/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
DNS-problemer, Tiscali
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-06-04 12:22

Hej!

På min Tiscali ADSL-forbindelse, har jeg et mærkeligt problem.

Der er "klumper" i DNS, jeg har fx kun mulighed for at browse i små
omgange, med mindre jeg taster IP-numre ind. Usenet kan jeg bruge uden
problemer så snart Agent først har fundet IP-nummmeret til serveren
(og så længe jeg holder forbindelsen til serveren åben).

Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad problemet kan skyldes...

FUT: dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

 
 
Peter Larsen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 21-06-04 12:45

Lasse Hedegaard wrote:

> Hej!
>
> På min Tiscali ADSL-forbindelse, har jeg et mærkeligt problem.

sikker på du bruger tiscali's dns servers?

har du en linux/bsd maskine.. så kunne en nem løsning være at opsætte en
lokal cache dns.. så er alle problemer løst..

http://surl.dk/4/


--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Peter Larsen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 21-06-04 12:49

Peter Larsen wrote:

> http://surl.dk/4/
"SURL.dk er stadig i test!!!!!" ..

ups..

http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=30#41


--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Lasse Hedegaard (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-06-04 17:14

On Mon, 21 Jun 2004 13:44:57 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>sikker på du bruger tiscali's dns servers?

Ja, men jeg begynder at være i tvivl hvad problemet egentlig er.

Hvis jeg får Agent til at koble op på news.tiscali.dk - så kan jeg
pinge den server så tosset jeg vil (både på hostnavnet og på
IP-adressen). Andre servere kan jeg kun pinge af og til, og når jeg
IKKE kan pinge disse, så kan jeg stadig pinge news.tiscali.dk - lige
indtil jeg får Agent til at droppe forbindelsen, så kan denne server
også kun pinges af og til?!

Forbindelsen opfører sig noget mærkeligt, og jeg har nu sat min PC
direkte til routeren fra Tiscali (for at udelukke min trådløse access
point), og det ændrer ikke på noget.

Prøver jeg at pinge fra routeren, så er opførslen den samme.

Hmm - jeg prøvede lige en ekstra gang. Lige nu har jeg forbindelsen
til newsserveren via Agent, men jeg kan ikke pinge news.tiscali.dk (så
er det nok i dette øjeblik forbindelsen til DNS der er problemer med).

Hjælp!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Martin Schultz (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-06-04 17:20

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> On Mon, 21 Jun 2004 13:44:57 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:
>
> >sikker på du bruger tiscali's dns servers?
>
> Ja, men jeg begynder at være i tvivl hvad problemet egentlig er.
>
> Hvis jeg får Agent til at koble op på news.tiscali.dk - så kan jeg
> pinge den server så tosset jeg vil (både på hostnavnet og på
> IP-adressen). Andre servere kan jeg kun pinge af og til, og når jeg
> IKKE kan pinge disse, så kan jeg stadig pinge news.tiscali.dk - lige
> indtil jeg får Agent til at droppe forbindelsen, så kan denne server
> også kun pinges af og til?!
>
> Forbindelsen opfører sig noget mærkeligt, og jeg har nu sat min PC
> direkte til routeren fra Tiscali (for at udelukke min trådløse access
> point), og det ændrer ikke på noget.
>
> Prøver jeg at pinge fra routeren, så er opførslen den samme.
>
> Hmm - jeg prøvede lige en ekstra gang. Lige nu har jeg forbindelsen
> til newsserveren via Agent, men jeg kan ikke pinge news.tiscali.dk (så
> er det nok i dette øjeblik forbindelsen til DNS der er problemer med).
>
> Hjælp!

Hvilken router har du? Hvis det er en Zyxel 650 så prøv at sætte Idle
timeout til 0 (ingen). Det gør du ved at telnette til routeren, vælge
menu 4 (så vidt jeg husker) og sætte den der.


Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Lasse Hedegaard (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-06-04 17:36

On 21 Jun 2004 18:20:01 +0200, Martin Schultz
<di030007@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

>Hvilken router har du? Hvis det er en Zyxel 650 så prøv at sætte Idle
>timeout til 0 (ingen). Det gør du ved at telnette til routeren, vælge
>menu 4 (så vidt jeg husker) og sætte den der.

Det er netop den pågældende router jeg har - men den står allerede til
0 secs.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Peter Larsen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 21-06-04 17:05

Lasse Hedegaard wrote:

> On Mon, 21 Jun 2004 13:44:57 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:
>
>>sikker på du bruger tiscali's dns servers?

og det er du sikker på.. ?

hvad står der i /etc/resolv.conf ?

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Lasse Hedegaard (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-06-04 17:37

On Mon, 21 Jun 2004 18:04:36 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>og det er du sikker på.. ?

Ja, 212.54.64.170 og 212.54.64.171.

>hvad står der i /etc/resolv.conf ?

Jeg bruger Windows, og en ipconfig /all giver mig de samme adresser
som routeren er sat op til.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Peter Larsen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 21-06-04 17:37

Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg bruger Windows, og en ipconfig /all giver mig de samme adresser
> som routeren er sat op til.

jeg er blank..

--
regards, Peter Larsen

Lasse Hedegaard (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-06-04 17:57

On Mon, 21 Jun 2004 18:36:57 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>jeg er blank..

Også her. Specielt undrer jeg mig over "finden" med, at jeg kan få
Agent til at hente news, og samtidig kan jeg ikke nødvendigvis pinge
news-serveren (heller ikke via IP-adressen direkte). I mit hovede
giver det ikke rigtig mening, men da det er akkurat det samme på to
PCere (tilsluttet direkte routeren), så kan jeg ikke se hvor i mit
system problemet skulle være.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Lasse Hedegaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 22-06-04 10:42

On Mon, 21 Jun 2004 13:22:00 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad problemet kan skyldes...

Tiscali siger, at det er et generelt problemer i hele Storkøbenhavn!
Jeg undrer mig over, at det tilsyneladende ingen udmelding er på
hjemmesiden - desuden har jeg svært ved at tro, at der virkelig har
været så store problemer i over en uge - uden at flere har råbt højt!

Der kan gå alt fra et par timer til 14 dage før det virker igen var
udmeldingen!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Rea721 (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 22-06-04 22:14

I news:ujvfd01m6gs7j37c28a7gj0j61fmujfb97@4ax.com
skrev Lasse Hedegaard følgende tekst:

> Der kan gå alt fra et par timer til 14 dage før det virker igen var
> udmeldingen!

Som jeg skrev i tråden fra 7 Juni "Hjælp til Tiscali kunde" har min kammerat
stadigvæk problemer. Han kan nu komme på nettet med browser og mail, men kun
i korte perioder. Nogle gange "dør" forbindelsen efter 20-25 min, andre
gange virker intet i flere timer.

Jeg skrev på hans vegne til Tiscali og forklarede problemet..og skrev meget
tydeligt at han ikke kunne checke mail og at de derfor skulle sende et evt
svar til mig....gæt selv hvem de sendte svaret til? *suk*. Tiscali blir ved
med at fortælle ham at de ingen problemer har og at fejlen er på hans side.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Vil du være pilot ?
Ikaros har informations aften 21 Juni i Roskilde
Tilmelding via http://www.ikaros.dk


Morten Davidsen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Davidsen


Dato : 22-06-04 23:26

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:40d8a149$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg skrev på hans vegne til Tiscali og forklarede problemet..og skrev
meget
> tydeligt at han ikke kunne checke mail og at de derfor skulle sende et evt
> svar til mig....gæt selv hvem de sendte svaret til? *suk*. Tiscali blir
ved
> med at fortælle ham at de ingen problemer har og at fejlen er på hans
side.
Nu har jeg ikke Tiscali (thank god), men har dog et par venner i København
som er online via Tiscali, så undskyld jeg siger det .. men det virker ud
fra mine oplevelser generelt meget som et problem hos din ven. Jeg kan ikke
huske om I, i denne tråd skriver at I har prøvet at geninstallere eller evt.
prøvet med en anden computer??

/MD



Rea721 (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 22-06-04 23:55

I news:40d8b1fc$0$23880$14726298@news.sunsite.dk
skrev Morten Davidsen følgende tekst:

> men det virker ud fra mine oplevelser generelt meget som et
> problem hos din ven.

Det fremgår ikke rigtigt _hvad_ dine oplevelser er med Tiscali, og hvad
begrunder du det med ? Har du nogen ideer til en løsning er jeg da meget
lydhør.

> Jeg kan ikke huske om I, i denne tråd skriver at I har
> prøvet at geninstallere eller evt. prøvet med en anden computer??

Han har nu formateret, og geninstaleret ME og computeren er sat op efter den
anvisning der fulgte med abbonementet. Det er et tredie netkort han har lånt
og sat i.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Vil du være pilot ?
Ikaros har informations aften 21 Juni i Roskilde
Tilmelding via http://www.ikaros.dk


Morten Davidsen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Davidsen


Dato : 23-06-04 11:00

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:40d8b8d4$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det fremgår ikke rigtigt _hvad_ dine oplevelser er med Tiscali, og hvad
> begrunder du det med ? Har du nogen ideer til en løsning er jeg da meget
> lydhør.
Det er rigtigt, nu skrev jeg heller ikke andet end at jeg har et par venner
som fint er online p.t. hos dem

I kunne jo evt. prøve med nogle andre DNS-servere end Tiscali's og derved
udelukke at det var en fejl hos Tiscali.

> Han har nu formateret, og geninstaleret ME og computeren er sat op efter
den
> anvisning der fulgte med abbonementet. Det er et tredie netkort han har
lånt
> og sat i.
Hmm .. Windows ME har jeg heller ikke de bedste erfaringer med.. derfor
spørger jeg igen .. har I prøvet med en anden computer?

/MD



Lasse Hedegaard (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 23-06-04 12:29

On Wed, 23 Jun 2004 12:00:20 +0200, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>I kunne jo evt. prøve med nogle andre DNS-servere end Tiscali's og derved
>udelukke at det var en fejl hos Tiscali.

Det er desværre ikke blot DNS der er problemer med, men forbindelsen
generelt. Jeg får ca. 80% pakketab når jeg pinger tiscali.dk - det har
jeg fået siden d. 10!

Når jeg først har forbindelse til noget (fx news eller MSN/ICQ), så
kan jeg fint bruge dette - indtil jeg slipper forbindelsen - så kan
den være død i mange minutter, før jeg overhovedet kan få fat i noget.

Men jeg henter news, så kan jeg ikke altid pinge news.tiscali.dk -
selvom jeg jo har forbindelse til den (og benytter den i samme
øjeblik).

Post og www virker stort set aldrig, da forbindelsen til disse
services jo åbnes og lukkes så snart skidtet er hentet.

Meget besynderligt - og mere frustrerende, specielt at Tiscali siger,
at der kan gå alt fra et par timer til 14 dage før det er på plads
(indtil videre er der så gået 13 dage).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Rea721 (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 23-06-04 20:14

I news:40d954bb$0$23874$14726298@news.sunsite.dk
skrev Morten Davidsen følgende tekst:

> Det er rigtigt, nu skrev jeg heller ikke andet end at jeg har et par
> venner som fint er online p.t. hos dem

Okay...så du mener at det ud fra dine oplevelser (et par venner i kbh) at
det er et problem hos min kamerat. Jeg tror ikke rigtigt at den slags råd
kan bruges til noget som helst.

> I kunne jo evt. prøve med nogle andre DNS-servere end Tiscali's og
> derved udelukke at det var en fejl hos Tiscali.


Ja det var self en mulighed jeg ikke lige havde tænkt på.

> Hmm .. Windows ME har jeg heller ikke de bedste erfaringer med..

Kan heller ikke bruges til noget. Hans forbindelse har kørt uden problemer
på ME fra det tidspunkt han fik ADSL til omkring 5 juni eller der omkring.

> derfor spørger jeg igen .. har I prøvet med en anden computer?

Dit spørgsmål var et dobbelt enten-eller spørgsmål, jeg svarede på det vi
havde prøvet, men nej vi har ikke prøvet nogen anden computer.... og jeg kan
heller ikke lige se formålet når det nu er en totalt nyindstaleret ME med
ovenikøbet 2 nye forskellige netkort. Men igen...hvis Tiscali ikke kan få
løst problemerne, eller i det mindste "bevise" at fejlen _ikke_ er på deres
side, må jeg jo slæbe min putter ud til ham

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Vil du være pilot ?
Ikaros har informations aften 21 Juni i Roskilde
Tilmelding via http://www.ikaros.dk



Morten Davidsen (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Davidsen


Dato : 23-06-04 20:49

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:40d9d6a5$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Okay...så du mener at det ud fra dine oplevelser (et par venner i kbh) at
> det er et problem hos min kamerat. Jeg tror ikke rigtigt at den slags råd
> kan bruges til noget som helst.
Det beklager jeg.. jeg havde byttet rundt på at det var Lasse Hedegaard og
ikke dig som havde skrevet at Tiscali sagde "at det er et generelt problemer
i hele Storkøbenhavn!".
Det var blot med henblik på dette jeg gav ovenstående information, så det
kan du se bort fra.

> Ja det var self en mulighed jeg ikke lige havde tænkt på.
Ok

> Kan heller ikke bruges til noget. Hans forbindelse har kørt uden problemer
> på ME fra det tidspunkt han fik ADSL til omkring 5 juni eller der omkring.
Okay, "det har virket" er i min verden bare ikke noget argument - beklager,
det ville være det samme som at Tiscali sagde at "det har kørt uden
problemer med vores router til omkring 5. juni", så det kan ikke være
fejlen. Beklager min sammenligning, men igen.. jeg skriver kun af mine egne
personlige oplevelser.

> Dit spørgsmål var et dobbelt enten-eller spørgsmål, jeg svarede på det vi
> havde prøvet, men nej vi har ikke prøvet nogen anden computer.... og jeg
kan
> heller ikke lige se formålet når det nu er en totalt nyindstaleret ME med
> ovenikøbet 2 nye forskellige netkort. Men igen...hvis Tiscali ikke kan få
> løst problemerne, eller i det mindste "bevise" at fejlen _ikke_ er på
deres
> side, må jeg jo slæbe min putter ud til ham
Se fra en support-afdelings synspunkt vil det var et "godt" argument fra
jeres side af .. at I lige har prøvet på en computer som har været på nettet
og som blot er blevet transportet over til din ven. Desuden kan det jo også
være svært for dem at bevise at fejlen _ikke_ er på deres side - hvordan
skulle dette ske?

Anyway .. håber da I får løst problemerne ...

/MD



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408191
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste