Max disk på Asus P4PE
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 21:53

Er der nogen der ved hvor stor (Gb) SATA disk der kan sættes på Asus P4PE
???

Er der en grænse på 137Gb ???
Er der evt. en bestemt BIOS der skal lægges ind for at komme over denne
grænse ?

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 21-06-04 08:21

"moltke" <plut> skrev i en meddelelse
> [...]
> ???
>
> Er der en grænse på 137Gb ???
> Er der evt. en bestemt BIOS der skal lægges ind for at komme over denne

Nææ, du skulle vel ikke have formateret den som Fat32?
for den har en max grænse på ca. 139Gb

Mvh.
Søren

Fra : Hans

Dato : 21-06-04 08:50

"Søren J. Madsen" <sjm@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "moltke" <plut> skrev i en meddelelse
P4PE

> Nææ, du skulle vel ikke have formateret den som Fat32?
> for den har en max grænse på ca. 139Gb

Det skal du ikke fortælle min 250GB Maxtor, for så bliver den måske ked af
det.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q314463

Med et 3. parts diskværktøj kan FAT32 håndtere 8 TB, hvis ellers hardwaren
tillader det.

/ Hans

Fra : lars

Dato : 21-06-04 13:14

Jeg har ingen probemer (endnu)
Det var bare inden jeg købte en ny disk ... *s*
Det ville være for surt, hvis den så ikke kunne sammen med MOBO

Fra : Martin Mollerup

Dato : 24-06-04 14:05

Jeg har en 160 GB Maxtor i mit, så ingen problem.

Mollerup

Fra : michael madsen

Dato : 24-06-04 20:51

"moltke" <plut> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor stor (Gb) SATA disk der kan sættes på Asus P4PE
> ???
der er da ikke sata på et p4pe

Fra : Kell Petersen

Dato : 06-08-04 09:53

Som tommelfingeregl , bør man altid opgradere bios.
Så slipper man også for de gamle bugs.
Og så burde der ikke være problemer med HD størrelsen.
(på de kendte mærker)