Hvad fejler min Scsi controler????
Fra : Gundersen

Dato : 05-05-01 02:22

Hej

Jeg har lige købt en Adaptec 2940uw controler brugt.
Men til min store forundring scanner den id'erne baglæns!..... .Hvorfor
det?
Min gamle SymLogch controler startede med id 0, 1, 2, 3, ovs....
Men min nye, finder føst id 2, 1 og så 0!!! hvorfor det?
jeg synes ikke at jeg har set noget om det i biosen på den!

Jeg har prøvet at sætte diskene anderledes på kablet, men uden held!
Nu har jeg bare bytte iderne rundt, men det er da mærkeligt at den
finder id 0 til sidst, ik? så vil den boote fra nolge af de andre id'er!

Hvad er der galt?

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Gundersen

Dato : 05-05-01 02:24

Hej igen

Det skal lige siges at jeg har 3 diske i! =)

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : DWM

Dato : 05-05-01 06:11

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg bare bytte iderne rundt, men det er da mærkeligt at den
> finder id 0 til sidst, ik? så vil den boote fra nolge af de andre id'er!

Jeg har selv en controller som den bare i Pro udgaven. Kunne det ikke
tænkes at den var sat til at boote fra andet end ID0? Det kan man nemlig
ændre i bios på kortet.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : René Jensen

Dato : 05-05-01 11:30

Gundersen wrote:
> [...]
> Men min nye, finder føst id 2, 1 og så 0!!! hvorfor det?
> jeg synes ikke at jeg har set noget om det i biosen på den!

Hvor står der at en SCSI-controller SKAL detecte enheder fra 0->15???
Jeg mener, hvis dine enheder virker fint på controlleren, så er der vel
intet i vejen med selve controlleren? :)

Har den samme controller, som dog detecter enheder fra 0->15 ...
anywayz, prøv måske at hente den nyeste SCSI-BIOS fra www.adaptec.com

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Gundersen

Dato : 06-05-01 02:31

Hej

> Har den samme controller, som dog detecter enheder fra 0->15 ...

Det er er også der for at det undre mig!
Diskene virker fint, men jeg undre mig bare meget hvorfor at den scanner fra
15->0 istedet for 0->15!

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : DWM

Dato : 06-05-01 07:12

> Det er er også der for at det undre mig!
> Diskene virker fint, men jeg undre mig bare meget hvorfor at den scanner fra
> 15->0 istedet for 0->15!

Men den vil ikke boote fra den disk den skal?
Sådan forstod jeg din første post.

Fra : Gundersen

Dato : 06-05-01 23:05

Hej

> Men den vil ikke boote fra den disk den skal?
> Sådan forstod jeg din første post.

Nej, det vil den ikke! =(

Så byttede jeg disken med id 0, (den den skulle boote fra) til id 2.
Disken med Id 2 ændrede jeg selvfølgelig til id 0.
Så virkede det, altså den bootede stadig fra id 2, men nu er der jo den rigtige
disk! =)

Mvh emil

Fra : cjko

Dato : 08-05-01 03:03

I bios er der "high-low" & "low-high" det bestemmer hvorfra den
tæller.
cjko

Fra : Gundersen

Dato : 09-05-01 22:38