Læsehjælp: Svært læselig dåb 1768 i Vejlby
Fra : aafe

Dato : 18-06-04 15:57

Jeg har en svært læselig dåb 1768 i Vejlby Sogn på Djursland, hvor jeg
ikke kan læse andet end:

Dom 4 Dec. hafde Anders Munch i Weilby Sogn en Datter til en
Confirmations Daab i Weilbye Kirke som forhen der ? ? ? ? døbt og
kaldet Sidsel. frembaaren af Moderen ??????
Faddere Peder Munch i Øster Balle, Hans Graa? Tolstrup, Jens Erichsen
? i Homaae, Jens Jensen ? ? ? ? ? i Tolstrup.

http://eckmann.dk/sidselmunk.gif

Hvis nogen har lyst/evne til at hjælpe, vil jeg være meget glad for
det.

På forhånd tak og med venlig hilsen
Arne

Fra : aafe

Dato : 18-06-04 17:06

On Fri, 18 Jun 2004 16:56:32 +0200, aafe wrote:

>Dom 4 Dec. ...

Sludder: Den del af det skal være Dom 2 Adv - hvilket jo svarer til 4
Dec. i 1768.

>http://eckmann.dk/sidselmunk.gif

med venlig hilsen
Arne

Fra : Bodil Madsen

Dato : 18-06-04 20:44

.....forhen for svagheds skyld var........ frembaaren af Maren Pedersdatter
tienende velædle(?) Hr....
mvh
Bodil Madsen

Fra : aafe

Dato : 19-06-04 00:16

On Fri, 18 Jun 2004 21:44:13 +0200, "Bodil Madsen" wrote:

>....forhen for svagheds skyld var........ frembaaren af Maren Pedersdatter
>tienende velædle(?) Hr....

Tak for hjælpen med denne - for mig - ulæselige indførsel!

med venlig hilsen
Arne