelfart, og det må helst ikke være alt for langt væk, da man

Jeg har tænkt mig at prøve rådene her:
http://www.hunden.ch.nyka.dk/hunden_traeker.htm
på vores flatcoated ret.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : shadow

Dato : 22-06-04 10:11

> "Pia & Christian" <pichri@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
Hej
Det er en ganske udmærket løsnig der beskrives på
http://www.hunden.ch.nyka.dk/hunden_traeker.htm man kan også supplere den
lidt med at når man går med sin hund, og den så passerer ens venstre ben ,
vender man rundt og går lige så langsomt den anden vej, og når hunden
passerer benet igen vender man rudt og går modsat vej igen osv. osv
Meningen med at vende rundt er at få hunden til at gå ved siden af en eller
bagved en, men der er flere løsninger men med linket og den her er du godt
på vej det virker på de fleste hunde.

--
M.V.H
Jimmy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-06-04 11:00

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message

> [...]
eller
> bagved en, men der er flere løsninger men med linket og den her er du godt

Den metode har jeg prøvet flere gange, synes ikke rigtig den hjælper, derfor
den anden metode.

Fra : DCH

Dato : 22-06-04 13:28

Hej

I DCH er der noget der hedder konsulenttjenesten som er en gratis
service hvor man kan ringe og stille spørgsmål - det koster kun hvis man
ønsker besøg af konsulenten - kørepengene skal betales, men for at undgå
at der kommer en fra Nordjylland eller lign så tag en snak med dem og
kontakt nærmeste DCH afd.

Med venlig hilsen
DCH

http://www.kandu.dk/

Fra : DCH

Dato : 22-06-04 13:29

Glemte at sige at nummeret på konsulenttjenesten kan ses på
www.dch-danmark.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : DCH

Dato : 22-06-04 13:29

Fra : René Kofoed

Dato : 23-06-04 08:53

> [...]
> til at gå nogenlunde pænt, når vi går alene, men nu skal der en barnevogn
> med på turene, og så har vi balladen igen.

Hej Pia og Christian.

Mine hunde er trænet til konkurencer, og kan gå på plads osv, men de kan
ikke gå pænt i snor !! I hvertfald ikke pænt nok. Men min erfaring, er at de
går lidt pænere når der kommer en barnevogn med !! Det er ligesom om at de
følges med den !!
Håber at det virker på samme måde på jeres hund.
Held og lykke med den lille.
Mvh Susanne.