Firefox 0.9 spørgsmål
Fra : Lars Raaby

Dato : 19-06-04 07:48

I den nye firefox er der et program som hedder DOM Inspector.
Hvordan bruger jeg det program og hvad er den til?
Jeg kan godt se at jeg kan hente koder fra hjemmesiden og se
hvordan den er bygget op. Men det kan jeg jo også i Page Source.

Jeg syntes godt om den nye version og jeg syntes den er blevet
hurtig til at hente sider ind med.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Steen

Dato : 19-06-04 21:54

"Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> wrote in

> I den nye firefox er der et program som hedder DOM Inspector.

Hvor finder du den henne, jeg har ikke lagt mærke til den?

--
Steen

MailMinus2

Fra : Anders Lund

Dato : 19-06-04 22:27

Steen wrote:

> Hvor finder du den henne, jeg har ikke lagt mærke til den?

Det er en extension...

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 19-06-04 23:32

Hej Lars

Lars Raaby wrote:
> [...]
> Jeg kan godt se at jeg kan hente koder fra hjemmesiden og se
> hvordan den er bygget op. Men det kan jeg jo også i Page Source.

DOM Inspector viser hvordan "DOM-træet" er bygget op for siden, dvs. den
interne repræsentation af siden i browseren. Der er meget mere
information i det, end i en simpel "view source". Desuden kan du vha.
DOM Inspector dynamisk ændre i træets indhold.

Det er specielt et værktøj velegnet for webudviklere, f.eks. til
fejlfinding og eksperimentering. Kan også nogle gange bruges på
"fremmede sites" der ikke virker ordentligt. Pil lidt i den med
DOM-inspector, og måske du kan få siden til at virke alligevel.

DOM Inspector er også inkluderet i Mozilla "suiten".

Mvh. Stig
www.rockland.dk