Mandrake 10 / Outlook?
Fra : Jim

Dato : 19-06-04 14:20

Hej gruppe,

Er det muligt at få Outlook Express til at køre i mandrake 10.0 ??

Hvis ja, Hvordan? (Meget udførlig beskrivelse ønskes)

På forhånd tak..
Mvh Jim

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-06-04 14:27

Jim wrote:
> Hej gruppe,
>
> Er det muligt at få Outlook Express til at køre i mandrake 10.0 ??

Hvorfor i alverden vil du noget så skørt^H^H^H^H^Halternativt?

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-04 14:28

On Sat, 19 Jun 2004 15:20:27 +0200, Jim wrote:

> Hej gruppe,
>
> Er det muligt at få Outlook Express til at køre i mandrake 10.0 ??

Måske via Wine, men hvorfor?? HVORFOR??

Mage til elendigt mailprogram skal man godt nok lede længe efter

Kmail, del af KDE3.2, del af Mdk10 er KLASSER bedre og der findes mange
andre lige så gode hvis ikke bedre afhængig af hvad man skal med det
(kalender, sync og deslige).

Vil du køre Linux så drop al tanke om "kan det og det program mon køre
i Linux". Find de super gode GPL-programmer til Linux og brug dem istedet.
Med mindre der virkelig ikke findes en pendant til Linux, så er det vejen
frem.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jim

Dato : 19-06-04 14:40

Jeg vil bare ha det til at virke og Outlook kender jeg og der er et
udemærket system med nyhedsgrupperne.

kan det, eller kan det ikke lade sig gøre? evt. hvordan?
Eller findes der et mindst ligeså godt alternativ (på dansk)?

Fra : Anders Lund

Dato : 19-06-04 15:46

Jim wrote:

> [...]
>
> kan det, eller kan det ikke lade sig gøre? evt. hvordan?
> Eller findes der et mindst ligeså godt alternativ (på dansk)?

Jeg kan også godt lide den måde OE er bygget op på og har fundet Mozilla
Thunderbird som et godt alternativ. En dansk oversættelse mangler der
dog stadig, men det kommer.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-04 15:58

On Sat, 19 Jun 2004 16:45:48 +0200, Anders Lund wrote:

> Jeg kan også godt lide den måde OE er bygget op på og har fundet
> Mozilla Thunderbird som et godt alternativ. En dansk oversættelse mangler
> der dog stadig, men det kommer.

Thunderbird er kanon omend lidt sløv i betrækket. Sylpheed Claws er
blistering/lynende hurtig

Fra : Anders Lund

Dato : 19-06-04 16:13

Martin Johansen [6000] wrote:

> Thunderbird er kanon omend lidt sløv i betrækket.

Hvornår?

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-04 16:16

On Sat, 19 Jun 2004 17:12:51 +0200, Anders Lund wrote:

> Hvornår?

Generelt sådan i det hele taget. Jeg lagde heller ikke selv mærke til
det da jeg brugte den - så prøvede jeg Claws og forskellen var tydelig.

Hvis du ikke har prøvet Claws så mærker du det nok ikke. Jeg gjorde
ihvertfald ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-04 15:56

On Sat, 19 Jun 2004 15:40:22 +0200, Jim wrote:

> Jeg vil bare ha det til at virke og Outlook kender jeg og der er et
> udemærket system med nyhedsgrupperne.

Du kender jo også Windows, så hvorfor ikke droppe Linux?

> kan det, eller kan det ikke lade sig gøre? evt. hvordan? Eller findes der
> et mindst ligeså godt alternativ (på dansk)?

Hvis det partout skal ligne OE så må Thunderbird/Kmail være på sin
plads.

Hvis du har mod på, at prøvet noget som er en del bedre IMHO, så er
Evolution og/eller Sylpheed Claws et hit.

Fra : Mikael Hansen

Dato : 19-06-04 15:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> Med mindre der virkelig ikke findes en pendant til Linux, så er det vejen

Det lyder som om der er en her der er medlem af en anti M$ forening :)
hvor kan man mælde sig ind ?

Efter min mening burde M$ have holdt sig langt væk fra internet
aplikationer.

m.v.h. Mikael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-04 16:02

On Sat, 19 Jun 2004 16:55:48 +0200, Mikael Hansen wrote:

> Det lyder som om der er en her der er medlem af en anti M$ forening :)

LOL - nej dog ikke, men OE er godt nok det mest ringe de længe har lavet
næstefter IE.

> hvor kan man mælde sig ind ?

Vi kan starte en? Jeg skal nok lægge webserver til

> Efter min mening burde M$ have holdt sig langt væk fra internet
> aplikationer.

Ja - eller have gjort det ordentlig fra starten.

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-06-04 16:27

Martin Johansen [6000] uttered:
> Vi kan starte en? Jeg skal nok lægge webserver til

Der plejede at være en meget god en på enemy.org, men den er taget ned
nu, desværre :(

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-04 16:42

On Sat, 19 Jun 2004 15:27:10 +0000, Kristian Thy wrote:

> Martin Johansen [6000] uttered:
>
> Der plejede at være en meget god en på enemy.org, men den er taget ned
> nu, desværre :(

Øv

Fra : Mikael Hansen

Dato : 19-06-04 17:03

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]

Jeg har en FTP-server kørende, hvis der bliver brug for en sådan :)
(men man skal være oprettet som bruger før man får adgang, men det er jo
en simpel operation.)

m.v.h. Mikael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-04 18:02

On Sat, 19 Jun 2004 18:03:22 +0200, Mikael Hansen wrote:

> Jeg har en FTP-server kørende, hvis der bliver brug for en sådan :) (men
> man skal være oprettet som bruger før man får adgang, men det er jo en
> simpel operation.)

Jeg har også en så kan de supplere hinanden. Min kører 512/512 hvad
siger din forbindelse?

Ej nu skal vi være søde

Fra : Mikael Hansen

Dato : 19-06-04 21:45

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har også en så kan de supplere hinanden. Min kører 512/512 hvad
> siger din forbindelse?
>
> Ej nu skal vi være søde

Jeg har også 512/512 kbps (CyberCity ADSL)

m.v.h. Mikael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-04 09:59

On Sat, 19 Jun 2004 22:45:10 +0200, Mikael Hansen wrote:

> Jeg har også 512/512 kbps (CyberCity ADSL)

Cool - det er også nødvendigt med egen server har jeg fundet ud på den
hårde måde...

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 19-06-04 14:59

Jim skrev:
> [...]
>
> Er det muligt at få Outlook Express til at køre i mandrake 10.0 ??
>
> Hvis ja, Hvordan? (Meget udførlig beskrivelse ønskes)

Det er muligt at få MS Outlook (2000 eller XP) til at køre vha.
CrossOver Office (http://www.codeweavers.com/) og det er tilsvarende
muligt at køre Internet Explorer vha. CrossOver Office eller Wine, og da
Outlook Express jo grundlæggende er en del af Internet Explorer, burde
det være muligt... Men jeg må indrømme, at jeg aldrig har prøvet det og
heller ikke har nogle intentioner om nogensinde at afprøve det. -
Personligt har jeg installeret Internet Explorer for at kunne få adgang
til min netbank under Linux og jeg har også tidligere haft MS Office XP
installeret, men jeg har altid bevidst fravalgt Outlook og Outlook
Express fra installationerne.

Personligt synes jeg, at linux' programmer er væsentligt bedre til at
håndtere e-mails end Outlook nogensinde har været, men hvis du er så
glad for Outlooks brugerflade, kunne du prøve Evolution
(http://www.novell.com/products/evolution/), der på mange punkter minder
meget om Outlook Express.