Logitech keyboard og Dvale-knappen?
Fra : Sven

Dato : 19-06-04 15:37

Hej.
Jeg har købt et Logitech tastatur, og der er en "dvale"-knap på det, men
uanset hvad jeg sætter den til at gøre i WindowsXP's strømstyring, så går
PC'en i StandBy når jeg trykker på den. Kan man ikke få den til at gå i
dvale på "dvale-knappen"?

Sven

Fra : Madsen

Dato : 20-06-04 17:31

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uanset hvad jeg sætter den til at gøre i WindowsXP's strømstyring, så går
> PC'en i StandBy når jeg trykker på den. Kan man ikke få den til at gå i

Hej
Det troer jeg ikke at de understøtter, har fundet følgende i hjælp for
logitech-tastatur.

"
Sådan bruges knappen Dvale
Klik på Dvale-knappen hvis computeren skal bringes i dvaletilstand eller
lukkes.

Computerens reaktion afhænger af indstillingerne i Windows®.

Bemærk:

Dvale-funktionen kan ikke bruges under Windows XP.
"
--
Hilsen Madsen

Fra : Sven

Dato : 20-06-04 20:32

Madsen wrote:
> [...]
>

> Bemærk:
>
> Dvale-funktionen kan ikke bruges under Windows XP.

Hmm, det er da imponerende at Logitech ikke understøtter WindowsXP. Så nyt
er det jo heller ikke mere. Nå, det var så mit sidste Logitech indkøb.
Tak for hjælpen.

Sven

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-06-04 21:33

Sven skrev:

> [...]
> WindowsXP's strømstyring, så går PC'en i StandBy når jeg
> trykker på den. Kan man ikke få den til at gå i dvale på

Den mest åbenlyse årsag ville være, at dvale ikke er koblet til
i WinXP.

Er du sikker på, at det ikke blot er On/Off-knappen på kabinettet
du ændrer indstillingerne for?
Kan du se en eller to indstillinger inde under afsnittet Power
Options i Control Panel > Power Options > Advanced? Hvis der kun
er en, er det sikkert knappen på kabinettet, der er tale om.

Har du læst:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns94338FCED37AD.thomas@madsen.tdcadsl.dk
- eller det er måske den samme Sven som dengang?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sven

Dato : 20-06-04 22:01

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns94338FCED37AD.thomas@madsen.tdcadsl.dk
> - eller det er måske den samme Sven som dengang?

Jo, det er samme Sven som dengang. Nu har jeg blot ikke det sorte Logitech
keyboard mere, men et andet. Og jo, jeg har faktisk 2 linier i omtalte
Kontrol-panel, men ligesom med det sorte keyboard ændrer det ingenting
uanset hvad jeg skriver i linien ud for Dvale-knappen. Ændringerne virker
fint hvis jeg vælger med Powerknappen.
Jeg har prøvet at køre reg.filen uden det hjalp. Men måske jeg skulle prøve
at tilslutte taststuret med PS/2 istedet for, det havde jeg faktisk med det
sorte, nu du minder mig om sidste gang. Måske det vil virke?
Tak for påmindelsen!

Sven

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-06-04 22:07

Sven skrev:

> Jeg har prøvet at køre reg.filen uden det hjalp.

Ok. Det kan selvfølgelig også være, at deres nuværende driver
nægter at gå med til den ændring. (Logitech er ret gode til at
fjerne de bedste funktioner fra deres drivere, uden at fortælle
hvorfor).

> Men måske jeg skulle prøve at tilslutte taststuret med PS/2
> istedet for, det havde jeg faktisk med det sorte, nu du minder
> mig om sidste gang. Måske det vil virke?

Det ved jeg ikke, men mon ikke det er værd at prøve.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sven

Dato : 21-06-04 16:09

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> hvorfor).

> Det ved jeg ikke, men mon ikke det er værd at prøve.

Det hjalp desværre ikke, så Logitech må jo mene, at de vil bestemme hvordan
vi skal sætte vores hardware op. Det var mit sidste Logitech køb!

Sven

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-06-04 16:17

Sven skrev:

> Det hjalp desværre ikke,

Øv.

> så Logitech må jo mene, at de vil bestemme hvordan vi skal
> sætte vores hardware op. Det var mit sidste Logitech køb!

Det har jeg også sagt til mig selv _mange_ gange, men alligevel
ender det som regel med, at jeg køber et Logitech-tastatur, da
de efter min mening laver nogle af de flotteste tastaturer man
kan købe. Det er bare sørgeligt at de på software-siden halter
voldsomt bagefter.

--
Hilsen
Madsen