SUMMER og Slægthistoriske Centre Københav~
Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-06-04 00:17

Safely arrived in Denmark
address here http://familytreemaker.genealogy.com/users/w/a/t/Hugh-B-Watkins/index.html

visted LAK and the Søborg Family History Center last Thursday

Slægthistoriske Centre
København
Maglegårds Alle 83 2860 Søborg

Tlf.: 39 67 07 59 (Besvares kun i åbningstiden) Åbningstider:
Tirsdag, onsdag og torsdag kl. 15-20 samt lørdag kl. 10-15 (kun for
medlemmer)

Leder: Henny Rasmussen, privat tlf.: 44 97 06 48

they get their films from the distribution center in Stockholm
if unavailable in Sweden from the
Family History library in Utah
catalogue
http://www.familysearch.org/Eng/Library/FHLC/frameset_fhlc.asp

They obtain a film for 2 or 4 months and you must pay 35 or 60 DK KR

Uendeligt 80 Dk Kr

their speciality is helping with non Danish sources

NB
closed for the summer 18 June to 2 August

I enjoyed browsing film 0263847
Færøerne FT 1890
I saw several of the købmands familier
Xachariesen, Restorf, Reinert, Djurhuus, Wang

whose descendents I knew and taught when I was on the islands

http://www.rootsweb.com/~dnkcen/OSS/OSS-1.html

http://www.genealogi.fo

http://heima.olivant.fo/~a-plan/Tinganes.htm
too bad about the wet weather

enjoy

Hugh W

--

I'm trying to make a weB LOG every day

http://hughw36.blogspot.com/

www.genealogi.co.uk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 19-06-04 12:42

Scripsit Hugh Watkins:

> [...]

> they get their films from the distribution center in Stockholm
> if unavailable in Sweden from the Family History library in Utah

Men har de noget stående på hylderne? Er der noget at komme efter uden
først at skulle bestille det hjem? Lokalområdet, landsdelen eller
måske hele Danmark?

Spørgsmålet blev også stillet i efteråret men aldrig besvaret her.

> catalogue
> http://www.familysearch.org/Eng/Library/FHLC/frameset_fhlc.asp

Ved nogen om "kirkebøger" også omfatter "Husförhörslängder"?
Online-kataloget er ikke særlig detaljeret i den henseende.

Lars Erik Bryld

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 19-06-04 14:55

> Men har de noget stående på hylderne? Er der noget at komme efter uden
> først at skulle bestille det hjem? Lokalområdet, landsdelen eller
> måske hele Danmark?

Der er filmkopier tilgængelige på alle centre; men omfanget er begrænset af
de bestillinger, der tidligere er indgået.
Man må altså besøge dem for at afgøre, om der er noget at komme efter.

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-06-04 17:31

The centers keep a spread sheet of what they have in stock

so telephone them in opening hours and ask them to have a look for you
or, like me, make a preliminary visit to find out what is what
Use http://www.familysearch.org/ to get the film nuimber

Search the Family History Library Catalog for records and resources.

place search with Danish spelling if in DK

========================================0000000000
egHellerup
Denmark, Svendborg, Hellerup
Denmark, Svendborg, Hellerup - Church records

Kirkebøger, 1813-1914 Den Danske Folkekirke. Hellerup sogn (Svendborg)

Mikrofilmet fra manuskript i Landsarkivet, Odense.

Filmet sammen med Søllinge sogn.

Omfatter kirkebøger fra Hellerup sogn i Vindinge herred.

Language Danish
Publication Salt Lake City [Utah] : Filmet for the Genealogical Society of Utah ved Arthur G. Hassø, 1951, 1960 og 1967
Physical 6 mikrofilmspoler ; 35 mm.

now this is the trick
snipped

Film Notes
Note - Location [Film]
Fødte og Døbte 1813-1860 v. 4 - FHL INTL Film [ 52928 ]
Fødte og Døbte 1860-1869 v. 5 - FHL INTL Film [ 312447 ]
Fødte og Døbte 1870-1892 v. 20, 22 - FHL INTL Film [ 312449 ]
Fødte og Døbte 1892-1914 v. 3 - FHL INTL Film [ 517521 ]
Konfirmerede 1815-1860 v. 4 - FHL INTL Film [ 52928 ]

klip

Til- og Afgangslister 1870-1875 v. 20 - FHL INTL Film [ 312449 ]
Vaccinerede 1814-1832 v. 1 - FHL INTL Film [ 52927 ]
Communionsbog 1848-1877 v. 6-7 - FHL INTL Film [ 312447 ]
Gudstjenestebog 1852-1874 v. 13 - FHL INTL Film [ 312448 ]
Diverse Optegnelser 1814-1849 v. 1 - FHL INTL Film [ 52927 ]
Diverse Optegnelser 1804-1863 v. 17 - FHL INTL Film [ 52928 ]
Liberdaticus 1811-1845 v. 14-15 - FHL INTL Film [ 312448 ]
Folketælling 1826-1851 v. 16 - FHL INTL Film [ 312448 ]
Register 1813-1860 v. 4 - FHL INTL Film [ 52928 ]
Register 1860-1869 v. 5 - FHL INTL Film [ 312447 ]
Register 1870-1887 v. 20 - FHL INTL Film [ 312449 ]

I helped an australian set this up by email
and I have a contact in Utah
so email me privately off group If you are a center user and need this

Hugh W

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 19-06-04 18:28

Scripsit Hugh Watkins:

> The centers keep a spread sheet of what they have in stock
>
> so telephone them in opening hours and ask them to have a look

> now this is the trick

> Film Notes

Ah - havde helt overset den knap. Mange tak! Ser ud til at man kan
forske i Småland uden at skulle helt til Växjö. Meget interessant.

Lars Erik Bryld

Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-06-04 23:02

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> wrote in message news:32qrdawvh9jg.dlg@lebryld.fqdn...
> Scripsit Hugh Watkins:

> Ah - havde helt overset den knap. Mange tak! Ser ud til at man kan
> forske i Småland uden at skulle helt til Växjö. Meget interessant.

også
på Rigsarkivet

same film numbers

======================================

http://www.sa.dk/sa/itogarkiv/begreber/default.htm
Daisy - Dansk Arkivalie Informationssystem

Sidst opdateret: 12-12-2003 , Statens Arkiver - IT-afdelingen

I am STILL waiting impatiently for DAISY to go on line

SA use it internally all the time

DAISY electronic catalogue FAQ http://www.rootsweb.com/~dnkcen/FAQ/daisy.html

Daisy er Statens Arkivers bud på en elektronisk tilgængeliggørelse af informationer om Statens Arkivers mange arkivalier.
Statens Arkiver - Årsberetning 1999

I asked one of the archivists on the front desk at LAK
when will DAISY be on the web ?

and she said later the web version will be more limited than their back office computer
and they have not finished uploading and selecting data

http://www.google.com/search?q=site:www.sa.dk+daisy&num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&safe=off&filter=0

site search with google is good on http://www.sa.dk/

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&safe=off&q=site%3Awww.sa.dk+daisy+2004

I Statens Arkiver indtastes løbende oplysninger om arkivalier og arkivskabere i databasen Daisy (Dansk Arkivalie Informations
System)

.. På nuværende tidspunkt er databasen kun tilgængelig for Statens Arkivers personale. Inden udgangen af år 2004 vil Daisy også blive
tilgængelig for publikum via Internettet. Søgemulighederne vil dog i første omgang være begrænsede til søgninger på navne på
arkivskabere og navne på arkivserier.
Før vi kan stille egentlige emnebaserede søgemuligheder til rådighed for publikum, skal der først udvikles et særskilt søgemodul,
der skal give mulighed for at søge i arkivalier ved alle Statens Arkivers enheder.

snip
En systemudvikler med grundigt kendskab til den øvrige Daisy-udvikling deltager i foranalyser og systemudvikler det besluttede
søgemodul, så der kan foretages inddatering af emnestrukturer.

En egentlig brugerflade vil blive udviklet i et efterfølgende projekt. Udviklingen af søgemodulet vil foregå med bistand fra
Danmarks Biblioteksskole i form af vejledning, analyser og evaluering.

< sigh >

Hugh W

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 20-06-04 18:17

Scripsit Hugh Watkins:

> også
> på Rigsarkivet
>
> same film numbers

Var det ikke en fejllæsning? Jeg ved godt Rigsarkivet har kopier af de
mormonfilm som blev optaget i Danmark, men de har vel næppe en kopi af
de svenske optagelser også?

Lars Erik Bryld

Fra : Kim Melchior

Dato : 21-06-04 08:36

Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid> wrote in message news:<131s02akbouw6.dlg@lebryld.fqdn>...
> Scripsit Hugh Watkins:

> Var det ikke en fejllæsning? Jeg ved godt Rigsarkivet har kopier af de
> mormonfilm som blev optaget i Danmark, men de har vel næppe en kopi af
> de svenske optagelser også?

Jeg ved ikke om der er noget jeg har misforstaaet, men Lars Erik Bryld
har ret hvis han mener at han kan sidde i Danmark og forske i Småland
uden at skulle helt til Växjö.

Dog er det ikke paa Rigsarkivet at han kan forske. Han skal paa et af
mormonernes Familie Historie Centre. Han kan bestille svenske, norske
eller tyske mormon film til alle mormonernes Familie Historie Centre i
Danmark. Dog skal han vaere klar over at det koster ham, jeg mener
det er 35 kroner pr film han bestiller hjem.

mvh

Kim Melchior

Fra : Flemming Petersen

Dato : 21-06-04 14:51

Hej,
der er også en mulighed via en hjemmeside, der hedder genline.se; det
koster penge, men jeg overvejer at tegne abonnement.
venlig hilsen
Flemming Petersen

Fra : Kim Melchior

Dato : 22-06-04 07:09

fp@vindinggaard.dk (Flemming Petersen) wrote in message news:<c169927f.0406210551.2fef3cd3@posting.google.com>...
> [...]
> der er også en mulighed via en hjemmeside, der hedder genline.se; det
> koster penge, men jeg overvejer at tegne abonnement.

snip

Genline er en mulighed, men de er forholdsvis dyre.

Priserne paa deres abonementer er folgende i svenske kroner:

Sommerforskning til og med den 31 august ...........: 555 kr.
2 aars tilbud (skal bestilles inden 30 juni)........: 3333 kr.

Og saa er det ikke engang sikkert at de arkivalier man har brug for er
blevet digitaliseret og dermed tilgaengelige endnu.

mvh

Kim Melchior