Fastholde ændring af elementer/document
Fra : Sjakal // BT.Admin

Dato : 21-06-04 10:29

Hej,
Ved ikke om det er mig der husker helt i skoven, eller om det er muligt
uden at bruge cookies og andet til, hvis jeg har ændret form-elementer
og andet via javascript, og senere hopper brugeren videre med et link på
siden.
Kan jeg så ikke via back-knappen/history.go(-1) have dokumentet som det var
da jeg forlod det?

Og ja, helst uden cookies ;)

mvh
Nikolaj Rasmussen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-06-04 19:36

"Sjakal // BT.Admin" <this@isnot.myemail> writes:

> [...]
> siden.

> Kan jeg så ikke via back-knappen/history.go(-1) have dokumentet som det var

Det afhænger af browseren. I min browser er siden som da jeg forlod
den (ud over at password-felter er renset af sikkerhedshensyn). Det
gælder så længe siden bliver i browserens hukommelses-cache.

Hvis browseren ikke gemmer informationen, så er der ikke så meget at
gøre ... hvem skulle ellers gøre det. Man kan ikke regne med at siden
får at vide at man kommer tilbage til den, så der er ikke noget godt
tidspunkt at genetablere den på, selv hvis man bruger cookies.

/L

Fra : Sjakal // BT.Admin

Dato : 22-06-04 11:41

> [...]
> får at vide at man kommer tilbage til den, så der er ikke noget godt
> tidspunkt at genetablere den på, selv hvis man bruger cookies.

Fandt ud af en løsning, simpelhent via cookies... :

På serversiden lave en unik string, og hva er bedre end en antal milisecs
siden 1970 kaldt f.eks. "tick",
da en guid ville måske lige være overkill nok at skulle beregne i dette
tilfælde.

Og på clientside-link'et linke til en javascript function der skriver til en
cookie med f.eks navnet "tjuhej<%=tick%>",
og linker videre som før.

Så er det eneste jeg kræver et check på siden, om en cookie ved navn
"tjuhej<%=tick%>" eksistere, vil
den selvfølgelig aldrig gøre første gang man besøger siden, men efter link,
og back.. ja så eksistere den og alt
expand/collapse/check og andet halløj kan sættes så det ser ud som da man
forlod den via linket.

mvh
Nikolaj Rasmussen