Skype til hvilke lande
Fra : Carsten Christiansen

Dato : 19-06-04 08:24

Jeg har lige slæst at man med Skype snart kan snakke med folk via PC 2 Phone
i 24 lande. Er der nogen der kan finde hvilke lande det drejer sig om, da
jeg selv intet kan finde på skype's hjemmeside. Jeg vil da også gerne vide
om Skype er ligesågodt som de selv påstår det er?

Mvh Carsten

Fra : A.

Dato : 19-06-04 11:50

Ja, jeg venter også spændt. Mon ikke de 21 lande med minutpris på kr. 0,10
er dem med høj infrastruktur ?
Vi ringer ofte til Venezuela og prisen ligger med call-back på godt 1 krone
(www.wwtelecom.com)
Der er også Tele-link, som dog pludselig har hævet prisen til 1,78.
(www.tele-link.dk)
Ellers bruger vi ofte de forudbetalte kort som i heldige tilfælde kan bringe
prisen ned på ca. 50 øre/minut, men disse kort stjæler desværre alt for ofte
en god luns af de lovede minutter uden forståelig forklaring.

Vi må spændt vente til 1. juli hvor Skypes tjeneste officielt lanceres.

P.

---

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 19-06-04 12:09

Så fandt jeg den søreme selv... tjek den ud... venzuela er desværre ikke på
listen

https://secure.skype.com/betastore/help.globalrate.html

Fra : Morten-Kristensen

Dato : 19-06-04 14:20

Hej Carsten,

Venezuela står på listen (klik på All Destinations); pris €0.046

-Morten

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 19-06-04 14:34

ja, det er da rigtigt, jeg beklager fejlen

Fra : Tanja Christensen

Dato : 19-06-04 17:22

Carsten Christiansen skrev:

>Så fandt jeg den søreme selv... tjek den ud... venzuela er desværre ikke på
>listen
>
>https://secure.skype.com/betastore/help.globalrate.html

Venezuela er da ellers med på listen her

https://secure.skype.com/betastore/help.pricelist.html

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-06-04 04:25

www.musimi.dk er taksten 0.52 kr.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : A.

Dato : 01-07-04 20:03

Tak for den oplysning. Så skal vi bare have et voip-apparat til 500 kr +
forsendelse før vi kan starte...

Der tales dog om såkaldte softwaretelefoner. Hvad er det og hvad koster det
?

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 01-07-04 21:16

> Der tales dog om såkaldte softwaretelefoner. Hvad er det og hvad koster
det
> ?

De er for det meste gratis. F.eks. kan FireFly downloades fra Musimi.dk og
bruges med et headset helt uden problemer. Det vil virke helt lige som
SkypeOut gør/kommer til.

--
Mvh Lars Brink Christensen
* Hjemmeside om Colombia? Se www.colombia.dk *

Fra : A.

Dato : 01-07-04 22:14

Muchas gracias, Lars !

"Lars Brink [2650]" <usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> skrev i en
meddelelse news:40e4705d$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 02-07-04 00:38

A. skrev:

> Tak for den oplysning. Så skal vi bare have et voip-apparat til 500 kr +
> forsendelse før vi kan starte...
>
> Der tales dog om såkaldte softwaretelefoner. Hvad er det

Det er programmer, så man kan bruge IP telefoni med en computer og et
almindeligt headset.

> og hvad koster
> det ?

Der er mange gratis softwaretelefoner. Jeg brugte kPhone til linux før jeg
fik min adapter. Jeg bruger stadig kPhone af og til fra min bærbare.

Til Windows er der X-Lite, SJ-phone, Firfly og IAX-comm (se på
https://musimi.dk/index.php/html/main/vejledninger.html)

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Jens G

Dato : 04-07-04 19:22

On Fri, 02 Jul 2004 01:38:21 +0200, Niels Elgaard Larsen
<elgaard@agol.dk> wrote:

>Til Windows er der X-Lite, SJ-phone, Firfly og IAX-comm (se på
>https://musimi.dk/index.php/html/main/vejledninger.html)

Jeg har prøvet X-Lite og Firefly.
Efter min mening fungerer X-Lite bedre end Firefly, ihvertfald
lydmæssigt.

For begge programmer gælder at G711u(u-law)eller G711a(a-law) giver
den bedste lyd, meeen det kræver altså også at man har ca 90kbit
båndbredde til rådighed både up og down.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : KnutP

Dato : 11-07-04 09:09

Fant en prisliste en gang ... vet ikke om den fortsatt er aktuell (skype
hadde ihvertfall fjernet den fra sine sider)

Men har kopi http://phos.no-ip.org/voip

knutP