BMI - kan det nu passe?
Fra : Sørensen

Dato : 20-06-04 18:50

Der er noget, jeg ikke forstår. Hvis man skal måle sit BMI, bruger man højde
og vægt. Så skal man helst ned under 25.
Men hvis man så omsætter fedtdepoter til muskler, så ryger vægten jo op
igen, da muskler vejer mere end fedt. Det vil se usundt ud, iflg. BMI
reglen - men er det da ikke..?
Hvordan hænger det nu sammen?
Psørensen

Fra : Merete

Dato : 20-06-04 20:30

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvis man så omsætter fedtdepoter til muskler, så ryger vægten jo op
> igen, da muskler vejer mere end fedt. Det vil se usundt ud, iflg. BMI

Noget af svaret kan findes her
http://www.netdoktor.dk/testdigselv/Fakta/overvaegt.htm
Hvor der bl.a. står :"Bemærk, at BMI-tallet ikke kan bruges for
body-buildere, da deres muskelmasse snyder, ligesom mennesker med kraftig
knoglebygning, kan have et BMI-tal der højere 25, uden at være overvægtige"
og "Naturligvis er mennesker forskelligt bygget - derfor er der også en vis
margin, som dit tal kan ligge indenfor. Men hvis dit tal er over 25-27 , bør
du gøre noget ved din vægt, så den ikke hævner sig på dit helbred."

Håber det kunne bruges !

Mvh Merete

Fra : mowgli

Dato : 22-06-04 12:22

Det er fordi BMI er noget skidt

En fedtprocentmåling siger meget mere om kroppens tilstand, end BMI.
Jeg kender ingen professionelle, som stadig refererer til BMI-tal.

martin