Tjekkiet
Fra : PR

Dato : 22-06-04 00:29

Familien vover det ene øje og tager på campingferie i telt. Vi tænker på
Tjekkit, da der ikke er så langt, men alligevel langt nok til at vi føler at
vi kommer væk. Planen er at tage til Cesky Raj, og det ville være en stor
hjælp hivs vi kunne få gode tips om campingpladser. Vi er ikke så
vanskelige, men gerne tæt på by eller restaurant.

Venlig hilsen
Peter Rasmussen

---

Fra : Alex Jensen

Dato : 22-06-04 07:09

Her kan du søge på pladser ud fra alverdens kriterier:

http://www.camp.cz/index.php?akce=mainpage&lng=dk&act=jazyk_dk

AJ

Fra : PR

Dato : 22-06-04 08:32

Tak for det.
Måske er der nogle erfaringer med navngivne pladser?

vh Peter

---

Fra : Alex Jensen

Dato : 22-06-04 12:52

Har desværre ikke nogle selv .....

Fra : phk

Dato : 22-06-04 13:17

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> Har desværre ikke nogle selv .....

Hvad har du ikke selv?

--
Per, Esbjerg
www.usenet.dk/netikette ang. quote regler

Fra : Alex Jensen

Dato : 23-06-04 16:53

Erfaringer fra Tejkkiet.....

Fra : phk

Dato : 23-06-04 18:55

> Erfaringer fra Tejkkiet.....

Du glemte at læse

Fra : Alex Jensen

Dato : 25-06-04 06:59

Ja ja ja - og du kører aldrig over 80 km/t på landevejen eller gør andet,
der ikke helt er efter reglerne.

Fra : phk

Dato : 25-06-04 09:50

> Ja ja ja - og du kører aldrig over 80 km/t på landevejen eller gør andet,
> der ikke helt er efter reglerne.

Jo, det gør jeg da. Men jeg forsøger at lade være med at irritere mine
medmennesker samtidig med.

Gør du også det?

--
Per, Esbjerg

Fra : PR

Dato : 25-06-04 11:30

Måske kunne vi vende tlbage til emnet. Vi kan jo ikke bruger denne
forargelse til noget når vi står nede i Tjekkiet vel?
vh Peter

> "Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det gør jeg da. Men jeg forsøger at lade være med at irritere mine
> [...]

---

Fra : phk

Dato : 25-06-04 15:02

"PR" <rofus@firefly.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kunne vi vende tlbage til emnet. Vi kan jo ikke bruger denne
> forargelse til noget når vi står nede i Tjekkiet vel?

Hvordan ved du denne tråd ikke handler om emnet. Du har enten ikke læst den
eller ikke forstået den.

--
Per, Esbjerg

Fra : Alex Jensen

Dato : 27-06-04 15:11

og der var så lige det med ikke at irritere andre .....

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-06-04 17:17

Alex Jensen wrote:

> og der var så lige det med ikke at irritere andre .....

Jo, men uanset hvordan du end vender den, så er det generende at nogle ikke
klipper det væk, som der ikke svares på - og ikke svarer under det citerede.

Det er ikke på nogen måde svært at følge de retningslinier, som brugere af
nuhedsgrupper har fundet ud af fungerer bedst. Det er derimod stærkt
generende når enkelte bevidst ser stort på de retningslinier der har været
enighed om, i den gruppe hvore man netop debatterer netiketten:

FUT: news:dk.admin.netikette

- hvilket betyder at svar på dette indlæg automatisk havner i den gruppe
hvor det hører til.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : PR

Dato : 02-07-04 09:34

> Hvordan ved du denne tråd ikke handler om emnet. Du har enten ikke læst
den
> eller ikke forstået den.
>

> --
> Per, Esbjerg

Hvad bilder du dig ind? Bare fordi man forholdsvis anonym, behøver man vel
ikke være uforskammet. Jeg sendte selv det først indlæg, så mon ikke jeg ved
hvad det handler om?
Jeg tillod mig at foreslå at man afstod fra diskussionen om netikette, så
jeg kunne få et svar jeg kunne bruge til noget.

vh Peter

---

Fra : phk

Dato : 14-07-04 00:02

> Jeg tillod mig at foreslå at man afstod fra diskussionen om netikette, så
> jeg kunne få et svar jeg kunne bruge til noget.

Og hvis du nu havde læst og forstået netop den del af tråden havde du ikke
trådt i spinaten igen igen.

--
Per, Esbjerg

Fra : NIPER technique ApS

Dato : 26-06-04 15:17

PR wrote:
> Familien vover det ene øje og tager på campingferie i telt. Vi tænker
> på Tjekkit,
Hej Peter.
Vi har ferieret i Tjekkiet i mange år, både i campingvogn og hytter lejet på
pladsen.
Den første plads vi var på hedder ATC-Slavoj i Litomerice. Du kan se den på
: www.slavojsvenner.dk. Det er en lille hyggelig plads, med en helt speciel
atmosfære, mange kommer der igen. Der er en lille restaurant på pladsen, med
udmærket mad. Den ligger i gåafstand til byen. Badeforholdene er ikke noget
at skrive hjem om, men der er pænt og rent.
I Liberec har vi været flere gange på Autocamp Pavlovice.
www.volny.cz/autocamp En udmærket plads, restaurant på pladsen, lille
svimmingpool, bålsted hvor de unge samles, fine badeforhold. Byen her er
lidt større, man skal køre for at komme ned i byen, eller tage bussen det
koster ca 1.50 kr.
Og så vores absolutte favorit der ligger i udkanten af Prag.
www.sunny-camp.cz der er restaurant på pladsen, flotte badeforhold. Det er
et stykke uden for Prag, men der er indkøbsmuligheder i nærheden.Man kan
købe billet til ca 50 kr for en voksen for 7 dage, og så kan man køre i
metro bus og sporvogn, alt det man lyster.
Håber det er lidt til inspiration.

Fra : Sten Bo

Dato : 26-06-04 16:06

NIPER technique ApS wrote:
Klip

Tak
Indlægget er gemt til planlægning af en Tjekkiet tur

Hilsen Sten Bo

Fra : PR

Dato : 02-07-04 09:36

"NIPER technique ApS" <niper@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> købe billet til ca 50 kr for en voksen for 7 dage, og så kan man køre i
> metro bus og sporvogn, alt det man lyster.

Tak for det - dejligt med et seriøst svar.

vh Peter

---

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 15:23

On Fri, 2 Jul 2004 10:36:13 +0200, "PR" <rofus@firefly.dk> wrote:

>Tak for det - dejligt med et seriøst svar.

Vi smutter selv en tur til http://www.campoase.cz eller
www.campingbucek.cz de ser begge fine ud.

Jeg ville ellers gerne have været længere væk fra Prag, men konen
gider ikke at ligge på de campingpladser, som ligner "marker"

/karsten

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 03-07-04 05:27

Jeg kan varmt anbefale Konopiste camping i nærheden af Benesov ca. 40 syd
for prag, dette er afgjort ikke "bare" en mark, men den har alt hvad hjertet
kan begære, retaurant, sportsfaciliteter og legpladser. Parcellerne er
indelt så man ikke vælter over naboens teltpløkker, dette må siges at være
en fantastisk plads, der har faceliteterne i orden, og noget billigere end
de pladser der ligger tættere på Prag, og naturen er bare flot, og mange
serværdigheder, når man er til det, i nærheden, bl. andet Konopiste slot.

M.v.h.

K-H. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 09:56

On Sat, 3 Jul 2004 06:27:05 +0200, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>serværdigheder, når man er til det, i nærheden, bl. andet Konopiste slot.

Har du en nærmere beskrivelse af den ? Gerne en url

/karsten