thinstation og dansk keyboard
Fra : bo vestergaard

Dato : 19-06-04 15:01

jeg prøver at køre en thinstation klient via rdesktop op mod en
winconnect xp windows terminal server ... har problemer med at finde
en korrekt keymap at bruge.

har prøvet med:
KEYBOARD_MAP=dk-latin1
KEYBOARD_MAP=dk
KEYBOARD_MAP=da
KEYBOARD_MAP=en-da
KEYBOARD_MAP=en-dk

kan få æøå, men piletaster, alt-gr, delete, home, end, numlock og
flere andre taster virker ikke ...

bruger det nyeste prebuilt image af thinstation, ved ikke om problemet
er i x-serveren, rdesktop eller andet steds ... men siden der er en
dansker med som officiel developer forventer jeg at der er en rimelig
perfekt keymap inkluderet uden at jeg skal til at rode med at lave mit
eget build.

nogen der har erfaringer de vil dele?

mvh
bo vestergaard

Fra : Michael Eriksen

Dato : 19-06-04 19:30

dominator@gmail.com (bo vestergaard) wrote in

> [...]
> dansker med som officiel developer forventer jeg at der er en rimelig
> perfekt keymap inkluderet uden at jeg skal til at rode med at lave mit

"KEYBOARD_MAP=da" er den rigtige opsætning. Thinstation fungerer korrekt
med dansk tastatur mod NT4TSE, win2000 server og win2003. Jeg har ikke
prøvet med winconnect xp. Retfærdigvis skal det siges jeg ikke har prøvet
med den seneste prebuild, kun den fulde version. Men det burde ikke gøre
nogen forskel.

Fejlen du beskriver lyder fuldstændig som den gamle (ver. 1.0 og 1.1)
rdesktops danske tastatur, men Thinstation bruger den nye 1.3.1.

Har du også problemer i konsollen?

mvh

Michael

Fra : bo vestergaard

Dato : 20-06-04 01:02

> [...]
>
> Fejlen du beskriver lyder fuldstændig som den gamle (ver. 1.0 og 1.1)
> rdesktops danske tastatur, men Thinstation bruger den nye 1.3.1.

ok, dobbelt checkede lige med "KEYBOARD_MAP=da", og det virker jo ...
kunne ellers sværge at jeg havde checket den flere gange.

tak for hjælpen
bo v