Efterlysning
Fra : shadow

Dato : 22-06-04 01:11

Hej N/G
jeg har bemærket at der er flere her inde der har D/S gårhunde, og jeg
mangler oplysninger om pleje af denne race på vores hjemmeside.
Så hvis der er nogen der kan give en beskrivelse om det vil jeg være meget
taknemlig.
Er man i tvivl om hvad jeg mener kan man gå ind på
www.dch-skagen.dk under hunderacer/ rotte gravhunde/ dansk svensk gårdhund,
og kigge lidt på hvad det er jeg mangler.

--
M.V.H
Jimmy

Fra : Louise

Dato : 22-06-04 17:24

Først vil jeg lige sige at jeg synes det er synd at du skal rende ind
i sådan en skummel opdrætter, men dernæst bliver jeg nødt til at
skælde dig lidt ud.

For det første køber man ikke en hvalp uden at stambogen følger med.

Man køber heller ikke en hvalp i Danmark der er registret i udlandet
og iøvrigt hedder den stambogsførende klub i Tyskland VDH og ikke
alt muligt andet.

Du skriver at du har udstillet meget, at du har checket osv, men
alligevel gør du nogle fuldstændig graverende fejl som hvalpekøber.

Er det prisen der har fået dig til at købe dernede, for det virker da
ærlig talt noget uplanlagt fra din side og useriøst fra opdrætterens
side.

Jeg håber dog alligevel at det løser sig for dig og ikke mindst at du
husker på det næste gang du skal købe hund.

Venlig hilsen Louise

www.malinoise.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-04 17:38

Louise wrote:
> Først vil jeg lige sige at jeg synes det er synd at du skal rende ind
> i sådan en skummel opdrætter, men dernæst bliver jeg nødt til at
> skælde dig lidt ud.

Er det det man kalder en fejlposting )

/Jens (som aldrig har postet eller quotet forkert)

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-06-04 18:03

Hej Jimmy

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har bemærket at der er flere her inde der har D/S gårhunde

Jesp, jeg har i hvert fald en skøn han

> og jeg
> mangler oplysninger om pleje af denne race på vores hjemmeside.

Jeg vil sige at du kan skrive det samme som står under Jack Russel
terrieren, en D/S gårdhund kræver ikke den store pelspleje, kun en børstning
i ny og næ, for de fælder meget, men det er jo også det der står under JRT,
hvis det er det du mener. Håber du kan bruge mit svar til noget, ellers
spørg igen.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-04 18:54

Bolette Nielsen wrote:
> [...]
> børstning i ny og næ, for de fælder meget, men det er jo også det der
> står under JRT, hvis det er det du mener. Håber du kan bruge mit svar

Du glemte at skrive at D/S'ere generelt er tossede,
det har du selv givet mig 1.5% ret i )
Vi mødte forøvrigt den der D/S'er jeg fortalte om igen idag, den var
idag ifølge med tøsernes Far. Den var meget afdæmpet overfor Angel,
men knurrede en smule af hende, Tyson ignorede den fulstændigt.
Den var forøvrigt knap 2 år gammel og altså lidt yngre end Tyson,
tøserne havde ikke fortalt om Tysons angreb på den, så de har nok ikke
opfattet det som værende særligt slemt, hvad det jo heller ikke var.

/Jens (som nu får tæv af Bolette)

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-06-04 19:05

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> /Jens (som nu får tæv af Bolette)

Det kan du lige bande på du gør............

> Du glemte at skrive at D/S'ere generelt er tossede,
> det har du selv givet mig 1.5% ret i )

Så understreger jeg hermed så ingen er itvivl, gårdhunden er IKKE tossede,
det er jordens dejligste race .

> Vi mødte forøvrigt den der D/S'er jeg fortalte om igen idag,

> tøserne havde ikke fortalt om Tysons angreb på den, så de har nok ikke
> opfattet det som værende særligt slemt, hvad det jo heller ikke var.

Eller også har de ikke fortalt noget fordi du ville komme efter dem med
Tyson..............

Mange knuz fra Bo
www.bolettes.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-04 19:32

> Det kan du lige bande på du gør............

Jeg vidste det, jeg er nok masochist )

> Så understreger jeg hermed så ingen er itvivl, gårdhunden er IKKE
> tossede, det er jordens dejligste race .

Jeg tvivler stadig 1.5%

> Eller også har de ikke fortalt noget fordi du ville komme efter dem
> med Tyson..............
>
> Mange knuz fra Bo
> www.bolettes.dk

Hæ hæ, du kender mig efterhånden )

/Jens

Fra : shadow

Dato : 22-06-04 23:04

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
JRT,
> hvis det er det du mener. Håber du kan bruge mit svar til noget, ellers

Hej Bolette
Tak for dit svar, det kunne jeg godt bruge, jeg vil nu gøre afsnittet
færdig.
Og så vil jeg sige tak for god ro og orden :) og hermed forlade denne N/G da
jeg kan se at fordi man er lidt hypper aktiv så skal man dunkes oven i
hovedt, men det er jo ikke kun herinde det er galt , men også i andre N/G
foregår det åbentbart på samme måde at når der kommer en til med at måske
har et andet syn på sagen og måske træder nogle over tæerne som åbentbart
tror at de skal styre denne N/G alene og har til lavmål at tro at det bla.
er en reklamesøjle for en hjemmeside jeg kører så står jeg af, og vil bruge
min tid på noget andet relevant hundarbejde, så kære venner i behøver ikke
ulejlige jer med et filter. Så nu er der igen plads til at i kan fortælle
hinanden hvor gode i er, ikke hermed sagt at jeg dømmer alle over en kam.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-06-04 23:42

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
Hejsa

> Tak for dit svar, det kunne jeg godt bruge, jeg vil nu gøre afsnittet
> færdig.

Velbekomme

> Og så vil jeg sige tak for god ro og orden :) og hermed forlade denne N/G
da
> jeg kan se at fordi man er lidt hypper aktiv så skal man dunkes oven i
> hovedt

Nej stop nu lige en halv Jimmy. Der er da ingen der dunker dig oven i hoved,
men vi siger bare til dig at din viden omkring hunde ( og den er stor er jeg
sikker på ) måske kunne komme til udtryk på en anden måde end ( undskyld
mig ) de meget lange ( og lidt tørre ) indlæg. Hvis du svarede på indlæg som
alle andre her i gruppen, ville du uden tvivl ikke komme udfor at folk
springer over dine indlæg, men idet ( og her snakker jeg for mig selv ) man
åbner et indlæg og der bare står en lang tekse om f.eks alene hjemme
problemer, ja så springer jeg dem over. Hvis der er nogen der har problemer
med at hunden ikke kan være alene hjemme, ja, så spørger folk om råd, men
hvorfor skal man læse det hvis ikke man har problemet?
Jeg synes du skal blive her i gruppen, men prøve at undgå de lange indlæg
( uden en baggrund for indlægget, for lange indlæg er efter min mening helt
okay, bare der er grundlæg for dem ( igen bare min mening )

Mange hilsner fra

Bolette ( der personligt også skriver en del herinde fortiden )
www.bolettes.dk

Fra : shadow

Dato : 22-06-04 23:56

*klip*
> [...]

> www.bolettes.dk
>
>Heh igen bolette, jeg ved snart ikke op og ned det ene øjeblik er mine
inlæg for lange ved postet artikler, denæst når jeg henviser til en artikel
der tilfældigvis ligger på vores side, og som jeg syntes var relevant på det
givne tidspunkt, ja så reklamere jeg for vores side, dernæst når jeg ikke er
enig i et spørgsmål om odræt, ja så er jeg syg i hovdet og ved ikke hvad jeg
snakker om, det skal nok blive meddelt rundt i de forskellige strenge ,
måske for at vedommende skal have lidt opbakning i sin sag, for at tage mod
til at give mig en besvarelse på mit spørgsmål. som jeg ikke har fået endnu
( i en anden n/g ) men vedkommende er også herinde, dernæst braller flere om
at sætte filter på mig, SÅ HELT ÆRLIGT det her gider jeg ikke bruge min tid
på, ( men jeg vil starte et nyt forum et andet sted i den nærmeste fremtid).
Men tak for dit positive inlæg Bolette, husk lige at jeg nævnte at jeg ikke
dømmer alle over en kam.
M.V.H
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 10:30

> [...]

> hinanden hvor gode i er, ikke hermed sagt at jeg dømmer alle over en kam.

Lige en lille kommentar herfra også...
Det der efterlyses herinde fra dig af, er nok dine mere personlige
erfaringer, i forbindelse med hunde / hundetræning.
Jeg kan f.eks. fint bruge dit indlæg i tråden køb af hvalp, hvor du kommer
med din egen holdninger og erfaringer til emnet og ikke et langt citat.

Vi kan allesammen læse bøger om hundeopdragelse, men fra og læse og til, at
udføre noget i praksis, kan der nogengange være langt og tingene går måske
ikke helt som planlagt, derfor er det rart, når andre kan bidrage med en "
udført i praksis oplevelse" og dele den her i NG.

Af og til kan man så være temmelig uenige, men så kommer der måske lige
netop det gode argument, der gør, at man bliver enige. Andre gange bliver
man aldrig enige, men så lære man efterhånden, at finde ud af, hvad den
enkelte skribent i NG, har af holdninger.

Imo er du ikke blevet dunket oveni hovedet pga. et andet syn på sagen, for
vi kender jo slet ikke dine synspunkter endnu....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : shadow

Dato : 24-06-04 15:59

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

*klip*
> vi kender jo slet ikke dine synspunkter endnu....
>

> Mvh. www.tjekmig.dk

Hej Buffy
Var lige en smut inde omkring din hjemmeside, og kunne se at du arbejder med
billedbehandling, bruger du Adobe Photoshop ?
Bare af ren nysgerighed, da jeg selv roder en del med billedbehandling.

M.V.H
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 16:21

> Hej Buffy
> Var lige en smut inde omkring din hjemmeside, og kunne se at du arbejder
med
> billedbehandling, bruger du Adobe Photoshop ?

Nej, vi bruger Microgafx Picture Publisher.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : shadow

Dato : 24-06-04 16:28

> "shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> med
>

> Nej, vi bruger Microgafx Picture Publisher.
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Hej
Det kender jeg godt har selv et par versioner af det .
Hilsen Jimmy