PHP sendmail i HTML format
Fra : mogens

Dato : 19-06-04 14:07

Jeg håber en i gruppen kan give et par stikord, så jeg kan komme videre.

Jeg har en mailingliste (MySQL), der sendes vha. et PHP script - men indtil
nu kun i tekst format.
Det er også lykkedes at skabe en mail, hvor alle HTML koder går op i en
højere enhed, hvis jeg laver cut/paste og åbner i en browser....

Men at få PHP ti at sende (sendmail på unix) mailen, så den præsenteres som
HTML direkte i mit mailprogram, det kan jeg bare ikke finde noget om
(bortset fra dyre kommercielle programmer). Kan du hjælpe mig på vej vil jeg
blive glad

--
mogens nielsen
http://www.TOP20.dk

Fra : Kasper Bjørn Nielsen

Dato : 19-06-04 14:11

mogens wrote:
> [...]
> HTML direkte i mit mailprogram, det kan jeg bare ikke finde noget om
> (bortset fra dyre kommercielle programmer). Kan du hjælpe mig på vej vil jeg

Du kan finde det inde på php.net
Fidusen er at du skal sende nogle headers med, så mailprogrammet ved at
det skal behandle det som html. Her er linket:

http://no2.php.net/manual/en/function.mail.php

/ses

Fra : mogens

Dato : 19-06-04 16:19

"Kasper Bjørn Nielsen" <kbn@novaron.dk> skrev i en meddelelse
> Fidusen er at du skal sende nogle headers med, så mailprogrammet ved at
> det skal behandle det som html. Her er linket:
>
> http://no2.php.net/manual/en/function.mail.php

1000 tak - det var lige det jeg manglede.

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-06-04 17:19

"mogens" <Danmarks@newsTOP20.dk> wrote in message
> [...]
> Det er også lykkedes at skabe en mail, hvor alle HTML koder går op i en
> højere enhed, hvis jeg laver cut/paste og åbner i en browser....

Tænk lige over, at vi er mange der _hader_ at modtage html i mails.
Outlook kan heldigvis sættes op til at vise alle mails i ren tekst, men det
bliver ofte noget rod at se på, hvis mailen er lavet med html-formatering.

--
Benny

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-06-04 21:13

On Sat, 19 Jun 2004 18:19:25 +0200, "Benny Nissen"
<news@bennynissen.dk> wrote:

>Tænk lige over, at vi er mange der _hader_ at modtage html i mails.

Yep, den pæne løsning er at sende i multipart/alternative og have
flere udgaver af mailen. Alt efter hvor hurtig koder, man er (og har
lethed ved at finde eksisterende kodestykker på nettet), kan det dog
være hurtigere blot at lade brugeren vælge under tilmeldingen, om han
er til ren tekst eller til html.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: rutsjebane (og ikke rutchebane)

Fra : mogens

Dato : 20-06-04 15:50

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lethed ved at finde eksisterende kodestykker på nettet), kan det dog
> være hurtigere blot at lade brugeren vælge under tilmeldingen, om han

Tak for input - det er netop løsningen jeg har valgt og implementeret - både
ved tilmelding og hver udsendelse gives mulighed for at vælge HTML eller TXT
format

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-06-04 10:40

mogens wrote:
> [...]
> HTML direkte i mit mailprogram, det kan jeg bare ikke finde noget om
> (bortset fra dyre kommercielle programmer). Kan du hjælpe mig på vej vil jeg

En nem mulighed er også
http://pear.php.net/mail-mime

Der er der en klasse klar - der burde kunne klare alt for dig :)

mvh
Johan