Impedans i det Tyske telenet ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-06-04 17:36

Hej

Er der nogen der ved hvad impedansen i det Tyske telenet er ?

I DK er den omkring 600 Ohm, men vist anderledes i Tyskland.

På forhånd tak for svar

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : Aage Johansen

Dato : 21-06-04 07:39

Ole Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvad impedansen i det Tyske telenet er ?
>
> I DK er den omkring 600 Ohm, men vist anderledes i Tyskland.
>
> På forhånd tak for svar

I tyskland, samt det meste af europa bruger man idag en kompleks impedans:

270 ohm i serie med en parallel forbindelse af 750 ohm og 150 nF.

Jeg vil dog mene at 600 ohm også er OK i Tyskland.

--
Aage

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-06-04 22:11

Hej

"Aage Johansen" <johansen@NOSPAMabp-teletech.com> wrote:

>I tyskland, samt det meste af europa bruger man idag en kompleks impedans:
>270 ohm i serie med en parallel forbindelse af 750 ohm og 150 nF.
>Jeg vil dog mene at 600 ohm også er OK i Tyskland.

Ok, tak skal du ha' !.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : Hartmann

Dato : 23-06-04 14:29

> [...]
>
> 270 ohm i serie med en parallel forbindelse af 750 ohm og 150 nF.
>
> Jeg vil dog mene at 600 ohm også er OK i Tyskland.

Tak Aage

Så fik jeg da endelig en forklaring på hvor man brugte Complex impedans,
har set på masser af centraler
men aldrig vist hvor det blev brugt.

JE

http://www.kandu.dk/