/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Så skete det :-)
Fra : Bernhard Ege


Dato : 20-06-04 12:50

Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset

Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.202]
over a maximum of 30 hops:

1 18 ms 19 ms 19 ms 130.228.72.1.ip.tele2adsl.dk
[130.228.72.1]
2 18 ms 19 ms 19 ms atm0-1--0.val10-core.dk.tele2.com
[130.227.0.81]
3 19 ms 19 ms 18 ms srp9-0.val1-core.dk.tele2.com
[130.227.247.49]
4 19 ms 19 ms 20 ms lim1-core.pos5-0.swip.net
[130.228.18.58]
5 39 ms 39 ms 39 ms ams2-core.pos2-0.swip.net
[130.244.194.25]
6 41 ms 39 ms 39 ms ams1-core.gigabiteth0-1.swip.net
[130.244.194.137]
7 55 ms 197 ms 55 ms cor1-core.pos5-0.swip.net
[130.244.193.105]
8 95 ms 55 ms 54 ms prs-b2-geth9-2.telia.net [213.248.70.33]
9 54 ms 55 ms 55 ms prs-bb1-pos1-2-0.telia.net
[213.248.70.5]
10 63 ms 64 ms 65 ms ffm-bb1-pos6-0-0.telia.net
[213.248.64.109]
11 73 ms 74 ms 74 ms hbg-bb1-pos6-0-0.telia.net
[213.248.64.41]
12 87 ms 81 ms 80 ms kbn-bb1-pos1-2-0.telia.net
[213.248.65.145]
13 95 ms 95 ms 207 ms s-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.26]
14 90 ms 92 ms 91 ms s-b3-pos5-0.telia.net [213.248.66.2]
15 96 ms 205 ms 96 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net
[213.248.64.86]
16 91 ms 123 ms 92 ms
213-248-106-202.customer.teliacarrier.com [213.248.106.202]

Ikke helt god, men betydelig bedre end sidst (200ms+)

mvh Bernhard


 
 
Rudi Stegen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-06-04 13:45

Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
>
> Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.202]
> over a maximum of 30 hops:
.....

> 16 91 ms 123 ms 92 ms 213-248-106-202.customer.teliacarrier.com [213.248.106.202]
>
> Ikke helt god, men betydelig bedre end sidst (200ms+)

Sidder du bag en router eller sådan noget?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Bernhard Ege (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 20-06-04 16:09

Rudi Stegen wrote:
:: Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
::
::: Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
:::
::: Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.202]
::: over a maximum of 30 hops:
:: ....
::
::: 16 91 ms 123 ms 92 ms
::: 213-248-106-202.customer.teliacarrier.com [213.248.106.202]
:::
::: Ikke helt god, men betydelig bedre end sidst (200ms+)
::
:: Sidder du bag en router eller sådan noget?

Nix, bruger blot en switch og den giver ingen nævneværdig forsinkelse.
Som du ser på hop 1-4 så er ping tid på tele2 net (og en del af swip
nettet) gansk fin (under 20ms).

Tiderne du ser er dog umiddelbart efter min linie blev nulstillet. Lige
pludselig blev ping tiden meget høj (kunne stadig uploade med max) så
jeg fik supporten til et nulstille linien. Det hjalp med det samme (og
mit modem blev da også lige powercycled).

Men ja, tiderne er ikke imponerende men alligevel det bedste jeg har set
hos Tele2 indtil videre. :-/

Hvorfor tror jeg sidder bag en router?

mvh Bernhard


Rudi Stegen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-06-04 16:50

Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> ::: 16 91 ms 123 ms 92 ms
> ::: 213-248-106-202.customer.teliacarrier.com [213.248.106.202]
> :::
> ::: Ikke helt god, men betydelig bedre end sidst (200ms+)
> ::
> :: Sidder du bag en router eller sådan noget?
>
> Nix, bruger blot en switch og den giver ingen nævneværdig
> forsinkelse. Som du ser på hop 1-4 så er ping tid på tele2 net (og
> en del af swip nettet) gansk fin (under 20ms).

Ja, det var også derfor, jeg blev lidt forvirret over tallene.
På den ene side går det fint i starten, på anden stiger de ret
meget i forhold til fx mine (som dog ikke er fra Tele2 men
Tiscali og bag ef router):

Sporer rute til europe.battle.net [213.248.106.204]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 15 ms 14 ms 14 ms cr0.arc.tiscali.dk [213.237.127.72]
3 19 ms 18 ms 19 ms cr0.hb.tiscali.dk [213.237.127.20]
4 26 ms 26 ms 27 ms atm3-0.100.cr0.pbv.tiscali.dk [212.54.86.5]
5 25 ms 27 ms 26 ms ge1-0.10.cr0.ejb.tiscali.dk [212.54.64.2]
6 27 ms 26 ms 26 ms so-4-2-0.cph10.ip.tiscali.net [213.200.73.5]
7 27 ms 26 ms 27 ms so-2-0-0.cph20.ip.tiscali.net [213.200.81.33]
8 26 ms 27 ms 26 ms kbn-b2-pos0-2.telia.net [213.248.101.193]
9 26 ms 27 ms 27 ms kbn-bb2-pos1-0-0.telia.net [213.248.65.13]
10 35 ms 34 ms 34 ms s-bb2-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.30]
11 37 ms 37 ms 38 ms s-b3-pos4-0.telia.net [213.248.66.10]
12 38 ms 39 ms 38 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
13 37 ms 34 ms 35 ms europe.battle.net [213.248.106.204]

Sporing fuldført.

Som du ser, er der ikke den store forandring over til Telias net.
Den stiger på 4. hop (stadig Tiscalis eget), hvilket er forventet,
da den dér skal til Frederiksberg (Århus C -> Hobro -> Frederiksberg).

Så får den lige en lille tand til ved 10. hop, hvilket igen er
ret forståeligt (analogt med ovenstående, dvs. afstande).

Og alt andet sker jævnt og fint uanset net.

Og smider jeg en stribe pingpakker afsted mod europe.battle.net,
er der ved ca. 50 stk. kun en enkelt, der hopper lidt højt (48 ms),
resten ligger klinet opad snittet på 38 ms. Dvs. europe.battle.net
i sig selv svarer fint og jævnt på pingpakker.

> Men ja, tiderne er ikke imponerende men alligevel det bedste jeg
> har set hos Tele2 indtil videre. :-/

Nej, specielt ikke når en router hos dig ikke kan skyldes den
lidt langsomme svartid.

> Hvorfor tror jeg sidder bag en router?

Se ovenfor

--
Hygge fra Århus - Rudi

Bernhard Ege (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 20-06-04 17:38

Rudi Stegen wrote:
:: Ja, det var også derfor, jeg blev lidt forvirret over tallene.
:: På den ene side går det fint i starten, på anden stiger de ret
:: meget i forhold til fx mine (som dog ikke er fra Tele2 men
:: Tiscali og bag ef router):

Well, Tele2 har stadig ikke formået at lave en god aftale med Telia og
derfor må jeg nøjes med en ping tid der er 2.5 gange værre end din.

:: 13 37 ms 34 ms 35 ms europe.battle.net [213.248.106.204]

Din ping tid er betydelig bedre end hvad jeg opnår hos Tele2, ingen
tvivl om det. Tele2 kunne godt have givet det samme, men det er jo et
firma hvor hver krone vendes 2 gange før den bliver brugt.

Hvis en 2048/512 Tiscali linie lå i nærhedes af Tele2's pris så kunne
jeg godt finde på at skifte. Men så vidt jeg ved er det ikke tilfældes.

:: Som du ser, er der ikke den store forandring over til Telias net.
:: Den stiger på 4. hop (stadig Tiscalis eget), hvilket er forventet,
:: da den dér skal til Frederiksberg (Århus C -> Hobro ->
:: Frederiksberg).
::
:: Så får den lige en lille tand til ved 10. hop, hvilket igen er
:: ret forståeligt (analogt med ovenstående, dvs. afstande).
::
:: Og alt andet sker jævnt og fint uanset net.

Yep. Hos Tele2 røg trafikken tidligere via New York (den skulle blot til
Sverige) og derfor så vi ping tider på 200ms+. Nu er den da i det
mindste holdt i "lokal" området (Amsterdam ser det ud til, men jeg
gætter).

:: Og smider jeg en stribe pingpakker afsted mod europe.battle.net,
:: er der ved ca. 50 stk. kun en enkelt, der hopper lidt højt (48 ms),
:: resten ligger klinet opad snittet på 38 ms. Dvs. europe.battle.net
:: i sig selv svarer fint og jævnt på pingpakker.

Tjaa, jeg er misundelig, men igen, prisen betyder noget. Og så giver jeg
Tele2 chancen (og de har da halveret ping tiden, men der var også
rigelig at tage af og de kunne da godt gøre det een gang til .

Nå, men det må vente lidt endnu da jeg har ret så travlt på arbejde.

mvh Bernhard


Martin Petersen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 20-06-04 18:02

Bernhard Ege (bernhardNOSPAM@ege.cc) skrev følgende:
> Rudi Stegen wrote:
>>> Ja, det var også derfor, jeg blev lidt forvirret over tallene.
>>> På den ene side går det fint i starten, på anden stiger de ret
>>> meget i forhold til fx mine (som dog ikke er fra Tele2 men
>>> Tiscali og bag ef router):
>
> Well, Tele2 har stadig ikke formået at lave en god aftale med Telia og
> derfor må jeg nøjes med en ping tid der er 2.5 gange værre end din.
>
>>> 13 37 ms 34 ms 35 ms europe.battle.net [213.248.106.204]
>
> Din ping tid er betydelig bedre end hvad jeg opnår hos Tele2, ingen
> tvivl om det. Tele2 kunne godt have givet det samme, men det er jo et
> firma hvor hver krone vendes 2 gange før den bliver brugt.
>
> Hvis en 2048/512 Tiscali linie lå i nærhedes af Tele2's pris så kunne
> jeg godt finde på at skifte. Men så vidt jeg ved er det ikke
> tilfældes.

Hvad siger i så til den her?

Sporer rute til 213-248-106-202.customer.teliacarrier.com [213.248.106.202]
over et maksimum af 30 hop:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1
2 36 ms 51 ms 36 ms loop0.xc3-by.ip.cybercity.dk [212.242.3.120]
3 37 ms 46 ms 37 ms geth0-0.cr1-by.ip.cybercity.dk
[212.242.18.129]

4 36 ms 36 ms 37 ms pos1-1.cr1-khk.ip.cybercity.dk
[212.242.6.33]
5 35 ms 37 ms 37 ms kbn-b2-pos0-0.telia.net [213.248.78.89]
6 37 ms 35 ms 37 ms kbn-bb2-pos1-0-0.telia.net [213.248.65.13]
7 44 ms 43 ms 45 ms s-bb2-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.30]
8 48 ms 48 ms 48 ms s-b3-pos4-0.telia.net [213.248.66.10]
9 62 ms 48 ms 49 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
10 49 ms 50 ms 48 ms 213-248-106-202.customer.teliacarrier.com
[213.248.106.202]

Det er på en CC 2048/512

- Martin




Bernhard Ege (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 20-06-04 18:58

Martin Petersen wrote:
:: Hvad siger i så til den her?
::
:: 10 49 ms 50 ms 48 ms
213-248-106-202.customer.teliacarrier.com
:: [213.248.106.202]
::
:: Det er på en CC 2048/512

Den er da ret fin (dobbelt så god som Tele2) men Tiscali's er bedre

Og ved Tiscali er man ikke tvunget til at bruge router så vidt jeg ved.
Jeg synes det er trælst at bruge router. Man bruger for lang tid på at
finde ud af hvorfor ens spil ikke virker. Når jeg spiller sammen med
gutterne så er det mig der ender med at host'e da den ene sidder på CC
og vi kan ikke nå ham og den anden sider på Stofanet og han kan heller
ikke nås (Rise of Nations). ADSL uden router og hosting er intet problem


Så jeg ville nok ikke skifte til CC (jeg skal desuden bruge 3 dyn-ip'er
og det klarer Tele2 ret elegant og billigt).

mvh Bernhard


SoftMan Brian (20-06-2004)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 20-06-04 23:40

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
news:X3jBc.2513$QC.1385@news.get2net.dk...
> Yep. Hos Tele2 røg trafikken tidligere via New York (den skulle blot til
> Sverige) og derfor så vi ping tider på 200ms+. Nu er den da i det
> mindste holdt i "lokal" området (Amsterdam ser det ud til, men jeg
> gætter).

Og den når tilbage gennem københavn efter kun 80 ms :

12 87 ms 81 ms 80 ms kbn-bb1-pos1-2-0.telia.net [213.248.65.145]

Sidder selv og kæmper med det samme hos arrownet (der sender gennem
Colt.net)... den gik også gennem New York, men når nu "kun" til London, før
den finder ud af at vende om:

Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.66]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.1.41
2 <10 ms 10 ms <10 ms
get07-00-00.faeth.rc00.back.dk02600sdvv100.arrownet.dk [62.61.144.254]
3 <10 ms 10 ms <10 ms 80.80.1.229
4 <10 ms 10 ms <10 ms 80.80.0.97
5 30 ms 30 ms 30 ms pos11-0-oscar.LON.router.COLT.NET
[212.74.64.18]
6 30 ms 30 ms 30 ms ldn-b1-geth14-1.telia.net [195.66.224.97]
7 40 ms 30 ms 30 ms ldn-bb1-pos0-3-0.telia.net [213.248.74.5]
8 40 ms 40 ms 30 ms adm-bb1-pos6-0-0.telia.net [213.248.65.150]
9 40 ms 41 ms 50 ms hbg-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.154]
10 50 ms 50 ms 50 ms kbn-bb1-pos1-2-0.telia.net [213.248.65.145]
11 70 ms 60 ms 60 ms s-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.26]
12 70 ms 61 ms 70 ms s-b3-pos5-0.telia.net [213.248.66.2]
13 70 ms 60 ms 70 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
14 60 ms 60 ms 70 ms 213-248-106-66.customer.teliacarrier.com
[213.248.106.66]

Den er så også så dejlig nem at læse, så man kan se at det tager 20ms hver
vej på turen til London.

Jeg har nu skrevet til Arrownet og bedt dem om at route igennem DIX (hvor
både Arrownet og telia er representeret) eller få Colt til at gøre det
(eller sende til Svensk IX)... Jeg er spændt på om der sker noget



Jesper Skriver (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 20-06-04 23:50

On Mon, 21 Jun 2004 00:40:28 +0200, SoftMan Brian wrote:
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> news:X3jBc.2513$QC.1385@news.get2net.dk...
>> Yep. Hos Tele2 røg trafikken tidligere via New York (den skulle blot til
>> Sverige) og derfor så vi ping tider på 200ms+. Nu er den da i det
>> mindste holdt i "lokal" området (Amsterdam ser det ud til, men jeg
>> gætter).
>
> Og den når tilbage gennem københavn efter kun 80 ms :
>
> 12 87 ms 81 ms 80 ms kbn-bb1-pos1-2-0.telia.net [213.248.65.145]
>
> Sidder selv og kæmper med det samme hos arrownet (der sender gennem
> Colt.net)... den gik også gennem New York, men når nu "kun" til London, før
> den finder ud af at vende om:
>
> Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.66]
> over a maximum of 30 hops:
>
> 1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.1.41
> 2 <10 ms 10 ms <10 ms get07-00-00.faeth.rc00.back.dk02600sdvv100.arrownet.dk [62.61.144.254]
> 3 <10 ms 10 ms <10 ms 80.80.1.229
> 4 <10 ms 10 ms <10 ms 80.80.0.97
> 5 30 ms 30 ms 30 ms pos11-0-oscar.LON.router.COLT.NET [212.74.64.18]
> 6 30 ms 30 ms 30 ms ldn-b1-geth14-1.telia.net [195.66.224.97]
> 7 40 ms 30 ms 30 ms ldn-bb1-pos0-3-0.telia.net [213.248.74.5]
> 8 40 ms 40 ms 30 ms adm-bb1-pos6-0-0.telia.net [213.248.65.150]
> 9 40 ms 41 ms 50 ms hbg-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.154]
> 10 50 ms 50 ms 50 ms kbn-bb1-pos1-2-0.telia.net [213.248.65.145]
> 11 70 ms 60 ms 60 ms s-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.26]
> 12 70 ms 61 ms 70 ms s-b3-pos5-0.telia.net [213.248.66.2]
> 13 70 ms 60 ms 70 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
> 14 60 ms 60 ms 70 ms 213-248-106-66.customer.teliacarrier.com [213.248.106.66]
>
> Den er så også så dejlig nem at læse, så man kan se at det tager 20ms hver
> vej på turen til London.
>
> Jeg har nu skrevet til Arrownet og bedt dem om at route igennem DIX (hvor
> både Arrownet og telia er representeret)

Telia Danmark er forbundet til DIX'en - Telia International Carrier er
ikke, og de vil naeppe peer'e med en saa lille udbyder som Arrownet -
men Arrownet kan selvfoelgeligt vaelge at koebe transit hos Telia ...

> eller få Colt til at gøre det (eller sende til Svensk IX)... Jeg er
> spændt på om der sker noget

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

SoftMan Brian (21-06-2004)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 21-06-04 10:51

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrncdc54i.20ou.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Mon, 21 Jun 2004 00:40:28 +0200, SoftMan Brian wrote:
> > Jeg har nu skrevet til Arrownet og bedt dem om at route igennem DIX
(hvor
> > både Arrownet og telia er representeret)
>
> Telia Danmark er forbundet til DIX'en - Telia International Carrier er
> ikke, og de vil naeppe peer'e med en saa lille udbyder som Arrownet -
> men Arrownet kan selvfoelgeligt vaelge at koebe transit hos Telia ...

ok, tak... så må jeg håbe at de kan få Colt til at sende den anden vej (til
stockholm i stedet for London)



Jesper Skriver (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 20-06-04 18:28

On Sun, 20 Jun 2004 17:50:22 +0200, Rudi Stegen wrote:
> Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
>
>> ::: 16 91 ms 123 ms 92 ms
>> ::: 213-248-106-202.customer.teliacarrier.com [213.248.106.202]
>> :::
>> ::: Ikke helt god, men betydelig bedre end sidst (200ms+)
>> ::
>> :: Sidder du bag en router eller sådan noget?
>>
>> Nix, bruger blot en switch og den giver ingen nævneværdig
>> forsinkelse. Som du ser på hop 1-4 så er ping tid på tele2 net (og
>> en del af swip nettet) gansk fin (under 20ms).
>
> Ja, det var også derfor, jeg blev lidt forvirret over tallene.
> På den ene side går det fint i starten, på anden stiger de ret
> meget i forhold til fx mine (som dog ikke er fra Tele2 men
> Tiscali og bag ef router):
>
> Sporer rute til europe.battle.net [213.248.106.204]
> over et maksimum af 30 hop:
>
> 1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
> 2 15 ms 14 ms 14 ms cr0.arc.tiscali.dk [213.237.127.72]
> 3 19 ms 18 ms 19 ms cr0.hb.tiscali.dk [213.237.127.20]
> 4 26 ms 26 ms 27 ms atm3-0.100.cr0.pbv.tiscali.dk [212.54.86.5]
> 5 25 ms 27 ms 26 ms ge1-0.10.cr0.ejb.tiscali.dk [212.54.64.2]
> 6 27 ms 26 ms 26 ms so-4-2-0.cph10.ip.tiscali.net [213.200.73.5]
> 7 27 ms 26 ms 27 ms so-2-0-0.cph20.ip.tiscali.net [213.200.81.33]
> 8 26 ms 27 ms 26 ms kbn-b2-pos0-2.telia.net [213.248.101.193]
> 9 26 ms 27 ms 27 ms kbn-bb2-pos1-0-0.telia.net [213.248.65.13]
> 10 35 ms 34 ms 34 ms s-bb2-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.30]
> 11 37 ms 37 ms 38 ms s-b3-pos4-0.telia.net [213.248.66.10]
> 12 38 ms 39 ms 38 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
> 13 37 ms 34 ms 35 ms europe.battle.net [213.248.106.204]

Denne traceroute bliver i Danmark og Sverige, den fra Tele2 var via
baade Amsterdam og Frankfurt - de 2 hop imellem er jeg ikke sikker paa
hvor er - men maaske Prag ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Lasse Jarlskov (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 20-06-04 19:25

On 20 Jun 2004 17:28:04 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Denne traceroute bliver i Danmark og Sverige, den fra Tele2 var via
>baade Amsterdam og Frankfurt - de 2 hop imellem er jeg ikke sikker paa
>hvor er - men maaske Prag ?

| 8 95 ms 55 ms 54 ms prs-b2-geth9-2.telia.net [213.248.70.33]
| 9 54 ms 55 ms 55 ms prs-bb1-pos1-2-0.telia.net
| [213.248.70.5]

Nok nærmere Paris.
En traceroute fra Paris via Telias looking-glass er enig.


/Jarlskov

Morten Bjergstrøm (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 20-06-04 19:44

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev:

> Den er da ret fin (dobbelt så god som Tele2) men Tiscali's er
> bedre

TDC 512/128



Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.204]

over a maximum of 30 hops:



1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1

2 19 ms 18 ms 19 ms lo1.boanxx12.ip.tele.dk
[80.166.136.193]

3 18 ms 19 ms 20 ms ge-0-2-1-2.1000M.boanxu1.ip.tele.dk
[195.249.14.219]

4 22 ms 22 ms 23 ms so-1-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[195.249.1.246]

5 24 ms 23 ms 24 ms pos0-0.622M.henxg1.ip.tele.dk
[195.249.10.2]

6 22 ms 19 ms 23 ms so-0-0-0.622M.henxj1.ip.tele.dk
[195.249.2.126]

7 30 ms 29 ms 28 ms s-bb2-pos7-0-0.telia.net
[213.248.65.30]

8 31 ms 33 ms 32 ms s-b3-pos4-0.telia.net [213.248.66.10]

9 37 ms 32 ms 32 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net
[213.248.64.86]

10 32 ms 29 ms 29 ms
213-248-106-204.customer.teliacarrier.com [213.248.106.204]



Trace complete.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

Bernhard Ege (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 20-06-04 20:51

Morten Bjergstrøm wrote:
:: "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev:
::
::: Den er da ret fin (dobbelt så god som Tele2) men Tiscali's er
::: bedre
::
:: TDC 512/128
::
:: 10 32 ms 29 ms 29 ms
:: 213-248-106-204.customer.teliacarrier.com [213.248.106.204]

Ja, TDC har styr på tingene men de er jo også størst og har det dyreste
abonnement. Pengene bliver da brugt på et eller andet hos TDC. Jeg havde
da også kun prisen at brokke mig over da jeg havde dem som udbyder. Men
så blev jeg modig og ville prøve noget nyt.

mvh Bernhard


Morten Bjergstrøm (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 21-06-04 09:02

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev:

> Ja, TDC har styr på tingene men de er jo også størst og har det
> dyreste abonnement. Pengene bliver da brugt på et eller andet hos
> TDC. Jeg havde da også kun prisen at brokke mig over da jeg havde
> dem som udbyder. Men så blev jeg modig og ville prøve noget nyt.
>

Jeg har selv flere gange overvejet at prøve at skifte til en anden
udbyder, men jeg tager mig selv i det hver gang, da stabiliteten hos
TDC er uovertruffen. Prisen er så noget højere og deres politik
angående port 25 og filtrering er yderst aparte og uhensigtsmæssig, men
det opvejes indtil videre af stabiliteten.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

Thomas S. Iversen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 21-06-04 09:09

On 2004-06-21, Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
> Jeg har selv flere gange overvejet at prøve at skifte til en anden
> udbyder, men jeg tager mig selv i det hver gang, da stabiliteten hos
> TDC er uovertruffen. Prisen er så noget højere og deres politik
> angående port 25 og filtrering er yderst aparte og uhensigtsmæssig, men
> det opvejes indtil videre af stabiliteten.

Jeg skiftede nødtvungent fra tiscali til TDC for 6 mdr. siden, men har ikke
fortrudt det et eneste sekund. Tiscali havde mindst lige så god oppetid, men
mine ping tider til mine favorit gameservere er blevet bedre!! Min
Kill-death-ratio og Kills pr. minute er gået væsentligt op

Thomas

Karsten Andersen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 20-06-04 17:56

Sun, 20 Jun 2004 13:50:14 +0200, skrev Bernhard Ege, på 39 linier, i
<XReBc.360$oh2.75@news.get2net.dk>, :

>Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset


Pinger 213.248.66.2 med 32 byte data:

Svar fra 213.248.66.2: byte=32 tid=89ms TTL=242
Svar fra 213.248.66.2: byte=32 tid=90ms TTL=242
Svar fra 213.248.66.2: byte=32 tid=90ms TTL=242
Svar fra 213.248.66.2: byte=32 tid=89ms TTL=242

Ping-statistikker for 213.248.66.2:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 89ms, Maksimum = 90ms, Gennemsnitlig = 89ms

dvs det samme herfra.

--
Med venlig hilsen
Karsten
Horsens

Karsten Andersen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 20-06-04 18:02

Sun, 20 Jun 2004 18:56:04 +0200, skrev Karsten Andersen, på 24 linier,
i <4cgbd0t4lq80n14tu00gijqru5bv7u28kj@4ax.com>, :


>Sporer rute til s-b3-pos5-0.telia.net [213.248.66.2]
>over et maksimum af 30 hop:

>1 13 ms 13 ms 12 ms v7.li59.adsl.tele2.cust.dk.tele2.com [130.228.128.1]
>2 13 ms 14 ms 13 ms atm0-1--0.val10-core.dk.tele2.com [130.227.0.81]
>3 13 ms 13 ms 13 ms srp9-0.val2-core.dk.tele2.com [130.227.247.50]
>4 16 ms 16 ms 15 ms mlm1-core.pos4-0.swip.net [130.228.18.54]
>5 14 ms 22 ms 41 ms lim1-core.srp0-0.swip.net [130.244.194.2]
>6 195 ms 184 ms 194 ms ams2-core.pos2-0.swip.net [130.244.194.25]
>7 193 ms 194 ms 195 ms ams1-core.gigabiteth0-1.swip.net [130.244.194.137]
>8 50 ms 50 ms 50 ms cor1-core.pos5-0.swip.net [130.244.193.105]
>9 50 ms 50 ms 49 ms prs-b2-geth9-2.telia.net [213.248.70.33]
>10 50 ms 50 ms 50 ms prs-bb1-pos1-2-0.telia.net [213.248.70.5]
>11 60 ms 60 ms 60 ms ffm-bb1-pos6-0-0.telia.net [213.248.64.109]
>12 68 ms 69 ms 70 ms hbg-bb1-pos6-0-0.telia.net [213.248.64.41]
>13 75 ms 75 ms 75 ms kbn-bb1-pos1-2-0.telia.net [213.248.65.145]
>14 90 ms 91 ms 90 ms s-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.26]
>15 91 ms 90 ms 91 ms s-b3-pos5-0.telia.net [213.248.66.2]
>Sporing fuldført.


--
Med venlig hilsen
Karsten
Horsens

Søren Andersen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Andersen


Dato : 21-06-04 07:29

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
news:XReBc.360$oh2.75@news.get2net.dk...
> Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
>

Skal vi lige ta en TDC 2048/512 for god ordens skyld:

Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.68]
over a maximum of 30 hops:

1 13 ms 13 ms 13 ms arcnxx17.ip.tele.dk [195.249.61.196]
2 14 ms 13 ms 13 ms ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk
[195.249.14.249]
3 17 ms 17 ms 17 ms so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[195.249.7.238]
4 18 ms 18 ms 17 ms pos0-0.622M.henxg1.ip.tele.dk [195.249.10.2]
5 17 ms 17 ms 17 ms so-0-0-0.622M.henxj1.ip.tele.dk
[195.249.2.126]
6 25 ms 27 ms 25 ms s-bb2-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.30]
7 25 ms 25 ms 25 ms s-b3-pos4-0.telia.net [213.248.66.10]
8 25 ms 26 ms 26 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
9 28 ms 28 ms 28 ms 213-248-106-68.customer.teliacarrier.com
[213.248.106.68]

Trace complete.



Bernhard Ege (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 21-06-04 08:10

Søren Andersen wrote:
:: "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
:: news:XReBc.360$oh2.75@news.get2net.dk...
::: Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
:::
::
:: Skal vi lige ta en TDC 2048/512 for god ordens skyld:
:: 9 28 ms 28 ms 28 ms
213-248-106-68.customer.teliacarrier.com [213.248.106.68]
::
:: Trace complete.

Hmm den er sgu da ca. 3.5 gange bedre end hvad jeg kan nå. Det er totalt
i orden.

Det er en alm. TDC ADSL linie?

mvh Bernhard


Søren Andersen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Andersen


Dato : 21-06-04 14:05

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
news:1RvBc.14$D47.10@news.get2net.dk...
> Søren Andersen wrote:
> :: "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> :: news:XReBc.360$oh2.75@news.get2net.dk...
> ::: Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
> :::
> ::
> :: Skal vi lige ta en TDC 2048/512 for god ordens skyld:
> :: 9 28 ms 28 ms 28 ms
> 213-248-106-68.customer.teliacarrier.com [213.248.106.68]
> ::
> :: Trace complete.
>
> Hmm den er sgu da ca. 3.5 gange bedre end hvad jeg kan nå. Det er totalt
> i orden.
>
> Det er en alm. TDC ADSL linie?

Det er en ganske almindelig TDC Medarbejderbredbånd PPPoE (præcis det samme
som alle andre får, der er skam ingen fordel ved at arbejde hos TDC i dette
tilfælde)



Peiter (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Peiter


Dato : 21-06-04 14:44

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message news:<1RvBc.14$D47.10@news.get2net.dk>...
> Søren Andersen wrote:
> :: "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> :: news:XReBc.360$oh2.75@news.get2net.dk...
> ::: Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
> :::
> ::
> :: Skal vi lige ta en TDC 2048/512 for god ordens skyld:
> :: 9 28 ms 28 ms 28 ms
> 213-248-106-68.customer.teliacarrier.com [213.248.106.68]
> ::
> :: Trace complete.
>
> Hmm den er sgu da ca. 3.5 gange bedre end hvad jeg kan nå. Det er totalt
> i orden.
>
> Det er en alm. TDC ADSL linie?
>
> mvh Bernhard

Sporer rute til europe.battle.net [213.248.106.201]
over et maksimum af 30 hop:

1 <10 ms <10 ms <10 ms LAN IP
2 <10 ms <10 ms <10 ms LAN Firewall
3 10 ms 10 ms 10 ms atm4-0-51193.kjnxx3.ip.tele.dk [80.198.160.17]
4 <10 ms 10 ms <10 ms ge1-0-4.1000M.kjnxg1.ip.tele.dk [80.63.81.145]
5 20 ms 10 ms 10 ms pos2-2.622M.bynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.21]
6 10 ms 10 ms 10 ms pos0-0.2488M.bynxg2.ip.tele.dk [80.63.80.102]
7 10 ms 20 ms 10 ms pos3-0.2488M.virnxg2.ip.tele.dk [195.249.14.118]

8 10 ms 10 ms <10 ms so-1-0-0.622M.henxj1.ip.tele.dk [195.249.10.6]
9 10 ms 20 ms 20 ms s-bb2-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.30]
10 10 ms 20 ms 20 ms s-b3-pos4-0.telia.net [213.248.66.10]
11 20 ms 20 ms 20 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
12 20 ms 30 ms 20 ms 213-248-106-201.customer.teliacarrier.com [213.2
48.106.201]

Sporing fuldført.

Denne her er på en TDC 2Mbit/256Kbit linie.

Mvh
peter

Bernhard Ege (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 21-06-04 21:27

Peiter wrote:
:: 12 20 ms 30 ms 20 ms
213-248-106-201.customer.teliacarrier.com [213.248.106.201]
::
:: Sporing fuldført.
::
:: Denne her er på en TDC 2Mbit/256Kbit linie.

Tiderne er meget flotte men hvilket OS bruger du? Granulariteten på 10ms
er ret grov...

mvh Bernhard


Peiter (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Peiter


Dato : 22-06-04 11:59

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message news:<lwHBc.7827$dj2.3056@news.get2net.dk>...
> Peiter wrote:
> :: 12 20 ms 30 ms 20 ms
> 213-248-106-201.customer.teliacarrier.com [213.248.106.201]
> ::
> :: Sporing fuldført.
> ::
> :: Denne her er på en TDC 2Mbit/256Kbit linie.
>
> Tiderne er meget flotte men hvilket OS bruger du? Granulariteten på 10ms
> er ret grov...
>
> mvh Bernhard


Win2k Proff.

Hvad mener du med "Granulariteten på 10ms er ret grov..." ?

Mvh
Peter

Bernhard Ege (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 22-06-04 19:27

Peiter wrote:
:: "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
:: news:<lwHBc.7827$dj2.3056@news.get2net.dk>...
::: Peiter wrote:
::::: 12 20 ms 30 ms 20 ms
::: 213-248-106-201.customer.teliacarrier.com [213.248.106.201]
:::::
::::: Sporing fuldført.
:::::
::::: Denne her er på en TDC 2Mbit/256Kbit linie.
:::
::: Tiderne er meget flotte men hvilket OS bruger du? Granulariteten på
::: 10ms er ret grov...
:::
::: mvh Bernhard
::
::
:: Win2k Proff.
::
:: Hvad mener du med "Granulariteten på 10ms er ret grov..." ?

Det så bare ud til at din traceroute kun kunne vise ping tider med 10 ms
steps. Det kan selvfølgelig have været til tilfælde men det kan afsløres
ved at prøve at pinge andre sites.

Normalt i XP er granulariteten 1ms og "<10ms" hvis det er mindre end 10
ms.

Og så er der jo unix clonerne som giver utrolig præcise ping tider
(mange decimaler efter kommaet)

mvh Bernhard


Martin Schultz (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-06-04 14:15

"Søren Andersen" <na@nospam.com> writes:

> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> news:XReBc.360$oh2.75@news.get2net.dk...
> > Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
> >
>
> Skal vi lige ta en TDC 2048/512 for god ordens skyld:

En CC 1,5Mbit/0,5Mbit

[root@paragon msh]# traceroute europe.battle.net
traceroute: Warning: europe.battle.net has multiple addresses; using 213.248.106.67
traceroute to europe.battle.net (213.248.106.67), 30 hops max, 38 byte packets
1 10.0.0.1 (10.0.0.1) 10.178 ms 9.896 ms 0.800 ms
2 loop0.xc2-by.ip.cybercity.dk (212.242.3.119) 25.425 ms 15.101 ms 14.957 ms
3 geth0-0.cr1-by.ip.cybercity.dk (212.242.18.129) 24.029 ms 15.617 ms 15.448 ms
4 pos1-1.cr1-khk.ip.cybercity.dk (212.242.6.33) 24.729 ms 16.348 ms 16.714 ms
5 kbn-b2-pos0-0.telia.net (213.248.78.89) 16.949 ms 15.855 ms 16.692 ms
6 kbn-bb2-pos1-0-0.telia.net (213.248.65.13) 23.095 ms 15.894 ms 16.021 ms
7 s-bb2-pos7-0-0.telia.net (213.248.65.30) 29.680 ms 23.466 ms 24.344 ms
8 s-b3-pos4-0.telia.net (213.248.66.10) 32.581 ms 24.456 ms 32.510 ms
9 s-hdn-i1-geth1-1.telia.net (213.248.64.86) 28.274 ms 27.684 ms 28.273 ms
10 213-248-106-67.customer.teliacarrier.com (213.248.106.67) 28.788 ms 27.425 ms 28.548 ms


--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Ukendt (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-04 19:32

Martin Schultz wrote:
>
> En CC 1,5Mbit/0,5Mbit

Det var da nogle "skæve" tal - og jeg kan ikke finde den kombination
på cybercity.dk?

Martin Schultz (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-06-04 19:45

"Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense]"> writes:

> Martin Schultz wrote:
> > En CC 1,5Mbit/0,5Mbit
>
> Det var da nogle "skæve" tal - og jeg kan ikke finde den kombination
> på cybercity.dk?

Jeg havde en 1Mbit/512Kbit som blev opgraderet da prisen på den blev
sat ned.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Bernhard Ege (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 21-06-04 21:30

Martin Schultz wrote:
:: "Søren Andersen" <na@nospam.com> writes:
::
::: "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
::: news:XReBc.360$oh2.75@news.get2net.dk...
:::: Ping problemet mellem Tele2 og Telia er fikset
::::
:::
::: Skal vi lige ta en TDC 2048/512 for god ordens skyld:
::
:: En CC 1,5Mbit/0,5Mbit
::
::10 213-248-106-67.customer.teliacarrier.com (213.248.106.67) 28.788
ms 27.425 ms 28.548 ms

Joeh, CC ping tiderne er nu også flotte, men igen, jeg er ikke meget for
deres router løsning :-/

Lugter lidt af TDC når de engang sætter prisen ned eller tilbyder
1024/512 igen (2048/512 er alt for dyrt).

mvh Bernhard


Rudi Stegen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 21-06-04 22:05

Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Lugter lidt af TDC når de engang sætter prisen ned eller tilbyder
> 1024/512 igen (2048/512 er alt for dyrt).

Bare som oplysning:

1. En pæn del af forskellen mellem pingtider hos TDC på den ene side og
Tiscali og CC på den anden skyldes, at TDC-brugerne anvender modem,
mens de to andre anvender routere (omend jeg ikke er sikker på, at CC
kun har routerløsninger; men det kan du slå op).

2. "Tiscali Bredbånd" er lidt specielt. Hvis du er på en central, hvor
Tiscali selv har ADSL-udstyr, er forskellen på "Bredbånd" og "Bredbånd
Plus" kun, at ved sidstnævnte får man fast IP, og man kan vælge mellem
forskellige routere.

Hvis du er på en central, hvor de ikke selv har ADSL-udstyr, er det
gensalg af en TDC-opkobling (modsat fx CC, der blot lejer en port på
TDC's DSLAM og får trafikken smidt til et knudepunkt, hvor CC selv
overtager den - dvs. 'bitstreamløsning').
Dvs. er du på en central, hvor de ikke har eget ADSL-udstyr, kobles du
simpelthen op på TDC's net (inkl. newsservere) _punktum_.

Så vidt jeg ved er det en modemløsning, der følger med 'ikke-Plus' i
sidstnævnte tilfælde. (Men det kan du sikkert se på Tiscalis site).
Dvs. reelt TDC-opkobling med modemløsning.

Men om det er synderligt billigere end hos TDC selv, ved jeg ikke.
Det er blot ment som et råt input, du evt. tjekke nærmere om og tage
med i overvejelser.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Jesper Skriver (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 22-06-04 00:26

On Mon, 21 Jun 2004 23:04:40 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Hej Bernhard Ege, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
>
>> Lugter lidt af TDC når de engang sætter prisen ned eller tilbyder
>> 1024/512 igen (2048/512 er alt for dyrt).
>
> Bare som oplysning:
>
> 1. En pæn del af forskellen mellem pingtider hos TDC på den ene side
> og Tiscali og CC på den anden skyldes, at TDC-brugerne anvender modem,
> mens de to andre anvender routere (omend jeg ikke er sikker på, at CC
> kun har routerløsninger; men det kan du slå op).

Vroevl - en router vil hoejt give nogle faa ms i ekstra delay.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Andreas Plesner Jaco~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 22-06-04 08:00

On 2004-06-21, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:
>>
>> 1. En pæn del af forskellen mellem pingtider hos TDC på den ene side
>> og Tiscali og CC på den anden skyldes, at TDC-brugerne anvender modem,
>> mens de to andre anvender routere (omend jeg ikke er sikker på, at CC
>> kun har routerløsninger; men det kan du slå op).
>
> Vroevl - en router vil hoejt give nogle faa ms i ekstra delay.

Har du nogen sinde benyttet en 677? ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | The chief enemy of creativity is "good" sense
|    -- Picasso

Martin Schultz (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 22-06-04 12:23

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> On 2004-06-21, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:
> >>
> >> 1. En pæn del af forskellen mellem pingtider hos TDC på den ene side
> >> og Tiscali og CC på den anden skyldes, at TDC-brugerne anvender modem,
> >> mens de to andre anvender routere (omend jeg ikke er sikker på, at CC
> >> kun har routerløsninger; men det kan du slå op).
> >
> > Vroevl - en router vil hoejt give nogle faa ms i ekstra delay.
>
> Har du nogen sinde benyttet en 677? ;)

Den 677 jeg har benyttet mig af giver ikke andet end nogle få ms.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Jesper Nielsen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 25-06-04 17:31

> En CC 1,5Mbit/0,5Mbit

[snip]

Når vi nu er ved alle traceroute'sne:

Endnu en Tiscali, 1024/512, Cisco 677, Windows 2000 Server
Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.201]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms 213.237.108.129.adsl.noe.worldonline.dk
[213.237.108.129]
2 10 ms 20 ms 20 ms cr0.noe.tiscali.dk [213.237.127.38]
3 10 ms 20 ms 10 ms cr0.kh.tiscali.dk [213.237.127.11]
4 20 ms 10 ms 20 ms atm3-0-105.cr0.pbv.tiscali.dk [212.54.86.38]
5 20 ms 20 ms 10 ms ge1-0.10.cr0.ejb.tiscali.dk [212.54.64.2]
6 20 ms 10 ms 20 ms so-4-2-0.cph10.ip.tiscali.net [213.200.73.5]
7 20 ms 20 ms 10 ms so-2-0-0.cph20.ip.tiscali.net
[213.200.81.33]
8 20 ms 10 ms 20 ms kbn-b2-pos0-2.telia.net [213.248.101.193]
9 20 ms 20 ms 10 ms kbn-bb2-pos1-3-0.telia.net [213.248.64.57]
10 30 ms 30 ms 40 ms s-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.26]
11 20 ms 20 ms 30 ms s-b3-pos5-0.telia.net [213.248.66.2]
12 30 ms 30 ms 30 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
13 30 ms 20 ms 30 ms 213-248-106-201.customer.teliacarrier.com
[213.248.106.201]

Trace complete.

Webpartner, Windows 2003 Server
Tracing route to europe.battle.net [213.248.106.200]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 201.41.150.213.in-addr.arpa [213.150.41.201]
2 1 ms <1 ms <1 ms ge3-2.gsr1-sc.net.webpartner.dk
[213.173.240.5]
3 1 ms 1 ms 1 ms ge-1-2-0.101.ar2.CPH1.gblx.net
[67.17.163.137]
4 15 ms 15 ms 16 ms so1-0-0-2488M.ar1.ARN1.gblx.net
[67.17.74.190]
5 20 ms 20 ms 20 ms s-b3-pos15-2.telia.net [213.248.101.37]
6 20 ms 22 ms 20 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]
7 21 ms 21 ms 20 ms 213-248-106-200.customer.teliacarrier.com
[213.248.106.200]

Trace complete.

Måske de seriøse battlenet spillere skulle få en Webpartner forbindelse?

--
Mvh. Jesper



Andreas Plesner Jaco~ (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 25-06-04 21:18

On 2004-06-25, Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> wrote:
>
> 1 <1 ms <1 ms <1 ms 201.41.150.213.in-addr.arpa [213.150.41.201]
> 2 1 ms <1 ms <1 ms ge3-2.gsr1-sc.net.webpartner.dk [213.173.240.5]
> 3 1 ms 1 ms 1 ms ge-1-2-0.101.ar2.CPH1.gblx.net [67.17.163.137]

Hvilken accesstype er dette?

> Måske de seriøse battlenet spillere skulle få en Webpartner
> forbindelse?

Jeg kunne også poste en traceroute med 12-13 ms ved at vælge en
strategisk placeret maskine, men det er ikke just ADSL den sidder på.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I saw what you did and I know who you are.

Bernhard Ege (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 25-06-04 22:49

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
:: On 2004-06-25, Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> wrote:
:::
::: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 201.41.150.213.in-addr.arpa
::: [213.150.41.201] 2 1 ms <1 ms <1 ms
::: ge3-2.gsr1-sc.net.webpartner.dk [213.173.240.5] 3 1 ms 1
::: ms 1 ms ge-1-2-0.101.ar2.CPH1.gblx.net [67.17.163.137]
::
:: Hvilken accesstype er dette?
::
::: Måske de seriøse battlenet spillere skulle få en Webpartner
::: forbindelse?
::
:: Jeg kunne også poste en traceroute med 12-13 ms ved at vælge en
:: strategisk placeret maskine, men det er ikke just ADSL den sidder på.

Den bedste maskine jeg har adgang til sidder på forskningsnettet og det
giver ca. 16 ms ping til europe.battle.net men den kan jeg ikke spille
fra

Og ja, det ser ud til at Webpartner har mange forskellige internet
muligheder og hvis de kan levere en linie som giver en ping på 21 ms hos
mig så lyder det meget tiltalende. Kan dog kun tro at det ikke er xDSL
vi snakker om så.

mvh Bernhard


Jesper Skriver (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 25-06-04 23:47

On Fri, 25 Jun 2004 23:49:19 +0200, Bernhard Ege wrote:

>::: Måske de seriøse battlenet spillere skulle få en Webpartner
>::: forbindelse?
>::
>:: Jeg kunne også poste en traceroute med 12-13 ms ved at vælge en
>:: strategisk placeret maskine, men det er ikke just ADSL den sidder
>:: på.
>
> Den bedste maskine jeg har adgang til sidder på forskningsnettet og
> det giver ca. 16 ms ping til europe.battle.net men den kan jeg ikke
> spille fra

Jeg vil tro at det er en maskine med en 100 Mbps forbindelse taet paa
forsknings nettet forbindelse i Lyngby, hvorfra de har en direkte
forbindelse til Stockholm.

> Og ja, det ser ud til at Webpartner har mange forskellige internet
> muligheder og hvis de kan levere en linie som giver en ping på 21 ms
> hos mig så lyder det meget tiltalende. Kan dog kun tro at det ikke er
> xDSL vi snakker om så.

Nej - det er ganske sikkert en maskine i deres datacenter.

Fra en maskine i et TDC datacenter i Aarhus

--- europe.battle.net ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 19.456/19.588/19.752/0.075 ms

Hvis jeg havde adgang til en tilsvarende maskine i Koebenhavn ville jeg
spare 3-4 ms eller saa.

Det resterende kan i praksis forklares udfra geografisk afstand.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Steen Enevoldsen (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Enevoldsen


Dato : 28-06-04 13:26

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message news:<y51Dc.2614$OV4.430@news.get2net.dk>...
(...)
> Den bedste maskine jeg har adgang til sidder på forskningsnettet og det
> giver ca. 16 ms ping til europe.battle.net men den kan jeg ikke spille
> fra
>
> Og ja, det ser ud til at Webpartner har mange forskellige internet
> muligheder og hvis de kan levere en linie som giver en ping på 21 ms hos
> mig så lyder det meget tiltalende. Kan dog kun tro at det ikke er xDSL
> vi snakker om så.

Hvorfor ikke?

F.eks. ADSL kan have en latency over selve DSL laget på ned mod 2 ms,
afhængig af hvordan linien er konfigureret.

For SHDSL kan jeg ikke huske det, men det er det et tal i samme
størrelsesorden.

-Steen

Morten Bjergstrøm (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 22-06-04 08:54

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev:

> Bare som oplysning:
>
> 1. En pæn del af forskellen mellem pingtider hos TDC på den ene
> side og Tiscali og CC på den anden skyldes, at TDC-brugerne
> anvender modem, mens de to andre anvender routere (omend jeg ikke
> er sikker på, at CC kun har routerløsninger; men det kan du slå
> op).

Jeg har pinget gennem en router koblet til TDCs modem.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

Søren Andersen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Andersen


Dato : 22-06-04 13:48

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns951064AE27B0F.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
> Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev:
>
> > Bare som oplysning:
> >
> > 1. En pæn del af forskellen mellem pingtider hos TDC på den ene
> > side og Tiscali og CC på den anden skyldes, at TDC-brugerne
> > anvender modem, mens de to andre anvender routere (omend jeg ikke
> > er sikker på, at CC kun har routerløsninger; men det kan du slå
> > op).
>
> Jeg har pinget gennem en router koblet til TDCs modem.

Det samme gjorde jeg !



Rudi Stegen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 22-06-04 13:55

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har pinget gennem en router koblet til TDCs modem.

Aha. Jeg var åbenbart for fikseret af Cisco 677'eren, jf. Andreas'
indlæg (<news:slrncdfm82.q1a.apj@slartibartfast.nerd.dk>)

Da World Online også havde modemmer i hardwarevalg, var der nogle
brugere, der prøvede begge dele. De fik en væsentlig lavere pingtid med
modemmerne.

Det har jeg så fejlagtigt generaliseret lidt for hastigt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408191
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste