confirm ved klik på link
Fra : Groggy

Dato : 21-06-04 17:01

Hej alle

Jeg sidder og har brug for et script der, når en bruger klikker på et link,
gør at der popper en confirmboks frem. Hvis brugeren så trykker ja, vil
denne blive sendt videre til en ny side, men hvis brugeren trykker nej, vil
denne blive sendt tilbage til den side denne kom fra (altså uden at
komandoen i form af tryk på link bliver udført ved nej) Jeg håber dette var
til at forstå, ellers må jeg uddybe det.

Problemet er så bare at min viden om javascript er yderst begrænset, så jeg
håbede at af jer kunne lave det for mig.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-06-04 17:20

Groggy wrote:

> [...]
> komandoen i form af tryk på link bliver udført ved nej) Jeg håber dette var
> til at forstå, ellers må jeg uddybe det.

På et en form submit-knap

<input type="submit" onclick="return confirm('Vil du videre...?')" />

> Problemet er så bare at min viden om javascript er yderst begrænset, så jeg
> håbede at af jer kunne lave det for mig.

Det plejer at koste timeløn

Mvh
Tonni

Fra : Groggy

Dato : 21-06-04 17:28

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> På et en form submit-knap
>
> <input type="submit" onclick="return confirm('Vil du videre...?')" />

Er det ikke muligt at lave det samme på et almindeligt "href" link?

> Det plejer at koste timeløn

Ja, men jeg håbede at der var en der forbarmede sig. :)

MVH

Andreas Hansen

Fra : Groggy

Dato : 21-06-04 17:40

"Groggy" <groggy@[NOSPAM_AT_ALL]mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> Er det ikke muligt at lave det samme på et almindeligt "href" link?

Hov, det virker fint på et almindeligt link. Jeg fik bare lavet en lille
skrivefejl i html dokumentet.

Jeg siger mange tak for hjælpen. :)

MVH

Andreas Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-04 17:33

"Groggy" <groggy@[NOSPAM_AT_ALL]mail.dk> skrev:

>Jeg sidder og har brug for et script der, når en bruger klikker på et link,
>gør at der popper en confirmboks frem.

<script type="text/javascript">
function decision(message, url){
if(confirm(message)) location.href = url;
}
</script>
</head>
hjemmeside?',
'Danmarks'>http://dr.dk')">Danmarks Radio</a>
--
Knud

Fra : Groggy

Dato : 21-06-04 17:42

> <script type="text/javascript">
> function decision(message, url){
> if(confirm(message)) location.href = url;
> [...]

Jeg prøver at lege lidt med de to scripts jeg har fået, og ser hvad jeg
bedst kan lide.

Jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpen.

Kender i forresten en god tutorial til en nybegynder i javascript. Om den er
på dansk eller engelsk betyder ingenting.

MVH

Andreas Hansen

Fra : Ewan

Dato : 23-06-04 17:14

> [...]
er
> på dansk eller engelsk betyder ingenting.

Joe Barta er grundig og så er han ikke kedelig
http://www.ewan.dk/Barta/js/javascript

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-06-04 23:38

On Wed, 23 Jun 2004 18:14:07 +0200, Ewan <matus99@yahoo.com> wrote:

> Joe Barta er grundig og så er han ikke kedelig
> http://www.ewan.dk/Barta/js/javascript

Men han bruger dog forældet kode samt ikke standard dom-kode.
Ved ikke om det er fordi han skriver "window.document.myform.fruit.value",
at du mener han er grundig?
Kig på <news:llif7uzz.fsf@hotpop.com>

--
Ryan Kristensen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-06-04 19:57

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> writes:

> <script type="text/javascript">
> function decision(message, url){
> if(confirm(message)) location.href = url;
> [...]

Det er generelt aldrig en god idé at bruge "javascript:"-links. De
virker ikke uden Javascript, og kan have kedelige sideeffekter hvis
returværdien ikke er "undefined".

Det er bedre at skrive
---
---
eller at putte confirm over i en separat funktion:
---
<script type="text/javascript">
function spørg() {
return confirm('spørgsmål, som kan være meget langt?');
}
</script>
---

Så virker linket også selvom Javascript ikke er slået til.

/L