Rullesjøjter til 6-årig
Fra : Soren Pedersen

Dato : 19-06-04 22:15

Hun vil gerne have et par rulleskøjter, og så skal det jo være sådan.
Men hvad skal jeg kigge efter - Både teknisk og prismæssigt ? De skal
absolut ikke være ret dyre >500,-, og så må vi skifte dem ud hvis det er
noget der holder ved.

Mvh
/Søren

Se billeder og "MiniMarked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Peter Pater

Dato : 20-06-04 07:58

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> wrote
> [...]
> Men hvad skal jeg kigge efter - Både teknisk og prismæssigt ? De skal
> absolut ikke være ret dyre >500,-, og så må vi skifte dem ud hvis det er

Hej Søren
Fra min tid som pæd. medhjælper har jeg erfaret, at børn i den størrelse
sagtens (og helst) kan klare sig med knap så gode skøjter, helst nogen der
ikke ruller så fantastisk godt, da det så ikke er så forskelligt fra at gå
og ikke går så hurtigt i starten. Jeg tror at "in-liners" (hvor hjulene
sidder på en række) er nemmere at lære at stå på, da der ikke er noget
affjedring. Affjedring, som er en gummiring der sidder mellem "stel" og
støvle på de traditionelle skøjter, giver skøjten et ekstra moment, som kan
være lidt svært at styre i starten. "In-liners" er mere stive og minder
ganske meget om almindelige is-skøjter. Så jeg vil foreslå at du køber et
par billige "in-liners" i Bilka el. lign, og så skifter dem ud med nogle
bedre, når hun er blevet fortrolig med bevægelserne.
Iøvrigt kan hun starte med kun at tage én skøjte på for at vænne sig til
hjulene.

Vh Anders

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-06-04 08:30

Hej

Soren Pedersen wrote:
> [...]
> Men hvad skal jeg kigge efter - Både teknisk og prismæssigt ? De skal
> absolut ikke være ret dyre >500,-, og så må vi skifte dem ud hvis det er

Vi købte nogle til vores børn i Toys'R'Us til 199,- og så en
sikkershedspakke med knæ-, albue- og håndledsbeskyttere til 99,-. De
bruger cykelhjelmen til hovedet.

De ruller, men ikke forfærdentlig godt, så de har en chance for at lære
det. Børnene hygger sig gevaldigt med dem og de skal nok holde indtil
næste størrelse.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.