Overvejer trådløs
Fra : Per Nielsen

Dato : 20-06-04 20:01

Jeg overvejer at hoppe på en trådløs telefon. Jeg har kig på en Siemens GIGA
SL-100. Hvis man kigger hos Elgiganten står der at der er mulighed for SMS.
Hvad betyder det i praksis? Kan man sende SMS til en hvilken som helst
mobiltelefon, og kan der modtages SMS fra en hvilken som helst mobiltelefon?

Prisen for ovennævnte er hos Elgiganten 1.399,-. Alternativt kunne jeg spare
nogle moneter og investere i en Siemens GIGA A200 til 599,-. Nogen der har
erfaringer med de to modeller og evt. kan rose og rise lidt?

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 20-06-04 20:34

On Sun, 20 Jun 2004 21:00:31 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Jeg overvejer at hoppe på en trådløs telefon. Jeg har kig på en Siemens GIGA
>SL-100. Hvis man kigger hos Elgiganten står der at der er mulighed for SMS.
>Hvad betyder det i praksis?

Intet - for der er ingen udbydere herhjemme, som understøtter det.

>Prisen for ovennævnte er hos Elgiganten 1.399,-. Alternativt kunne jeg spare
>nogle moneter og investere i en Siemens GIGA A200 til 599,-. Nogen der har
>erfaringer med de to modeller og evt. kan rose og rise lidt?

Der er forskel for alle pengene i features - du kan selv sammenligne
www.siemens.dk

KS

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-06-04 21:21

kelds99@yahoo.dk wrote:
> Intet - for der er ingen udbydere herhjemme, som understøtter det.

OK, ærgerligt.

> Der er forskel for alle pengene i features - du kan selv sammenligne
> på www.siemens.dk

Doh, sommetider overser man de mest indlysende ting Har downloadet et
par pdf-filer, så der er masser af læsestof.

Jeg overvejer desuden at flytte mit abonnement hos TDC og samtaleafregning
hos Tele2 over til Telia. Jeg synes deres Telia Fritid Abonnenment lyder
tillokkende. Her er lidt oplysninger fra deres hjemmeside:

Abonnement/md 149,-
Minutpris kl. 18-08 0,- (gælder hele weekenden og søn- og helligdage)
Minutpris kl. 08-18 23øre/min

Ovenstående gælder for fastnet til fastnet i hele Danmark. Opkald til
udlandet, internettet, mobiltelefoner, 70- og 90-numre og særtjenester er
til normal minutpris.

De 0,- i minutpris gælder for 1 time ad gangen, derefter bliver det
10øre/min. Men man kan have så mange 1 times samtaler man lyster.

Findes der et billigere (bedre) alternativ end ovenstående? IP telefoni
kommer også på tale på et tidspunkt (når det bliver modent), men jeg vil
godt beholde min fastnettelefon lidt endnu.

Fra : K. Nielsen

Dato : 20-06-04 21:43

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer også på tale på et tidspunkt (når det bliver modent), men jeg vil
> godt beholde min fastnettelefon lidt endnu.

alm. abb. hos TDC kr. 119,00
0 månedlig gebyr
gratis samtaler til alle andre ACN kunder døgnet rundt, året rundt
gratis spec. regning
ingen bindingsperiode
fakturering pr. sek
gratis oprettelse
til ikke ACN kunder ringer du til 0,22 man-lør kl. 0800-1930 og 0,11 fra
1930-0800 samt hele søndagen.

K. Nielsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-06-04 22:22

K. Nielsen wrote:
> [...]
> fakturering pr. sek
> gratis oprettelse
> til ikke ACN kunder ringer du til 0,22 man-lør kl. 0800-1930 og 0,11

Det vil jeg da kigge nærmere på, hvor kan man tilmelde sig henne? Og så må
jeg lige finde ud af hvem af vennerne og familien der har TDC abonnement

Fra : K. Nielsen

Dato : 20-06-04 22:42

> Det vil jeg da kigge nærmere på, hvor kan man tilmelde sig henne? Og så må
> jeg lige finde ud af hvem af vennerne og familien der har TDC abonnement

> Hej
har sendt dig en mail.

k. Nielsen

Fra : Tanja Christensen

Dato : 21-06-04 00:06

K. Nielsen skrev:

> [...]
>fakturering pr. sek
>gratis oprettelse
>til ikke ACN kunder ringer du til 0,22 man-lør kl. 0800-1930 og 0,11 fra

Det kræver jo at man har venner der vil være abonnent hos TDC. Jeg har
flere venner og familie der ikke vil røre TDC med en ildtang så det
duer ikke. Efter sigende kan man ikke være kunde hos ACN hvis man er
kunde hos Telia eller Tele2.

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-06-04 21:51

der er lavet en test fra tænk og test:
http://www.taenkogtest.dk/test/alle/traadlos2/

Kan fortælle dig at vinderen er Siemens S-100
Jeg har selv denne telefon og er MEGET tilfreds med den.
Jeg havde oprindeligt købt et par Philips trådløse telefoner, men var meget
utilfreds med displayed, så
jeg returnerede dem til elgiganten, fik pengene retur og købet telefonene
hos www.computercity.dk

alternativt:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-kom/kom-tlfa/tlfsgs100.html

mvh
Thomas

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-06-04 22:27

On Mon, 28 Jun 2004 22:51:09 +0200, "Thomas Jensen"
<tgsj@FJERN-DETTEget2net.dk> wrote:

>der er lavet en test fra tænk og test:
>http://www.taenkogtest.dk/test/alle/traadlos2/

Den kan man jo ikke lige læse uden at have kode!?

>Kan fortælle dig at vinderen er Siemens S-100

Det er jeg glad for at høre, har lige købt denne telefon idag

>Jeg har selv denne telefon og er MEGET tilfreds med den.

jeg synes også den er veldig fin indtil videre... God lydkvalitet...og
højttaler telefon.. men hvordan slår man højttaler telefonen fra
igen.. Hvis man fx kun bruger den til at sætte fra sig, hvis man
venter i kø eller ligende.. og vil være privat når man er kommet
igennem?

> [...]
>utilfreds med displayed, så
>jeg returnerede dem til elgiganten, fik pengene retur og købet telefonene

jeg har også en Phiolips hvilket jeg har været glad for.. dog er baset
gået sig en tur... Men den kunne tilmeldes uden problemer til Siemens
basen, så håndsættet stadig kan bruges.

men istedet for philips´en havde jeg bare i første omgang købt en
Crofone i føtex til 349,- hvilket sig synes var billigt da den koster
700 i elektriccity... men den er afleveret tilbage igen.. det var
noget værre lort.. men heldigvis gik den istykker, modtageren kunne
ikke høre hvad jeg sagde, og den knaste i min ende..

>alternativt:
>http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-kom/kom-tlfa/tlfsgs100.html

jeg har købt min i Elgiganten for 799,- hvilket er anonceret til 899,
men da TDC butikken har et tilbud på 799 fik jeg den til det... Men
synes det er pænt billigt for en sådan telefon. fint billigt til ikke
at ville ofre det mere til en SL100

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-06-04 16:39

For at slå højtaleren fra igen trykker du på løft rør, den grønne knap med
tlfrøret.

Den til 799,- er det ikke kun et ekstra set og ikke en med base station ?

Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-04 20:59

On Tue, 29 Jun 2004 17:38:47 +0200, "Thomas Jensen"
<tgsj@FJERN-DETTEget2net.dk> wrote:

>For at slå højtaleren fra igen trykker du på løft rør, den grønne knap med
>tlfrøret.

Okay tak, det prøver jeg lige.

>Den til 799,- er det ikke kun et ekstra set og ikke en med base station ?

Nej det er det ikke

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=Vgzba93tR_Pba50Mn-4bw5TPvdJVQkzzi0UlP0H20pgUEFl5mXcwtVPE?ProductUUID=plIKamdMksUAAAD9pPzCg0Xq&CatalogCategoryID=GeAKamdMQTQAAAD8pU5hncfb&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_fast_wireless_siemens&CategoryName=tdc_p_fast_wireless_siemens&CategoryDomainName=

http://shor.ter.dk/294032611

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-07-04 13:14

Takker alle for svar.

@Thomas & Bjarke
Jeg har lige bestilt en Siemens S100 via linket Bjarke gav. Takker. Pris
799,- inkl. levering. TDC leverer gratis i hele Danmark, når man bestiller
online