MS-SQL: Hvor finder jeg feltnavne (à la sy~
Fra : Morten Snedker

Dato : 18-06-04 14:20

I sysobjects kan jeg finde alle tabelnavne. Hvor finder jeg de
feltnavne, som indgår i hver enkelt tabel?

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Morten Snedker

Dato : 18-06-04 14:50

On Fri, 18 Jun 2004 15:19:48 +0200, Morten Snedker
<morten_spammenot_@dbconsult.dk> wrote:

>I sysobjects kan jeg finde alle tabelnavne. Hvor finder jeg de
>feltnavne, som indgår i hver enkelt tabel?

Lidt tålmod og onlinehjælp førte mig til syscolomns. Tak - og
velbekomme!

/Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-06-04 15:08

"Morten Snedker" wrote

> I sysobjects kan jeg finde alle tabelnavne. Hvor finder jeg de
> feltnavne, som indgår i hver enkelt tabel?

Hvis jeg var dig så ville jeg kikke på information_schema i stedet
Her er lidt ekstra
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnsqlpro03/html/sp03l12.asp

- Peter