HJÆLP - kattekilling fundet!!
Fra : Pia Dyrman Nielsen

Dato : 20-06-04 16:05

Hej
Vi har fundet en kattekilling - den har øjne og er ca. 2-3 uger. Moderen
er død.
Hvordan kan vi hjælpe den ??
Hvad for noget mælk skal den have ?? Vi har givet den sødmælk med vand
i, i en
engangsprøjte. Håber nogle kan hjælpe os.

Med venlig hilsen
Pia Dyrman Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-06-04 16:27

Pia Dyrman Nielsen wrote:
> [...]
> i, i en
> engangsprøjte. Håber nogle kan hjælpe os.

hej Pia... hvor holder du til??
jeg har en dåse KMR modermælkserstatning som jeg gerne vil sponsorere, hvis
du evt kan hente den i roskilde??

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Pia Dyrman Nielsen

Dato : 20-06-04 16:42

> [...]
>
> hej Pia... hvor holder du til??
> jeg har en dåse KMR modermælkserstatning som jeg gerne vil sponsorere, hvis

Hej Sabrina

Tak for svar. Jeg bor i Nordjylland - ca. 20 km. øst for Ålborg.
Kan jeg købe KMR modermælkserstatning i vores daglig Brugs ??
Vi har i forvejen en kasteret hankat på 1 år. Han er ikke så glad for
vores
nye "familie-medlem".

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-06-04 17:17

Pia Dyrman Nielsen wrote:
> [...]
> Kan jeg købe KMR modermælkserstatning i vores daglig Brugs ??
> Vi har i forvejen en kasteret hankat på 1 år. Han er ikke så glad for

hej Pia...

nej du kan ikke købe det i din lokale købmand ;)
du skal købe det hos din dyrlæge.... det er det eneste rigtige at give en
killing der er så lille...
jeg vil faktisk anbefale at du kontakter dyrlægevagten i jeres lokalområde
og forhører om i ikke kan købe det med det samme... det er vigtigt at den
lille får noget at spise... de bliver hurtigt dehydrerede.....

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 18:08

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil faktisk anbefale at du kontakter dyrlægevagten i jeres lokalområde
> og forhører om i ikke kan købe det med det samme... det er vigtigt at den
> lille får noget at spise... de bliver hurtigt dehydrerede.....

Prøv at kontakte Gistrup dyreklinik. Den burde ligge i rimelig afstand fra
jer og der er døgnvagt.

http://www.gistrup-dyreklinik.dk/

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 16:32

"Pia Dyrman Nielsen" <piariseandersenKATTE@BAKKEofir.dk>
skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad for noget mælk skal den have ?? Vi har givet den
> sødmælk med vand i, i en
> engangsprøjte. Håber nogle kan hjælpe os.

Hej Pia

Du må ikke give den rigtig mælk - katte tåler ikke mælk - så hellere
kaffefløde, indtil du får fat i noget modermælkserstatning til katte.

MVH

Tina

Fra : Pia Dyrman Nielsen

Dato : 20-06-04 16:51

> [...]
>
> Du må ikke give den rigtig mælk - katte tåler ikke mælk - så hellere
> kaffefløde, indtil du får fat i noget modermælkserstatning til katte.

Hej Tina
Tak for råd - kaffefløde - der det 9% eller 13% jeg skal købe, indtil
jeg kan få
fat i noget modermælkserstatning.
Skal killingen have kaffefløden uden vand i ??

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-06-04 17:16

"Pia Dyrman Nielsen" <piariseandersenKATTE@BAKKEofir.dk> wrote in message
> [...]
> i, i en
> engangsprøjte. Håber nogle kan hjælpe os.

Har du et døgnapotek i nærheden?
Der kan man få modermælkserstatning til katte. Den er ok.
Den bør have det, og ikke det andet. Ellers er der måske nogle i nærheden af
hvor du bor, der har killinger i den alder, og har mulighed for at tage den
ind?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Brian A.

Dato : 20-06-04 18:26

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse
> Har du et døgnapotek i nærheden?

Det er der i Aalborg. Vesterbro / Algade, men jeg det er, lige på hjørnet
faktisk :)