LAN -> USB
Fra : Hauge

Dato : 19-06-04 16:13

Hejsa

Er der nogen her der ved, om der findes en LAN til USB-konverter?

Altså således at det er muligt at bruge ethernet i computeren til USB, hvis
man ikke har USB i den, og hvor det heller ikke er muligt, ingen pladser til
ekstra hardware.

/Hauge

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 19-06-04 17:37

> [...]
hvis
> man ikke har USB i den, og hvor det heller ikke er muligt, ingen pladser

Det er muligt :)

Bilka sælger bla. nogle TopCom USB <-> RJ45 convetere, har ikke prøvet sådan
nogle slamberter, så skal ikke kunne sige om de virker ordenligt.

Mvh.
Søren

Fra : Hauge

Dato : 19-06-04 17:45

Hejsa
Søren J. Madsen wrote:
> Bilka sælger bla. nogle TopCom USB <-> RJ45 convetere, har ikke
> prøvet sådan nogle slamberter, så skal ikke kunne sige om de virker
> ordenligt.

Det er desværre modsat, altså USB -> RJ45, så man kan få ethernet på en
computer med kun USB.

Men tak ellers

Mvh Hauge

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 19-06-04 17:50

> Det er desværre modsat, altså USB -> RJ45, så man kan få ethernet på en
> computer med kun USB.

Sorry, læste forkert :-\

Søren

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-06-04 17:45

"Søren J. Madsen" skrev:
> Bilka sælger bla. nogle TopCom USB <-> RJ45
> convetere

Er det ikke en netværksport til brug på en USB port ?

Det var vist ikke lige det der blev spurgt til

--
Mvh, Lars

Nu med et endnu bedre forum: www.recordere.dk/forum

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-06-04 17:53

"Hauge" skrev:
> [...]
> muligt at bruge ethernet i computeren til USB,
> hvis man ikke har USB i den, og hvor det
> heller ikke er muligt, ingen pladser til ekstra

Det findes, men jeg ved ikke om de forhandles herhjemme.

http://www.everythingusb.com/hardware/index/Keyspan_USB_Server.htm

/Lars

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-06-04 17:56

"Lars Ladingkaer" skrev:
> Det findes, men jeg ved ikke om de forhandles
> herhjemme.

Glemte lige at nævne, at alm. 10/100 ethernet (100 Mbit/s) jo ikke er
hurtigt nok til USB2 (480 Mbit/s), så sådan en fyr er kun USB 1.1 (11
Mbit/s).