?:web.xml og servlet-url's
Fra : Henrik

Dato : 22-06-04 08:06

Hej NG !

Jeg er ved at forberede mig til SCWCD - og i den forbindelse har jeg
et spgm.:

Under den alm. servlet mapping - kan man angive en url. Hvordan
spiller den sammen med den url man kan angive under
security-constraint. ?

Jeg havde troet at den serlevt mapping man angav (med tilhørende url)
- kan man efyter følgende referere i resten af web-xml'en - herunder
også security !

mvh, Henrik

Fra : Flemming Mertz

Dato : 22-06-04 09:19

Hej Henrik

Nu er det lidt tid siden jeg tog SCWCD, men jeg mener at de to ting er
adskilte for at sikre fleksibilitet. Ved at adskille security fra de
almindelige mappings, giver man mulighed for at at sikre dele af en servlets
url's, mens man ved kun at bruge en mapping var nødt til at sætte security
på per servlet level.

Ved ikke helt om det giver mening, men man ser tit at der er lagt et ekstra
abstraktionslag ind i Java specifikationerne, for at sikre fleksibilitet.

En ting jeg dog ved, er at du formentlig finder flere ligesindede andre
steder end her. Selv om der formentlig er en del herinde der har en web
component sertificering, er der masser af foraer hvor det er det eneste der
bliver snakket om. Så hvad med at prøve på www.javaranch.com, hvor der er et
disideret forum til SCWCD:

http://saloon.javaranch.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 23-06-04 00:19

On Tirsdag den 22. juni 2004 09:05, Henrik wrote:
> [...]
>
> Jeg havde troet at den serlevt mapping man angav (med tilhørende url)
> - kan man efyter følgende referere i resten af web-xml'en - herunder

Ofte er det ikke kun servlets man ønsker at beskytte, men også andre former
for ressourcer, f.eks. billeder og dokumenter.

--
Jonas Kongslund