luftgevær
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 09:28

hej
hvad er det jagtloven siger om luftgevær ,
jeg har taget jagttegn før de nye regler er kommet , har forstået at
mundingshastigheden er en væsentlig faktor !!
hvad er minimum osv

Kab

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 21-06-04 10:33

min. hastighed er 150 m/sek ved mundingen. og kulen skal min. være 5.5 mm
(cal. .22)

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 15:50

"Nikolaj Larsen" <nl@SLETDETTEa-d.dk> wrote in message
> min. hastighed er 150 m/sek ved mundingen. og kulen skal min. være 5.5 mm
> (cal. .22)

nemlig....og hvis du skyder med de sorte plastic/stål hagl så er det lige
før en luftpistol kan gøre det....tåbelig regel.

køb dig et godt kraftigt luftgevær...diana 52 ..wiehrauch hw90 eller hw97,
dejlige rifler.
skal det være lidt mere eksotisk så køb dig et trykluftgevær, mere power
mange skud, ingen rekyl.

Lasse

Fra : Asger Nielsen

Dato : 27-08-04 19:23

Pastoren <papostdk> (2) skrev:
> [...]
at
>mundingshastigheden er en væsentlig faktor !!

Svar!!

Hvis et luftgevær lovligt skal bruges til jagt, skal det være
5,5mm kal.22. eller større!
Og mundings hastigheden være mindst 150m i sekundet.

MVH.

Gamo.