camping i holland
Fra : Ib

Dato : 21-06-04 22:08

'Hej

Min familie er ved at "overtale" mig til vi skal til Holland på ferie.

Er der nogen der har kendskab til dette land.

Hvor omkring Amsterdam eller max 100 km afstand ligger der en god plads til
2 voksne og to børn på 15 og 9 år.

Håber der er nogen der kan give et par gode råd, evt. om et par stop pladser
på vejen ud og hjem igen.

Me dønske om engod sommer til jer alle

mvh
Ib

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-06-04 22:48

"Ib" <laurberg@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> 2 voksne og to børn på 15 og 9 år.
>
> Håber der er nogen der kan give et par gode råd, evt. om et par stop

Joeh - det er godt nok et par år siden vi var der ('86), men beliggenheden
kan de næppe have ødelagt: Strandbad Edam:
http://www.campingstrandbad.nl/UK/index-uk.htm
Ligger ud til Ijsselmeer med egen badebro osv. Billederne på deres
hjemmeside giver indtryk af at pladsen er lige så pæn nu som dengang - blot
kan jeg se på deres surf-billede at brædderne på billedet faktisk er fra ca.
'86....
I skal dog være opmærksomme på et par ting: hvis ikke hollænderne er blevet
bedre til at skilte har i et problem: at finde ud til byen fra motorvejen !
Hverken da vi kom via Amsterdam eller de 3 gange, vi var inde i Amsterdam
fra pladsen lykkedes det os at finde den rette afkørsel !
Og så en rest fra krigens tid: de første par dage talte jeg tysk til
campingfatter, og syntes egentligt ikke rigtigt at hollænderne såd'n levede
op til deres ry som venlige mennesker.
Så kom jeg til at tænke på det med sproget og skiftede til engelsk; som ved
et trylleslag blev han til en venlig og smilende mand.
Især smilede han - bredt - til os hver aften, når vi kom ræsende hjem for at
nå ind på pladsen før 22.00. Han stod nemlig klar ved bommen til at lukke -
men lukkede os dog aldrig ude. Vi havde nemlig en mere med end der var plads
til i vort telt, og hun sov i vores varevogn - og ville IKKE sove ude på
vejen
Der var dog dengang en del stakit-og-plast-storke rundt omkring, men det kan
jo - som herhjemme - have ændret sig siden.
Hollænderne er - i det mindste i dette område - nærmest hysteriske med
renlighed. Det virker bogstaveligt talt som om de pudser vinduer, vasker
huset og fortovet hver uge. Alle småbyerne i området er lige så velholdt som
den dyre del af Højen (Gl. Skagen). Men hyggeligt (som Højen). Vi havde en
uge, hvor vi egentligt ville have set mere af Holland, men vi kom ikke
videre...Snyd ikke jer selv for en tur ud ad dæmningen til den by, der
ligger på øen. Som jeg altså ikke lige ka' huske...men det er let at finde
på et kort.
Og en sidste advarsel: når i kører på de små biveje skal i ABSOLUT tage
ethvert skilt om at vejen drejer alvorligt. Det plejer nemlig at betyde et
90-graders sving og misser du det får du altså vasket bilen
Åh jo - der er noget med at cykler har en slags forret i Holland; de kører
ihvertfald sådan.
--
Jesper
Suzuki GS500E når vejret spiller

Fra : Carsten Holck

Dato : 22-06-04 09:08

Heldigvis faldt Jesper Hedegaard <jah@maaske.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:40d75793$0$239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> Så kom jeg til at tænke på det med sproget og skiftede til engelsk;
> som ved et trylleslag blev han til en venlig og smilende mand.

tsk.. du ska bare sørge for at de ved at du er dansk, så kan de alle snakke
tysk uden problemer

> [...]

> betyde et 90-graders sving og misser du det får du altså vasket bilen
>
> Åh jo - der er noget med at cykler har en slags forret i Holland; de

Og der er mange af dem, og de har deres separate vej/stinet mange steder.
Hvis du kører langt ude på landet og tror dig helt alene i verden -
pludselig er der en cyklist lige foran dig, der er dukket op af det
absolutte intet, så man skal se sig for.

Og en tur til Amsterdam bør man absolut tage med - som min dengang 11 årige
søn sagde efter en lang gåtur i det centrale Amsterdam: "Det er ikke mange
ens menesker her"

God tur

/carsten

--
/carsten

Fra : Bent Pedersen

Dato : 22-06-04 19:09

Hej Ib

Prøv at checke www.duinrell.nl. Det er så afgjort en fed plads med det
fedeste og vileste vandland du kan forestille dig (aldrig har jeg prøvet så
hurtige og stejle vandrutchebaner). Der er også en ganskeovervældende
forlystelsespark/Tivoli på pladsen, og det er ganske gratis når man bor på
pladsen.

Afstanden til Amsterdam husker jeg ikke, men tag 2-4 dage her - det vil I
ikke fortryde.

MVH Bent

Fra : Bjørn Bang

Dato : 23-06-04 16:13

Hej Ib

> [...]
>
> Er der nogen der har kendskab til dette land.
> Hvor omkring Amsterdam eller max 100 km afstand ligger der en god plads
Vi var for en 6 år siden i holland og fandt en god plads, med pøl og eget
tivoli som ligger lidt afskærmet. Den ligger i Den Haag i passende afstand
fra Amsterdam.
Holland er godt forsynet med pladser, f.eks i Arnheim hvor man kan bruge en
del tid på de krigshistoriske minder.(Broen over Arnheim) Huset i filmen er
idag museum.

God sommer også.
--
Mvh Bjørn Bang
_____________________

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 20:39

> [...]
til
> 2 voksne og to børn på 15 og 9 år.
>
> Håber der er nogen der kan give et par gode råd, evt. om et par stop

Hejsa.

Vi er lige kommet ind ad døren efter en uge i Holland/Belgien/Tyskland.
Vi kan varmt anbefale camping pladsen Riviera Park (eller Riviera Recreatie
Centrum). Den ligger i Flevoland ud for byen Elburg (10-15 km fra Zwolle).
Den ligger helt ned til vandet og i et skønt område. For ungerne er der
diskotek, optræden, surfer skole o.l. på/ved pladsen.
Der er en 30-35 km ind til Amsterdam, som I absolut må opleve.
Vi har to drenge på 14 og 17 år så et must, også på dette års tur til
Holland er Six Flags som ligger 1.5 km fra campingpladsen.
Six Flags praler af at have nogen af de største rutschebaner i Europa. Check
selv ud på www.sixflags.nl

En af grundene til at vi er vendt tilbage til Holland er netop den utroligt
venlige og åbne facon hollænderne viser turister (specielt nordiske)

Prøv det, jeg er sikker på at I ikke fortryder.

Venlig hilsen

Henrik