ssi menu
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-06-04 19:05

Forhåbentlig har jeg valgt den rette gruppe til dette spørgsmål?

Jeg har fulgt hjemmesideskolen.dk' s anvisninger på ssi og det er
lykkedes mig at inkludere en menu.inc på
http://www.varde-gym.dk/indexmenu.shtml

- men den følger ikke helt css'et (er alt for smal), og siden
validererer ikke, se
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.varde-gym.dk/indexmenu.shtml

Jeg forstår ikke, hvad der er galt, og håber, at nogle her vil hjælpe.

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Peter

Dato : 19-06-04 19:42

"Lisbet Laursen" <lisbet_overvad@hotmail.com> wrote in message

> http://validator.w3.org/check?uri=http://www.varde-gym.dk/indexmenu.shtml
>
> Jeg forstår ikke, hvad der er galt, og håber, at nogle her vil hjælpe.

Du har <html> begyndelsen midt inde i dit dokument.
Samt lukker du for </html> og </body> midt i dit dokument.

Du skal inkludere dine menuer osv. inden for disse tags.

Desuden må du kun have én div id. Hvis du skal bruge flere af slagsen skal
du bruge div class="". Se www.html.dk - tag et kig på html tutorialen.

ALT INDHOLD HER

Se ovenstående eksempel også se dit eget. Du har 'INDHOLD' uden for disse
rammer.

Det går ikke..

Peter

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 20-06-04 09:07

On Sat, 19 Jun 2004 20:04:46 +0200, Lisbet Laursen wrote:

> [...]
> http://validator.w3.org/check?uri=http://www.varde-gym.dk/indexmenu.shtml
>
> Jeg forstår ikke, hvad der er galt, og håber, at nogle her vil hjælpe.

Den fil du includerer er en Html fil, slet alt i filen fra <html> til og
med <body> og fra </body> og resten.

Du skal ikke includere hele html filen, kun det indhold du ønsker.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 20-06-04 16:00

Jens Stadsgaard wrote:

> Den fil du includerer er en Html fil, slet alt i filen fra <html> til
> og med <body> og fra </body> og resten.
>
> Du skal ikke includere hele html filen, kun det indhold du ønsker.

Ja, selvfølgelig, og diverse div'er skal også væk fra menu.inc. Nu
virker det, og siden validerer. Tusind tak til begge.

Der er dog stadig et problem: en <p></p> beregnet til midterste spalte
(spalte2) kan pludselig ikke være der (den med adresse osv.), man kan
se, hvordan det skal se ud, på http://varde-gym.dk - Men det er nok et
andet problem, som måske ikke hører til i denne gruppe?

Et tillægsspørgsmål: Når der nu er mange sider, som jeg vil inkluderet
denne menu i, og de ligger i flere forskellige foldere, er det vel
nemmest at give alle linkene absolutte stier som fx:
http://www.varde-gym.dk/skolen/velkomst.shtml - eller tager jeg fejl?

Venlig hilsen
Lisbet