/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Bedste firewall minus Zonelabs
Fra : KO


Dato : 21-06-04 17:35

Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?

Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?



 
 
Anders Larsson \(fje~ (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Larsson \(fje~


Dato : 21-06-04 18:03

"KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> skrev i en meddelelse
news:40d70e2b$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>
> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?

Og hvorfor kan ZoneLabs så ikke bruges ?
Er det fordi det giver problemer - så vil du have de samme problemer med
andre sw. firewalls.

Dial-up eller ADSL ?

Efter min mening giver sw. firewalls flere problemer end de løser - og i
særdeleshed hvis det er en bruger som ved Nada.

a) Brug 3-400 Kr. på en router hvis det ikke er dial-up
b) Sæt PC'en ordentligt op - og hold den opdateret.
c) Sæt hovedet mellem benene og hold vejret


--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedfra og op.
Hvorfor skal man skrve svaret under det man svarer ?
..



Søren C. Fischer (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 22-06-04 10:14

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:
> "KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d70e2b$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>>
>> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?
>
> Og hvorfor kan ZoneLabs så ikke bruges ?
> Er det fordi det giver problemer - så vil du have de samme problemer
> med andre sw. firewalls.

Ikke korrekt.
Det er en kendt problemstilling, at ZoneAlarm ikke spiller særligt godt
sammen med Apache webserver.
(Sådan har det ihvertfald været længe, om det gælder for nyeste version af
ZA ved jeg ikke, idet jeg for længe siden gik over til Symantec Personal
Firewall.)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


John (21-06-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-06-04 18:05


"KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> skrev i en meddelelse
news:40d70e2b$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>
> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?

Tag et kig: http://majorgeeks.com/download.php?det=3356
Brugerkommentarer om Sygate:
http://www.download.com/3302-2092_4-10247416.html

Brugerkommentarer om Norton:
http://www.download.com/3302-2092_4-10173331.html

Outpost: http://www.snapfiles.com/get/outpost.html

Flere firewalls: http://www.snapfiles.com/Freeware/security/fwfirewall.html

Mvh John


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04



KO (21-06-2004)
Kommentar
Fra : KO


Dato : 21-06-04 18:15

> > Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
> >
> > Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?
>
> Tag et kig: http://majorgeeks.com/download.php?det=3356
> Brugerkommentarer om Sygate:
> http://www.download.com/3302-2092_4-10247416.html
>
> Brugerkommentarer om Norton:
> http://www.download.com/3302-2092_4-10173331.html
>
> Outpost: http://www.snapfiles.com/get/outpost.html
>
> Flere firewalls:
http://www.snapfiles.com/Freeware/security/fwfirewall.html
>


Tusind tak
Prøver Sygate. Dejligt med gratis programmer.

Kører med ADSL, og har Windows XP Pro.
Vil ikke ofre pengene på en router, sålænge behovet ikke ligefrem påkræver
det!!



John (21-06-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-06-04 18:29


"KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> skrev i en meddelelse
news:40d71787$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Tusind tak
> Prøver Sygate. Dejligt med gratis programmer.

Jeps! Jeg foretrækker af mange grunde Sygate, men den konflikter på min
win98-2, så jeg bruger derfor nyeste (gratis) ZoneAlarm, der trods hård
kritik kører aldeles problemfrit her.

Outpost får en fin kritik 'derude', men opsætningen virker noget
kompliceret.

Opsætning af (gratis) Sygate eller ZoneAlarm er til gengæld rørende enkel.

Mvh John


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04



Kasper Dupont (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 21-06-04 18:40

KO wrote:
>
> Kører med ADSL, og har Windows XP Pro.
> Vil ikke ofre pengene på en router, sålænge behovet ikke ligefrem påkræver
> det!!

Uanset hvad du i øvrigt har tænkt dig at gøre, så er en
fornuftig opsætning af maskinen det første skridt. Du
kan tage et kig her:

http://sikkerhed-faq.dk/w2k_workstation

Og desuden kigge tilbage på gamle indlæg i gruppen, det
har været diskuteret tit. Og der har været nogle værdifulde
links.

Har du først sat maskinen fornugtigt op, så er der ingen
grund til at installere firewall software på maskinen. I
værste fald bliver firewallen dit største sikkerhedsproblem:

http://sikkerhed-faq.dk/personlig-fw-eval

At bruge en router sat op til at fungere som firewall er
ikke lige så farligt som at installere firewall software
på maskinen.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid paa usenet.
For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

kk (21-06-2004)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 21-06-04 19:43


"KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> wrote in message
news:40d70e2b$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>
> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?
>
>
Hej,
Med fare for at blive mobbet verbalt, vil jeg påstå at der er en ganske
glimrende firewall indbygget i windows XP.
Vel at mærke, hvis man har installeret SP2, som nu er nået til Release
Candidate 2.
Jeg har konstateret at denne firewall arbejder sammen med Norman antivirus
på forunderlig vis og ikke slipper noget igennem, som man ikke på en eller
anden måde giver lov til.
Derfor er der måske god grund til at vente på at se final SP2 før man
foretager andre investeringer i firewalls.
Det var bare lige det jeg ville sige..
mvh
kk



John (21-06-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-06-04 20:17


"kk" <kk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d72c46$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> der er en ganske glimrende firewall indbygget i windows XP.

Den beskytter dog kun mod indgående, ikke udgående trafik

> Vel at mærke, hvis man har installeret SP2, som nu er nået til Release
Candidate 2.

Jeps

> Derfor er der måske god grund til at vente på at se final SP2

Godt gen-repliceret, kk, men hvad med os 'sinker', der stadig kører win98-2?
:(

Jeg er til gengæld meget spændt på, om den nye smukkeserede IE også bliver
tilgængelig for separat download.

Mvh John


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04



kk (21-06-2004)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 21-06-04 20:54


"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
news:40d73426$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "kk" <kk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d72c46$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> der er en ganske glimrende firewall indbygget i windows XP.
>
> >
> Godt gen-repliceret, kk, men hvad med os 'sinker', der stadig kører
> win98-2?
> :(
Jah, suk - det er ikke rart at være fattig..
>
> Jeg er til gengæld meget spændt på, om den nye smukkeserede IE også bliver
> tilgængelig for separat download.
>
> Mvh John

Ja, men win 98 er jo afgået ved døden, så hvad med at rende med aviser et
stykke tid så du kan få et rigtigt OS.

Godt ord igen,,
mvh
kk
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04
>
>



Kristian Thy (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 21-06-04 21:27

kk uttered:
> Ja, men win 98 er jo afgået ved døden, så hvad med at rende med aviser et
> stykke tid så du kan få et rigtigt OS.

Man kan få dejlige, gratis styresystemer. Ingen grund til at rende med
aviser.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

John (22-06-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 22-06-04 00:21


"kk" skrev i en meddelelse

> Ja, men win 98 er jo afgået ved døden

Nix, ikke her i hytten! (Din bedre halvdel er garanteret violinspiller, og
du er bare streng!) Bill har desuden lovet updates (lapper) for win98 et
stykke tid endnu.

> så hvad med at rende med aviser et
> stykke tid så du kan få et rigtigt OS.

Rende? Aviser? Må jeg så liii'e ha' lov være her! Desuden har de jo lukket
Land og Folk, og skidtet kører faktisk godt og stabilt, men... jeg er da
også træt af hver gang før start at skulle forvarme med petroleum, og at
alle menuer er skrevet med runer...

However: Kommer tid, kommer... Longhorn? Og måske en ny, hurtig og spændende
'puter til den gamle, med 17'-flat-screen og hele svineriet!

Hygge! Mvh John



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04



kk (22-06-2004)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 22-06-04 08:47


"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
news:40d76d56$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "kk" skrev i en meddelelse
>
>> Ja, men win 98 er jo afgået ved døden
>
> Nix, ikke her i hytten! (Din bedre halvdel er garanteret violinspiller, og
> du er bare streng!) Bill har desuden lovet updates (lapper) for win98 et
> stykke tid endnu.

Ak, ja!
>
>> så hvad med at rende med aviser et
>> stykke tid så du kan få et rigtigt OS.
>
> Rende? Aviser? Må jeg så liii'e ha' lov være her! Desuden har de jo lukket
> Land og Folk, og skidtet kører faktisk godt og stabilt, men... jeg er da
> også træt af hver gang før start at skulle forvarme med petroleum, og at
> alle menuer er skrevet med runer...

Hvad med det lokale kirkeblad da?
>
> However: Kommer tid, kommer... Longhorn? Og måske en ny, hurtig og
> spændende
> 'puter til den gamle, med 17'-flat-screen og hele svineriet!

Det vil være dejligt, om hun går med til det!.

>
> Hygge! Mvh John

Jeg takker for denne lille udveksling af elskværdige uforskammetheder,
og ønsker alle en lidt bedre sommer, end vi har haft indtil nu.
mvh
kk
>
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04
>
>



Andrew Engels Rump (~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Andrew Engels Rump (~


Dato : 22-06-04 21:41

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "John"
<nogen@pladderballe.ok> mumbled in
news:40d73426$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> "kk" <kk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d72c46$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> der er en ganske glimrende firewall indbygget i windows XP.
> Den beskytter dog kun mod indgående, ikke udgående trafik

Det burde vel ikke kræve den store hackerexamen at disable en
software firewall eller på anden måde komme uden om den, når
programmet først er kommet ind på computeren pga. af en fejl 40.

Jeg venter bare på den dag at det sker - desuden er man jo ikke
beskyttet af (bl.a. Zonealarm) software firewall når man ikke
er logget ind, da den starter som et program og ikke en process!

> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04

Hvordan kan de egentlig påstå at udgående mails er "certified
Virus Free"? Er det fordi de kun tillader mails uden vedhæftede
filer eller ...???

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *
* Immerkaer 42, 2650 Hvidovre * Tlf: +45 3638 3638, Fax: +45 3638 3639 *
Home: N55°41'38.9" E12°29'08.6" (WGS 84) Work: N55°39'50.9" E12°27'47.4"
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk WWW http://www.rump.dk/homepage/andrew/

Kent Friis (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 22-06-04 21:46

Den Tue, 22 Jun 2004 20:41:19 +0000 (UTC) skrev Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump):
> After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "John"
> <nogen@pladderballe.ok> mumbled in
> news:40d73426$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>> "kk" <kk@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:40d72c46$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> der er en ganske glimrende firewall indbygget i windows XP.
>> Den beskytter dog kun mod indgående, ikke udgående trafik
>
> Det burde vel ikke kræve den store hackerexamen at disable en
> software firewall eller på anden måde komme uden om den, når
> programmet først er kommet ind på computeren pga. af en fejl 40.
>
> Jeg venter bare på den dag at det sker - desuden er man jo ikke
> beskyttet af (bl.a. Zonealarm) software firewall når man ikke
> er logget ind, da den starter som et program og ikke en process!
>
>> ---
>> Outgoing mail is certified Virus Free.
>> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
>> Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04
>
> Hvordan kan de egentlig påstå at udgående mails er "certified
> Virus Free"? Er det fordi de kun tillader mails uden vedhæftede
> filer eller ...???

Dem jeg har fået hvor der har stået sådan har alle haft en vedhæftet
fil ved navn *.exe eller *.scr - det er noget virus'en skriver for at
nare fold til at clicke på den.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Per Nielsen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 23-06-04 08:13

Kent Friis wrote:
>>> Outgoing mail is certified Virus Free.
>>> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
>>> Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04
>>
>> Hvordan kan de egentlig påstå at udgående mails er "certified
>> Virus Free"? Er det fordi de kun tillader mails uden vedhæftede
>> filer eller ...???
>
> Dem jeg har fået hvor der har stået sådan har alle haft en vedhæftet
> fil ved navn *.exe eller *.scr - det er noget virus'en skriver for at
> nare fold til at clicke på den.

Det kan sikkert også misbruges. Nu kører jeg selv med AVG og under
properties for e-mail kan man vælge om man vil scanne ind- og eller udgående
mail. Begge dele kan man desuden vælge om man vil certify. Og som rosinen i
pølseenden kan man vælge om man kun vil certify e-mails med attachments
(ellers bliver alt udsendt certified).



Andrew Engels Rump (~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Andrew Engels Rump (~


Dato : 23-06-04 12:26

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> mumbled in news:2jsor2F1593goU1@uni-berlin.de:
> Kent Friis wrote:
>>>> Outgoing mail is certified Virus Free.
>>>> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
>>>> Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04
>>> Hvordan kan de egentlig påstå at udgående mails er "certified
>>> Virus Free"? Er det fordi de kun tillader mails uden vedhæftede
>>> filer eller ...???
>> Dem jeg har fået hvor der har stået sådan har alle haft en
>> vedhæftet fil ved navn *.exe eller *.scr - det er noget virus'en
>> skriver for at nare fold til at clicke på den.
> Det kan sikkert også misbruges. Nu kører jeg selv med AVG og under
> properties for e-mail kan man vælge om man vil scanne ind- og
> eller udgående mail. Begge dele kan man desuden vælge om man vil
> certify. Og som rosinen i pølseenden kan man vælge om man kun vil
> certify e-mails med attachments (ellers bliver alt udsendt
> certified).

Det er jo at stikke blår i øjnene på folk! Der er ingen der kan
vide 100% sikkert at en mail ikke indeholder virus medmindre de
selv har skrevet hver eneste byte og det er der intet system der
kan kontrollere!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *
* Immerkaer 42, 2650 Hvidovre * Tlf: +45 3638 3638, Fax: +45 3638 3639 *
Home: N55°41'38.9" E12°29'08.6" (WGS 84) Work: N55°39'50.9" E12°27'47.4"
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk WWW http://www.rump.dk/homepage/andrew/

John (23-06-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 23-06-04 13:12


"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" skrev i en meddelelse

> Der er ingen der kan
> vide 100% sikkert at en mail ikke indeholder virus

Men med heuristic scanning kan man komme tæt på:

' The term heuristic (hyu-RIS-tik) comes from the Greek word heuriskein,
meaning "to discover", and describes the technique of approaching a problem
through past experience, or knowledge. Technically, all forms of scanning
are essentially heuristic, since AV researchers apply the knowledge of code
sequences and infection locations to the signatures.

Heuristic techniques are used to find unknown viruses and threats that have
not yet been cataloged with signatures.'

Hele artiklen: http://www.extremetech.com/article2/0,1558,367400,00.asp

Du kunne jo drøfte emnet med Grisoft, og evt belære dem?:
http://www.grisoft.com/us/us_contact.php

Mvh John


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.709 / Virus Database: 465 - Release Date: 22-06-04



Andrew Engels Rump (~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Andrew Engels Rump (~


Dato : 23-06-04 15:04

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "John"
<nogen@pladderballe.ok> mumbled in
news:40d973b0$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> "Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" skrev i en
> meddelelse
>> Der er ingen der kan
>> vide 100% sikkert at en mail ikke indeholder virus
> Men med heuristic scanning kan man komme tæt på:

Ja, men ikke 100%! Derfor er det noget vrøvl som
marketingsafdelingen har fået sat på, endnu engang fordi de ikke
forstår noget som helst! Jeg kender udemærket heuristic
scanning og det er næste skridt, men virusskribenter vil altid
finde en vej rundt om systemet. Jeg venter bare på at se et firma
sende virusinficerede mails ud og som vinder røven ud af bukserne
på et virusfirma for deres uduelighed!

> ...
> Du kunne jo drøfte emnet med Grisoft, og evt belære dem?:
> http://www.grisoft.com/us/us_contact.php

Jeg gider ikke debatere med nogle mennesker som ikke sætter sig
ind i det de prædiker om!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *
* Immerkaer 42, 2650 Hvidovre * Tlf: +45 3638 3638, Fax: +45 3638 3639 *
Home: N55°41'38.9" E12°29'08.6" (WGS 84) Work: N55°39'50.9" E12°27'47.4"
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk WWW http://www.rump.dk/homepage/andrew/

Andrew Engels Rump (~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Andrew Engels Rump (~


Dato : 23-06-04 12:15

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Kent Friis
<nospam@nospam.invalid> mumbled in
news:40d89aa3$0$23867$14726298@news.sunsite.dk:
> Den Tue, 22 Jun 2004 20:41:19 +0000 (UTC) skrev Andrew Engels Rump
> (formerly Leif Andrew Rump):
>> After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "John"
>> <nogen@pladderballe.ok> mumbled in
>> news:40d73426$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>>> ---
>>> Outgoing mail is certified Virus Free.
>>> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
>>> Version: 6.0.708 / Virus Database: 464 - Release Date: 18-06-04
>> Hvordan kan de egentlig påstå at udgående mails er "certified
>> Virus Free"? Er det fordi de kun tillader mails uden vedhæftede
>> filer eller ...???
> Dem jeg har fået hvor der har stået sådan har alle haft en
> vedhæftet fil ved navn *.exe eller *.scr - det er noget virus'en
> skriver for at nare fold til at clicke på den.

Ovenstående tekst er standard på en del af de uinficerede mails og
postings jeg læser og kommer fra en mailserver/virusscanner som
åbenbart tror rigtig meget på sig selv!!! Teksten står også på den
posting jeg lavede followup/opfølgning på!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *
* Immerkaer 42, 2650 Hvidovre * Tlf: +45 3638 3638, Fax: +45 3638 3639 *
Home: N55°41'38.9" E12°29'08.6" (WGS 84) Work: N55°39'50.9" E12°27'47.4"
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk WWW http://www.rump.dk/homepage/andrew/

John (23-06-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 23-06-04 12:41


"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" skrev i en meddelelse

> Hvordan kan de egentlig påstå at udgående mails er "certified Virus Free"?

En lille nidkær mand (meget lille, faktisk lillebitte, og meget påståelig!)
inde i computeren, holder skarpt øje med alle udgående mails, og knalder kun
sit stempel på, hvis de er ok!

(Grisoft kalder det en mailscanner)

Mvh John


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.709 / Virus Database: 465 - Release Date: 22-06-04



Andrew Engels Rump (~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Andrew Engels Rump (~


Dato : 23-06-04 15:06

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "John"
<nogen@pladderballe.ok> mumbled in
news:40d96c6e$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> "Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" skrev i en
> meddelelse
>> Hvordan kan de egentlig påstå at udgående mails er "certified
>> Virus Free"?
> En lille nidkær mand (meget lille, faktisk lillebitte, og meget
> påståelig!) inde i computeren, holder skarpt øje med alle udgående
> mails, og knalder kun sit stempel på, hvis de er ok!

Allerhelvedes påståelig! Det er utroligt at vi skal finde os i
alle de små mænd der piller ved vores ting i stedet for at lade
os være i fred og som ikke aner et klap om hvordan verden egentlig
ser ud!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *
* Immerkaer 42, 2650 Hvidovre * Tlf: +45 3638 3638, Fax: +45 3638 3639 *
Home: N55°41'38.9" E12°29'08.6" (WGS 84) Work: N55°39'50.9" E12°27'47.4"
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk WWW http://www.rump.dk/homepage/andrew/

Per Nielsen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 22-06-04 17:07

kk wrote:
> Vel at mærke, hvis man har installeret SP2, som nu er nået til Release
> Candidate 2.

Er der stadig ikke kommet en candidate ud, som vil lade sig installere på en
dansk Win XP Pro fully updated?



Niels Callesøe (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 22-06-04 09:34

KO wrote:

> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>
> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?

http://sikkerhed-faq.dk/indledning#bedste

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.pcpower.dk/disclaimer.php

På det digitale natbord: Applied Cryptography, Menezes et al. 1996-2001

Morten Bowman (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 23-06-04 16:19

On 22 Jun 2004 08:34:25 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

>KO wrote:
>
>> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>>
>> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?
>
>http://sikkerhed-faq.dk/indledning#bedste

http://bowman.web.surftown.dk/downloads/Test_af_18_sikkerhedsprogrammer_til_PC.doc

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk


Søren C. Fischer (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 23-06-04 20:59

Morten Bowman wrote:
> On 22 Jun 2004 08:34:25 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:
>
>> KO wrote:
>>
>>> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>>>
>>> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?
>>
>> http://sikkerhed-faq.dk/indledning#bedste
>
>
http://bowman.web.surftown.dk/downloads/Test_af_18_sikkerhedsprogrammer_til_PC.doc

Øhh en test der er knapt 1½ år gammel er næppe relevant i disse tider....


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


Morten Bowman (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 23-06-04 21:30

On Wed, 23 Jun 2004 21:58:52 +0200, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Morten Bowman wrote:
>> On 22 Jun 2004 08:34:25 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:
>>
>>> KO wrote:
>>>
>>>> Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>>>>
>>>> Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?
>>>
>>> http://sikkerhed-faq.dk/indledning#bedste
>>
>>
>http://bowman.web.surftown.dk/downloads/Test_af_18_sikkerhedsprogrammer_til_PC.doc
>
>Øhh en test der er knapt 1½ år gammel er næppe relevant i disse tider....

Well både og. Selvfølgelig er der sket meget, men min erfaring er at den
stadig er ret præcis

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk


Kasper Dupont (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 24-06-04 05:23

"Søren C. Fischer" wrote:
>
> http://bowman.web.surftown.dk/downloads/Test_af_18_sikkerhedsprogrammer_til_PC.doc
>
> Øhh en test der er knapt 1½ år gammel er næppe relevant i disse tider....

Hvorfor ikke? (Har dog ikke selv prøvet at læse den pga. formatet)

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid paa usenet.
For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

Søren C. Fischer (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 24-06-04 14:29

Kasper Dupont wrote:
> "Søren C. Fischer" wrote:
>>
>>
http://bowman.web.surftown.dk/downloads/Test_af_18_sikkerhedsprogrammer_til_PC.doc
>>
>> Øhh en test der er knapt 1½ år gammel er næppe relevant i disse
>> tider....
>
> Hvorfor ikke? (Har dog ikke selv prøvet at læse den pga. formatet)

Øhh fordi de versioner som de tester ikke er lig dem man kan købe/downloade
idag

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


Kasper Dupont (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 24-06-04 15:43

"Søren C. Fischer" wrote:
>
> Kasper Dupont wrote:
> > "Søren C. Fischer" wrote:
> >>
> >>
> http://bowman.web.surftown.dk/downloads/Test_af_18_sikkerhedsprogrammer_til_PC.doc
> >>
> >> Øhh en test der er knapt 1½ år gammel er næppe relevant i disse
> >> tider....
> >
> > Hvorfor ikke? (Har dog ikke selv prøvet at læse den pga. formatet)
>
> Øhh fordi de versioner som de tester ikke er lig dem man kan købe/downloade
> idag

Hvad er der af ændringer? Hvis ændringerne blot drejer sig
om at alle de sikkerhedshuller der er blevet fundet i
mellemtiden er blevet lukket, så kan man stadig godt bruge
resultaterne til noget.

Men selvfølgelig skal testen sammenholdes med håndtering af
sikkerhedshuller fundet de sidste 1½ år.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid paa usenet.
For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

Søren C. Fischer (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 24-06-04 21:24

Kasper Dupont wrote:
> Men selvfølgelig skal testen sammenholdes med håndtering af
> sikkerhedshuller fundet de sidste 1½ år.

Øhhh ja, og det er da meget simpelt for den almindelige bruger at
håndtere..... NOT
Ergo: testen er ubrugelige idag


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


Morten Bowman (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 23-06-04 16:09

On Mon, 21 Jun 2004 18:34:58 +0200, "KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> wrote:

>Hvilket firewall program er det bedste når Zonelabs ikke kan bruges?
>
>Er det Norten, e-trust, eller et helt tredje?

Jeg vil da gerne slå et slag for Kerio Personal Firewall.
Jeg har prøvet ZoneLabs, Sygate, Outpost men endte med Kerio.
Den er overskuelig og samtidig meget fleksibel og med mange
indstillingsmuligheder.
http://www.kerio.com/kerio.html

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408521
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste