Grupperet udskrift af array
Fra : HLH

Dato : 20-06-04 14:36

Hej,

Jeg har en tabel, som indeholder revisionshistorien for et program.
Mit array, som jeg henter fra mysql ser sådan ud:

-------------------
V | Module | Text
-------------------
3 | Basic | Txt1
3 | Pro | Txt2
3 | Pro | Txt3
2 | Basic | Txt4
2 | Basic | Txt5
2 | Pro | Txt6

Det kan jeg naturligvis godt udskrive, men jeg vil gerne undgå at skrive
versionsnummer
og modul flere gange. Hvordan får jeg følgende grupperede udskriftformat via
php?

3
- Basic
- Txt1
- Pro
- Txt2
- Txt3
2
- Basic
- Txt4
- Txt5
- Pro
- Txt6

Kan man for hver "row" checke om værdien er lig med den forgående og så
undlade at udskrive den?

På forhånd tak,

Lykke

Fra : Kim Emax

Dato : 20-06-04 16:02

HLH wrote:

> [...]
> - Pro
> - Txt6
>
> Kan man for hver "row" checke om værdien er lig med den forgående og

SELECT * FROM tabel ORDER BY v, module;

gem module i f.eks. $CURRENT_MODULE og sammenligner denne for hver række, du
vil printe ud. Er den forskellig fra den fra database udtrækkets module så
printer du den og gemmer den nye værdi i $CURRENT_MODULE

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : HLH

Dato : 20-06-04 17:06

> [...]
>
> --
> Take Care
> Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Tak for det, det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig.

Er der nogen der har en nærmere idé til syntax?

/Lykke

Fra : Kim Emax

Dato : 20-06-04 23:57

HLH wrote:

> Tak for det, det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig.

> Er der nogen der har en nærmere idé til syntax?

Den beskrev jeg ovenfor

while($row = mysql_fetch_array($result)) {
if($CURRENT_MODULE != $row[module]) {
print " &nbsp; - $row[module]<BR>";
$CURRENT_MODULE = $row[module];
}
print " &nbsp; &nbsp; - $row[text]<BR>";
}

Det samme vil du så gøre med dit "v" felt.

Fra : HLH

Dato : 23-06-04 17:54

1000 tak for det !!!

Fra : Kim Emax