Trådløs overførelse af telefon linje.
Fra : Kim Monberg

Dato : 22-06-04 06:19

Hej Gutter..

Jeg ville gerne have trådløs forbindelse til min computer, via telefon
stikket.

Den skal kun understøtte telefon, og ikke bredbånd, det er ihvertfald ikke
nødvendigt.

Er det mon muligt?

Jeg tænker her på en lille sender boks, man sætter i telefonstikket i
væggen, og en lille modtagerboks man sætter son telefon til, og så har man
direkte link.

Mvh:
Kim Monberg
Næstved

---

Fra : Sørensen

Dato : 22-06-04 19:51

"Kim Monberg" <info@FJERNmonberg.dk> skrev
> Jeg ville gerne have trådløs forbindelse til min computer, via telefon
> stikket.

Det kan købes til en ISDN-linie men har aldrig set det til anlog.
Og her snakker vi måske et par tusinde kr., og hvor svært kan det være at
trække et kabel ?.

vh.
Sørensen

Fra : Kim Monberg

Dato : 22-06-04 22:06

Det er jo ikke et spørgsmål om at jeg 'gider' trække et kabel, men så kunne
jeg jo trække til alle rum, og have ledninger liggende på gulvet alle
steder, det er netop det jeg ikke ønsker.

Well, jeg må jo bare lede videre, eller bede nogen udvikle det for mig, det
er jo ikke noget problem for en god elektronik engeniør

Mvh:
Kim

Fra : Leo Havmøller

Dato : 23-06-04 05:22

"Kim Monberg" <info@FJERNmonberg.dk> wrote in message
> [...]
det
> er jo ikke noget problem for en god elektronik engeniør

Den er allerede udviklet:
http://wireless-products.rtx.dk/rtx/rtx3.nsf/efad399484aa8a48c1256cb6002e3a03/ef1331f184f7ca8dc1256e680044a0ba?OpenDocument

Desværre sælges den endnu ikke i Europa.

Leo Havmøller.

Fra : Sørensen

Dato : 23-06-04 13:32

"Kim Monberg"

> Det er jo ikke et spørgsmål om at jeg 'gider' trække et kabel, men så
kunne
> jeg jo trække til alle rum, og have ledninger liggende på gulvet alle
> steder, det er netop det jeg ikke ønsker.

hi hi godt ord igen, der er jo ingen der siger at kablet skal ligge og
flyde på gulvet, det kan jo trækkes i kælderen, på loftet eller på
fodlisterne.

Trådløs koster penge, bruger strøm og er følsom overfor lyn. Kabel kan
trækkes så man næsten ikke lægger mærke til det hvis man køber det billige
tynde i byggemarkedet og limer det på.

vh.
Sørensen