Den lille elskede mis
Fra : Gaby

Dato : 21-06-04 15:04

Hejsa I med-katteelskere

Vores lille knap 2 år gamle internatsmis (som vi har haft i 2½ måned nu) er
begyndt at vække mig om morgenen ved at hun går i gang med at vaske mig. Det
er specielt mit hår der får en ordentlig omgang. Hun holder poten om mit
hoved og ligger helt tæt ind mod mit ansigt.
Hun er generelt utrolig kærlig og hengiven, men er det normalt at hun sådan
skal vaske mig???? (det plejer jeg jo selv at klare dagligt).
Ud over at jeg bliver helt blød om hjertet - har det så en betydning (at hun
synes at jeg er snavset/lugter grimt :0) ).

Knus fra Gabrielle der har verdens dejligste elskede lille mis

Fra : Lene Hansen

Dato : 21-06-04 15:50

Det er kattens måde at fortælle dig hvor meget den elsker dig!

Prøv at betragt to katte der elsker hinanden (store killinger bl.a), de gør
præcis sådan med hinanden.

Mine perserkatte gør præcis sådan med hinanden og putter sig sammen, og
holder om hinanden og så får den hele armen med at vaske hinanden. Inden jeg
fik kastreret min hankat, der gjorde han sådan med hunnen, det var tydeligt
at han gjorde kur og fortalte hende hvor dejlig hun var.
Det er i hvert fald mit bud på hvorfor katten vasker dig - fordi den holder
meget af dig, og det er dens måde at fortælle det på.

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : Mette B

Dato : 21-06-04 20:35

> [...]
> synes at jeg er snavset/lugter grimt :0) ).
>
> Knus fra Gabrielle der har verdens dejligste elskede lille mis

Hey Gabrielle

Det tegner bare til at du er blevet en del af hendes flok Katte
vasker jo hinanden - det er både praktisk, men har også en social effekt
tror jeg. Her bliver vi også vasket af både Liva og Lille Mis. Så det er
bare fordi hun holder af dig

Med venlig hilsen
Mette B
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Hansen

Dato : 22-06-04 13:52

er

Hej Gabrielle!

Ja, jeg kan jo kun tilslutte mig koret - din kat vasker dig simpelthen
fordi, hun holder meget af dig! Og er det ikke hyggeligt? Min ældste
hankastrat, Oscar, gør det samme...Han elsker at putte sig helt op af
mig og spinder som et helt tordenvejr mens han bare vasker og vasker -
af og til bliver han endda så ivrig, at han sætter bisserne i, meeeen så
må han jo lige have venligt, men bestemt besked om, at den går ikke!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gaby

Dato : 22-06-04 23:06

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af og til bliver han endda så ivrig, at han sætter bisserne i, meeeen så
> må han jo lige have venligt, men bestemt besked om, at den går ikke!

Hejsa (stort smil)

Nej hvor er det FEDT at høre - jeg bliver så varm om hjertet.
Hvor er det skønt at have sådan en lille kærlig mis.

Rigtig god sommer til jer alle

Knus fra Gabrielle

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 23-06-04 10:19

Min ene kat vil også gerne vaske mit hår ind imellem. Nu er det bare
sådan, at jeg har langt hår - helt ned til taljen, så det gør det ret
umuligt for den. Den har dog også mere eller mindre fundet ud af, at mit
hår er ret umuligt at vaske, så den vasker istedet mine arme eller mine
bluser, især hvis de er uldne ;)

Med venlig hilsen
Gitte Andreasen
- Tøm kattebakken ved privat svar