Adresse-rod hos Tiscali?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-06-04 12:29

Jeg har netop fået min første regning fra Tiscali. Den var pakket ned
i en "ekstra" konvolut, da Post Danmark ikke har kunnet levere brevet
til den adresse Tiscali har skrevet.

Regningen var stilet til en Lasse Hedegaard i Skanderborg - mens jeg
nu altså bor i København, og har gjort det al den tid jeg har haft
noget med Tiscali at gøre (jeg har i øvrigt aldrig boet i Skanderborg,
kun en uges tid hvert år til Skanderborg Festival

Tiscali har altså fået brevet retur, og har fundet den korrekte
adresse (hvordan mon det, når de nu har den forkerte adresse), og
videresender så regningen.

På regningen var der sat "Att: Henrik Andersen", og hvis jeg slår
adressen i Skanderborg op, så er det netop en Henrik Andersen, og ikke
en Lasse Hedegaard der bor på adressen!? Forvirringen er total!

Regningen har overskredet sidste betalingsdato, men jeg er nu ikke
meget for at betale en regning der ikke rigtig er stilet til mig, men
en person med mit navn i Skanderborg, via en Henrik Andersen (som
vitterligt bor på adressen).

På mærkaten fra Post Danmark står der, at de ikke har kunnet levere
brevet, da personen er flyttet. Der kan jo så godt have boet en Lasse
Hedegaard på adressen, men hvor kommer jeg ind i billedet - for det er
IKKE mig!

Hvad sker der?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : Sune

Dato : 21-06-04 12:36

On Mon, 21 Jun 2004 13:29:26 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Hvad sker der?

Ring til Tiscali og spørg.

Mvh
Sune

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-04 12:42

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg har netop fået min første regning fra Tiscali. Den var pakket ned
>i en "ekstra" konvolut, da Post Danmark ikke har kunnet levere brevet
>til den adresse Tiscali har skrevet.

>Hvad sker der?

Ville det ikke være mere fornuftigt at spørge i en intern
Tiscaligruppe?
--
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-06-04 12:43

On Mon, 21 Jun 2004 13:42:14 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Ville det ikke være mere fornuftigt at spørge i en intern
>Tiscaligruppe?

Det er gjort, men jeg tænkte, at der måske kunne være personer her i
gruppen der vidste noget (og jeg vil nu ikke mene, at gruppevalget er
helt hen i vejret).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-04 13:14

Lasse Hedegaard skrev:

>Det er gjort, men jeg tænkte, at der måske kunne være personer her i
>gruppen der vidste noget (og jeg vil nu ikke mene, at gruppevalget er
>helt hen i vejret).

Det er det heller ikke nødvendigvis, men af gode grunde ved jeg
jo ikke om du har spurgt i en intern gruppe, hvor man må formode
af nogen ved noget er større.

Derudover hører udbyderspecifikke spørgsmål, efter min mening,
ikke hjemme her, når man har mulighed for at spørge i en intern
gruppe.
--
Knud

Fra : vvv

Dato : 22-06-04 23:23

:
> ikke hjemme her, når man har mulighed for at spørge i en intern
> gruppe.
> --
> Knud

Hold da op du tolker (dine egne?) regler stramt, hvis ikke den slags
spørgsmål skulle komme her hvad skulle så?

VVV

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-06-04 00:21

Hej vvv, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Knud Gert Ellentoft:
>
> Hold da op du tolker (dine egne?) regler stramt, hvis ikke den
> slags spørgsmål skulle komme her hvad skulle så?

I det aktuelle tilfælde var der faktisk i den interne ADSL-gruppe
kommet flere relevante responser fra ansatte umiddelbart efter
Lasses spørgsmål.

En af de mere frugtbare er fx (fra den altid nærværende Morten,
når noget mærkeligt optræder, uanset det ikke er hans område):
<http://news.ter.dk/?article=%3Cslrncddjl2.2cvi.usenet.20040428@flaf.gummiand.dk%3E&server=news.tiscali.dk>

Læsere uden adgang til Tiscalis interne grupper kan ikke se
disse, hvorfor det er ret forvirrende for den gruppe læsere,
når der postes samme spørgsmål i såvel dk-hierarkiet som en
intern gruppe. Dette selvfølgelig uanset udbyder blot udbyderen
har interne grupper (som Knud også nævner andetsteds).

--
Hygge fra Århus - Rudi