Hund med eksem.
Fra : Susanne Jensen

Dato : 21-06-04 13:31

Min hvide schæfer-han på 2 år, lider af en slags eksem. Han har fået taget
prøver 2 gange, men dyrlægen sagde, prøverne ikke gav udslag på noget, andet
end lidt på fugt, hvad vi ikke kunne forstå, for da boede vi i en
beton-lejlighed, hvor der var meget tørt.
Jeg skulle så begynde at fodre ham med "Eukanuba" der koster 530 kr. pr. 10
kg. og han skal have 250 gr. pr. dag. Det er ikke tilsat
konserveringsmiddel, farve eller smagsstof.
Jeg synes det er en lidt træls kost, og det samme mener hunden, han vil
hellere have kartofler, sovs og det samme som vi andre spiser. Men så læste
jeg noget om Kallun, mon han kan tåle det? Og hvor køber man det? Kan huske,
jeg engang købte det til mine forældres hund, og han var helt vild med det,
men det er over 10 år siden, så forretningen findes ikke mere.
Er der ellers andre der har gode ideer med, hvad man selv kan lave til en
hund med "lidt overfølsomhed over for - et eller andet?".
På forhånd tak. Og tak for en god side.
--
Susanne Jensen
sogd@mail1.stofanet.dk

Fra : Marianne

Dato : 21-06-04 13:52

Hej Susanne

Prøv at se dette: www.raw4dogs.dk

Hilsen
Marianne

Fra : shadow

Dato : 21-06-04 14:01

> [...]
> Er der ellers andre der har gode ideer med, hvad man selv kan lave til en
> hund med "lidt overfølsomhed over for - et eller andet?".

Hej Susanne
Jeg bliver nok ikke populær på det her inlæg, men det er jeg heller ikke i
forvejen så skidt med det.
Det bedste du kan gøre for din hund, er at skifte foder til det dyrlægen
anbefaler, fordi det foder indeholder alt det din hund har brug for, og han
skal nok komme efter og spise det, da der ikke er nogen hunde der er døde af
sult med en madskål foran dem her i Danmark endnu.
Agående hunden vil hellere have det vi spiser!! Ja det vil de som regel
hellere og særligt hvis vi håndfoder dem ind i mellem, men sådan som
kartofler optager hunden ikke megen næring af, da kartofler faktisk render
lige gennem hunden, er de kun brugbare som fyld.
Til sidst og ikke mindst kan jeg fortælle dig at mine egne forældre heller
ikke ville hører på mig angående foder, og med en hund der også havde eksem
og skulle spise det samme som dem, den hund kostede dem i nærheden af 25,000
kr i dyrlæge regninger, så nu kan du jo så prøve at regne lidt igen, og prøv
at se om det så ikke godt kan betale sig at købe et lidt dyre foder, og
derved hjælpe sin hund til et bedre liv

KILDE= MIG SELV
--
M.V.H
Jimmy

Fra : shadow

Dato : 21-06-04 18:00

Hej igen Susanne
Lige en til føjelse til tidligere inlæg, du kan læse mere om alegi og eksem
på denne side og se om der noget der stemmer overens med det din dyrlæge har
fremlagt for dig
www.dch-skagen.dk / Dyrlægen/ A/ E

Fra : x Vuf x

Dato : 21-06-04 20:18

Mon, 21 Jun 2004 15:01:19 +0200, "shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote:
>"Susanne Jensen" <sogd@mail1.stofanet.dk> skrev...

Kallun kan du spørge enhver slagter om, der selv slagter dyr.
Kallun er komave. Man kan blande kogte ris med rå kallun, der
har været en tur gennem kødhakkeren.

>Jeg bliver nok ikke populær på det her inlæg, men det er jeg heller ikke i
>forvejen så skidt med det.

Næ, for denne gang er det et godt indlæg!

> [...]
>skal nok komme efter og spise det, da der ikke er nogen hunde der er døde af
>sult med en madskål foran dem her i Danmark endnu.

Lige bortset fra, at Eukanuba ikke lige er det bedste til en allergiker!

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 21-06-04 14:09

Hej Susanne.
Prøv at gå ind på www.amilet.dk. Jeg har en schæfer tæve på 10 mdr. og er
begyndt at fodere med amilet og kallun/kæbekød, grunden til at jeg startede
med det var at hun fik svampe infektioner i poterne og efter at have læst om
amilet fik jeg det ret hurtigt bestilt og kom igang med det. Der er et
urtetilskud som styrker og genopbygger hundens imumforsvar som hun får
sammen med amilet og kallun/kæbekød og hendes poter ser fine ud nu og hun
har fået det foder ca, 1½mdr.Jeg køber kallun/kæbekød blanding hos
www.dandog.dk de kan måske fortælle dig hvor du kan købe det hvis du ikke
bor i Esbjerg .
Håber du kan bruge mit råd, og god bedring med din hund.
MVH:
Susanne.A.

Fra : shadow

Dato : 21-06-04 18:55

"Susanne Andreasen" <susanne.andreasen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Susanne.
*klip*
> med det var at hun fik svampe infektioner i poterne og efter at have læst
om
> amilet

Hej Susanne
Angående svampe i poterne, så er det noget mange hunde kommer ud for, min
egen hund Golden Retriever får det sommetider særligt når det er meget
fugtigt udenfor i længere perioder, men en effektiv kur er fodbad i en halv
del vand og en halv del Atamon og efter en til to uger er det væk, jeg
bruger det selv forebyggende ved at når jeg konstaterer en begyndende
misfarvning af hårene imellem trædepuderne ja så får hun fodbad i et par
dage.

Kilde=Mig selv

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 21-06-04 21:57

Hej Jimmy.
Tak! for dit svar til mig, det råd kender jeg så godt og forsøgte det også,
men da der gik betændlse i det kunne Atamon ikke klare det så hun kom så på
pennecilin, det tog det så, men efter en uge uden pennecilin kom det tilbage
igen, lige som små blære, jeg blev så lidt nervøs for om det kunne ende med
eller var " furunkulose" . Så var det så at jeg læste om Amilet og skiftede
så til det og der har ikke været noget siden og jeg bager også selv mine
hunde kiks,da jeg ikke vil give min hund alle de tilsætnings stoffer som
findes i de fleste foder typer ( også dyrlægens) og hunde kiks, Men har du
god tid en dag så prøv at læse www.amilet.dk og klik ind under Artikel,det
gav mig godt nok stof til eftertanke.
MVH.
Susanne.A.

Fra : shadow

Dato : 21-06-04 22:16

> Hej Jimmy.
> Tak! for dit svar til mig, det råd kender jeg så godt og forsøgte det
> [...]

Hej igen Susanne
Okay så er det jo en anden sag, jeg har lige været inde og skimme den side
du henviser til, og den vil jeg nærlæse senere på natten, når der ikke sker
så meget herinde, hvilket der ikke gør på den tid. ( kunne godt tænke mig at
få lidt mere gang i den herinde hi hi men det kommer vel engang). Jeg skal
også vist lære at slappe lidt af jeg har vist for god tid :)
Hilsen
Jimmy

Fra : shadow

Dato : 21-06-04 23:18

> [...]
skal
> også vist lære at slappe lidt af jeg har vist for god tid :)

Hej igen Susanne
Jeg har læst artiklen, det kan give stof til efter tanke, men man skal også
tænke på at det er et salgs argument, ikke at foderet ikke virker på
alergiske hunde osv. det er der nok ikke tvivl om, hvis det nuværende foder
man bruger er noget hunden reagere på.
Men jeg har selv haft 6 hunde og de har alle fået et godt helbagt tørfoder
og de er alle blevet gamle hunde på nær 2 der fik Hofteledsdysplasi.
Men jeg har gemt artiklen til senere brug, hvem ved.

Fra : Pwh

Dato : 22-06-04 17:07

> Jeg skal også vist lære at slappe lidt af jeg
> har vist for god tid :)
> Hilsen
> Jimmy

Så har du bare for få hunde )

/Jens

Fra : Nilleslyst

Dato : 21-06-04 16:01

"Susanne Jensen" <sogd@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
..
> [...]
> Er der ellers andre der har gode ideer med, hvad man selv kan lave til en
> hund med "lidt overfølsomhed over for - et eller andet?".

Hej Susanne
Jeg vil ligesom Marianne anbefale dig at fodre din hund efter Barfmetoden
eller en modificeret udgave af denne. Mange allergihunde er blevet raske
efter få uger på denne kost.
På linket, som Marianne gav dig, er der mange gode råd og oplysninger samt
henvisning til listen "Barfdanmark", hvor du kan få råd af erfarne folk, der
har barfet i flere år.
Jeg vil give "Shadow" ret i, at kartofler, der indeholder en masse stivelse,
ikke kan udnyttes af hunden.
En anden god hjemmeside er www.basenji.dk - hvor du under punktet "fodring"
kan læse en masse om barfmetoden.
Held og lykke med det, og god bedring til din hund.
Venlig hilsen
Anelise

Fra : fam. Ager

Dato : 21-06-04 17:31

> [...]
> Er der ellers andre der har gode ideer med, hvad man selv kan lave til en
> hund med "lidt overfølsomhed over for - et eller andet?".

Hej Susanne!
El Kama og Kallun er svaret! El kama er et 100% naturprodukt, grøntmix
tilsat bio alg, 15 kg koster ca. 325,00, prøv at kontakt jørgen søndergaard
som forhandler det, han er meget vidende omkring emnet, og meget villig til
at hjælpe!

hans tlf. nummer er 97720245

Jeg bruger det selv, og er meget glad for det, det er oven i købet meget
økonomisk i brug!

Mange hilsner Marie