Artikler
Fra : shadow

Dato : 20-06-04 12:19

Hej N/G
Det er åbenbart meget vigtigt for nogle at finde ud af hvor og om og hvordan
jeg har fået fat i eller om jeg selv har skrevet diverse inlæg, men for mig
er det irelevant, hovedsagen er at brede kendskabet til det at have hund, og
om at vidregive god information om forskellige problem stillinger hunde
ejere kan komme ud for

--
M.V.H
Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 20-06-04 12:39

shadow wrote:
> [...]
> kendskabet til det at have hund, og om at vidregive god information
> om forskellige problem stillinger hunde ejere kan komme ud for

Jeg tror også at lidt af problemet ligger i at du lidt er ved at omdanne gruppen
til en form for hundebog. Jeg er sikker på at de fleste i gruppen er kompetente
nok til at finde de artikler på nettet selv. Du poster dem uden nogen som helst
relevans til noget som helst, ud over at dette er en hundegruppe.
At man i ny og næ poster et spændende link er for så vidt ok,
men det er jo rimelig basal viden du som regel gengiver.

/Jens

Fra : shadow

Dato : 20-06-04 12:59

*klip*
> men det er jo rimelig basal viden du som regel gengiver.
>
> /Jens

Hej Jens
Det er muligt at du har den opfattelse, men jeg har skimmet N/G'en og kigget
efter de problemstillinger folk har haft og ud fra det postet indlæg som et
supplement, man kan bruge eller lade være. Men er det tant og fjas man vil
have hellere end relevant hundestof, så skal jeg såmænd nok trække mig og
finde andre græsgange.
Efter min mening kan man ikke få information nok omkring det at have hund og
hjælp til problemløsninger, når man tager i betraktning, hvor mange hunde
der bliver aflivet og misrøgtet herhjemme.

--
M.V.H
Jimmy

Fra : Broegger

Dato : 20-06-04 13:13

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> skrev

> [...]
> kigget efter de problemstillinger folk har haft og ud fra det postet
> indlæg som et supplement, man kan bruge eller lade være.
Jeg kan følge dig langt hen af vejen. Men hvis du poster et svar til et
indlæg, gider du så ikke gøre det i den samme tråd. Der er ikke grund
til at starte alle disse nye tråde. Som det allerede er skrevet kan de
fleste af os finde artiklerne selv når vi skal bruge dem.

Du stiller dig vel heller ikke op og holder foredrag på
hundeluftningspladsen? Man svarer på spørgsmål.

> Men er det
> tant og fjas man vil have hellere end relevant hundestof, så skal jeg
> såmænd nok trække mig og finde andre græsgange.

Jeg syntes du skal blive ved med at komme med dine fine artikler, men
pls. hold det i de tråde hvor der spørges.

> Efter min mening kan man ikke få information nok omkring det at have
> hund og hjælp til problemløsninger, når man tager i betraktning, hvor
> mange hunde der bliver aflivet og misrøgtet herhjemme.

Enig, men derfor behøver man jo ikke at vold-poste nye tråde

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 22-06-04 06:25

"Broegger" skrev d. 20-06-04 13:13 dette indlæg :

> Enig, men derfor behøver man jo ikke at vold-poste nye tråde

Enig.

Tæppebombe, - kan man vel også kalde det ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 22-06-04 07:36

Tue, 22 Jun 2004 05:25:22 GMT, Eifelvuf wrote:

>Enig.
>Tæppebombe, - kan man vel også kalde det ?

Ja, manden keder sig tydeligtvis, men derfor behøver han da ikke
opfordre alm. hundeejere til at førstegangsavle på gamle hunde!

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Pwh

Dato : 20-06-04 13:50

shadow wrote:
> [...]
> kigget efter de problemstillinger folk har haft og ud fra det postet
> indlæg som et supplement, man kan bruge eller lade være.

Du må så nok prøve at væbne dig med tålmodighed til spørgsmålene,
som dine artikler har relevans til bliver stillet igen.

> Men er det
> tant og fjas man vil have hellere end relevant hundestof, så skal jeg
> såmænd nok trække mig og finde andre græsgange.

Der skal bestemt også værer plads til tant og fjas, en NG der kun drejer
sig om tør viden afgår hurtigt ved døden, det er alt for kedeligt.
Hvis det ikke er din stil så kan du da bare lade værer med at fjase,
det er vi bare nogle stykker der slet ikke kan lade værer med

> Efter min mening kan man ikke få information nok omkring det at have
> hund og hjælp til problemløsninger, når man tager i betraktning, hvor
> mange hunde der bliver aflivet og misrøgtet herhjemme.

Det har du helt ret i, men normalen er vist at man i en NG svarer på spørgsmål
og ikke kommer med svar på noget der slet ikke er blevet spurgt om.
Husk på at flere af skribenterne (ikke mig) er meget erfarne og kompetente hundefolk,
og der kan alle dine belærende indlæg måske godt komme til at virke lidt irerterende.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 20-06-04 12:47

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
og
> om at vidregive god information om forskellige problem stillinger hunde

Det er ikke sikkert, at det er ligegyldigt for forfatteren til den side, du
kopierer fra. Ikke mindst fordi du ikke blot undlader at skrive, /hvor/ du
har indlægget fra, men du underskriver det også med eget navn, så du faktisk
kan efterlade tvivl om, hvorvidt det egentlig er dig selv, der har skrevet
indlægget.

Herunder er det i øvrigt i strid med ophavsretsloven at kopierere uden
kildeangivelse. Jeg har i dag stillet spørgsmål i dk.videnskab.jura, der har
givet mig dette svar. Tråden hedder "kildeangivelse", og kan læses i gruppen

Derudover er jeg enig i, at det er rigtig godt at viderebringe alt
interessant om hunde i denne gruppe. Det kan da også sagtens gøres med
respekt af dem, hvis artikler, du kopierer.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Jimmy

Dato : 20-06-04 15:59

> [...]
hvordan
> jeg har fået fat i eller om jeg selv har skrevet diverse inlæg, men for

Nu har vi jo hørt din sang om at du har været på nettet i 20 år og BBS'er
osv og intet nyt kan lære af os (minder mig om når jeg fortæller min morfar,
at man altså blinker af, når man skifter vejbane), så det er ikke den jeg
efterspørger, men det er altså overordentligt trættende at se dig oprette
nye indlæg, hver gang du føler der er en der har sagt bøh til dig.
Hold diskussionen i tråden som man gør på nyhedsgrupper og der er ingen
problemer.

Jeg synes det er ekstremt relevant, at du citrerer kilden, hvor du har din
information fra, når den så tydeligt er kopieret 100%.

Det samme gælder, når du skriver "Kig her på min hjemmeside for at få svar".
Det er heller ikke velset blot at reklamere for sin egen side, men derimod
at gengive svaret i nyhedsgruppen og - hvis svaret er meget langt - at
skrive, at man kan finde yderligere information på denne hjemmeside.

Efter min mening er det godt med folk der ved noget omkring hunde, men det
ville være endnu bedre, hvis de hjalp med at besvare de spørgsmål, som
stilles.

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-06-04 17:43

On Sun, 20 Jun 2004 13:18:44 +0200, "shadow" <.shadow)@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>om at vidregive god information om forskellige problem stillinger hunde

jaja det er da meget godtmen burde du ikke selv være den første der
kunne forsvare det som du har kopieret ind her ?

og det er ret normalt og høffeligt at skrive et link til hvor man har
kopieret det fra !

hvis jeg skriver at en hund er dominerende fordi den lægger sig i en
døråbning eller ikke vil have at et menneske hviler dets hovede på
dens hovede, så burde jeg da kunne svare på hvorfor ikke ?

jeg syntes da at det var en interasant artikel du kopierede ind, men
du skal da selv have læst den og forstået den og kunne svare på den
før du kopierer den ind det er da kun rimmeligt er det ikke ?

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Leyna

Dato : 20-06-04 17:52

wrote:

> [...]
>om at vidregive god information om forskellige problem stillinger hunde

Man har ikke ret til at citere andre uden at komme med en
kildeangivelse!

Du skriver jo dine indlæg som om det var dine egne viise ord, men i
virkeligheden har du bare fundet et eller andet på nettet, som du så
smider herinde i stedet for at lægge et link til den side du har
fundet det på.

Jeg synes at det er fint at du forsøger at udbrede kendskabet til
hunde i al almindelighed,men jeg synes det er en rigtig dårlig måde du
gør det på. Jeg har før bedt dig om du ikke i stedet for at vælte
artikler herinde kunne give et link til originalartiklerne i stedet.
Så ville vi andre også vide hvad du her skrevet og hvad du bare har
kopieret og så sat op som om det var dine egne ord.

For mit eget vedkommende kan jeg da sige, at jeg gerne vil have info
om hundeopdragelse m.m. men at den måde du gør det på irriterer mig
voldsomt, og fortsætter du sådan så sætter jeg filter på dig. Hvis
andre i gruppen har det lige sådan, så risikerer du at sidde og
kopiere for "døve øren".

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-06-04 21:19

> [...]
> voldsomt, og fortsætter du sådan så sætter jeg filter på dig. Hvis
> andre i gruppen har det lige sådan, så risikerer du at sidde og

Hej Leyna

Shadow ( Jimmy ), skrev på et tidspunkt at han ville trække sig tilbage,
hvilket jeg besvarede med at jeg ikke synes han skulle det, og det synes jeg
stadig heller ikke han skal, man kunne jo bare springe de indlæg over man
ikke ville læse.

Men, desværre er jeg selv kommet dertil ( og det er jo ret hurtigt, for
Jimmy har jo ikke været i gruppen så længe ) at jeg springer hans indlæg
over, for måden han gør det på irriterer også mig. De er utorlig kedelige at
læse, og som andre skriver, så kan man jo finde samme læsning på flere
hjemmesider hvis det er det man søger. Jeg vil så lige tilføje at jeg synes
Jimmy's indlæg er okay hvis der ligesom var et formål med dem, men måske
skulle han bare bruge sine egne ord frem for at kopierer en tekst.

Til Jimmy:

Formålet med mit indlæg her, skyldes ikke at du skal holde op med at skrive
herinde, tvært om, og det har jeg også skrevet til dig før, jeg synes bare
du skal overveje at skrive til de indlæg der allerede er der, eller selv
komme med nogen spørgsmål ( hvis du har nogen? ), al det andet gider jeg
personligt ikke læse.

Mange venlige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 22-06-04 21:50

> [...]
> voldsomt, og fortsætter du sådan så sætter jeg filter på dig. Hvis
> andre i gruppen har det lige sådan, så risikerer du at sidde og

Det er fint at du kender til så mange artikler, og vil dele dem med os- men
jeg er nu også kommet til det punkt, hvor jeg ser "Shadow", så gider jeg
ikke læse det, med mindre du har svaret i en tråd! I starten synes jeg nu
det var meget spændene at læse dine indlæg, men så mange som du sender ind,
og så laaaaaange og tørre, så bliver det hurtigt for kedeligt! Det må også
ende med et filter fra mig.... :0(

Heidi