Lave forskellige farver på data man trække~
Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 22-06-04 09:05

Hej

Lad os sige jeg har en database med navn, alder, by, postnr.
Det trækker jeg ud af min mysql db så det står sådan her:

Navn1 Alder1 By1 Postnr.1
Navn2 Alder2 By3 Postnr.3
Navn1 Alder1 By1 Postnr.5
Navn6 Alder2 By3 Postnr.3

Så vil jeg gerne have den til at vise det lidt mere overskueligt, så jeg
skal have lavet forskellige farve på hver række.

(farve 1) Navn1 Alder1 By1 Postnr.1
(farve 2) Navn2 Alder2 By3 Postnr.3
(farve 1) Navn1 Alder1 By1 Postnr.5
(farve 2) Navn6 Alder2 By3 Postnr.3

Jeg tænkte først på at give dem nr. 1-2-1-2-1-2- i databasen, men hvis jeg
så laver en søgefunktion, så vil der måske komme flere ensfarvede ved siden
af hinanden, fx:
(farve 1)
(farve 1)
(farve 2)
(farve 1)

mvh. Morten

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-06-04 09:28

Morten M. Kaastrup wrote:

> Så vil jeg gerne have den til at vise det lidt mere overskueligt, så jeg
> skal have lavet forskellige farve på hver række.

Søg og du skal finde:

<http://groups.google.dk/groups?q=php+farve+skiftevis&ie=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning>

Mvh
Tonni

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-06-04 09:54

Morten M. Kaastrup wrote:
> Så vil jeg gerne have den til at vise det lidt mere overskueligt, så jeg
> skal have lavet forskellige farve på hver række.

check modulus ($xx%2)

for($i=0;$i<10;$i++) {
echo $i%2 ? "farve 1<br>" : "farve 2<br>";
}

--
excuse of the day : The electrician didn't know what the yellow cable
: was so he yanked the ethernet out.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-04 10:05

Morten M. Kaastrup skrev:

>Så vil jeg gerne have den til at vise det lidt mere overskueligt, så jeg
>skal have lavet forskellige farve på hver række.

Definér i dit CSS:

..red { color: #f00; }
..green { color: #0f0; }

Koden:
<?
$skift=0;
.... LØKKE ...
$skift=1-$skift;
if ($skift) $klasse="red";
else $klasse="green";
print "<p class='$klasse'>...DATA ...</p>";
.... SLUTLØKKE ...
?>

Måske skal du vælge nogle andre farver ...

kommer an på hvad du vil.

--
Bertel

Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 22-06-04 10:37

Tak til alle :)

Virker fint

mvh. Morten

Fra : Jonas Delfs

Dato : 22-06-04 12:13

"Morten M. Kaastrup" <mortenmk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vil jeg gerne have den til at vise det lidt mere overskueligt, så jeg
> skal have lavet forskellige farve på hver række.

$farve = ($farve == "#xxxxxx" ? "#yyyyyy" : "#xxxxxx");

En anelse grim, men kort, nem og forståelig... :)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk