Digital Signatur og mapper i windows
Fra : Johnny

Dato : 18-06-04 10:56

Jeg har leget lidt med min digitale signatur fra TDC

Jeg kan godt kryptere indeholdet af en mappe, men alle kan jo gå direkte ind
i mappen hvis jeg forlader min pc og den ikke er logget af.

Hvordan lave jeg det sådan, at når jeg eller andre på min pc - forsøger at
accesser "c:\hemmeligt" mappen så bliver man promptet for password til min
digitale signatur.

/John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-04 12:06

Johnny skrev:

>Hvordan lave jeg det sådan, at når jeg eller andre på min pc - forsøger at
>accesser "c:\hemmeligt" mappen så bliver man promptet for password til min
>digitale signatur.

Kører du et NT-system (som f.eks. XP)? I så fald ville jeg i dit
sted bare vænne mig til at spærre computeren med Ctrl-Alt-Del når
jeg forlod den.

--
Bertel

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 18-06-04 12:36

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

> Kører du et NT-system (som f.eks. XP)? I så fald ville jeg i dit
> sted bare vænne mig til at spærre computeren med Ctrl-Alt-Del når
> jeg forlod den.

Du mener Ctrl+Alt+Del efterfulgt af et tryk på mellemrumstasten, ikke?

--
J. Martin Petersen "Atter springer gnuerne ud i vandet..."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-04 13:46

J. Martin Petersen skrev:

>Du mener Ctrl+Alt+Del efterfulgt af et tryk på mellemrumstasten, ikke?

Jeg tænkte vist på et ældre NT-system. I hvert fald mente jeg at
man skulle låse computeren med passwordbeskyttelse (som kan
sættes op i Control panel - Power Options).

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 13:35

J. Martin Petersen skrev:

> Du mener Ctrl+Alt+Del efterfulgt af et tryk på mellemrumstasten, ikke?

På WinXP er det nu efter min mening noget nemmere at bruge Win-
tasten + L. Det kræver jo så selvfølgelig, at der er sat kodeord
på kontoen, men det kører de fleste vel også med(?).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-06-04 13:39

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

>På WinXP er det nu efter min mening noget nemmere at bruge Win-
>tasten + L. Det kræver jo så selvfølgelig, at der er sat kodeord
>på kontoen, men det kører de fleste vel også med(?).

Ikke her. Jeg ved ikke helt, hvad det skulle gøre godt for?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-06-04 14:13

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Ikke her. Jeg ved ikke helt, hvad det skulle gøre godt for?

Det kommer jo an pa hvordan man bruger maskinen. Jeg laeser aldrig min
hjemmemaskine men det sker ofte at jeg logger pa den via remote desktop
ogsa skal der jo vaere et kodeord.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-06-04 13:58

> [...]

> tasten + L. Det kræver jo så selvfølgelig, at der er sat kodeord
> på kontoen, men det kører de fleste vel også med(?).

Der er noget om at Ctrl-Alt-Del gribes af kernen, det er vist et krav
fra en eller anden sikkerhedsstandard. Hvis man slår exploren ihjel så
virker win-tasten ikke og man kan sikkert lave en trojaner der opfører
sig tilpas ens.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 14:00

Klaus Ellegaard skrev:

> Ikke her. Jeg ved ikke helt, hvad det skulle gøre godt for?

I mit tilfælde gør jeg det for at kunne låse den og for at folk
ikke bare kan starte den og bruge den, medmindre de kender mit
kodeord.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-06-04 14:04

>I mit tilfælde gør jeg det for at kunne låse den og for at folk
>ikke bare kan starte den og bruge den, medmindre de kender mit
>kodeord.

"Folk" kommer bare umotiveret forbi?

Ja, på kontoret gør de naturligvis. Men derhjemme?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-06-04 14:49

On Fri, 18 Jun 2004 13:03:32 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

> "Folk" kommer bare umotiveret forbi?

Jeg har gjort det til vane *altid* at låse pc'en, når jeg går fra
den. Så er chancen for at glemme det meget mindre den dag, det er
nødvendigt.

Det betyder så, at jeg også gør det herhjemme, selvom jeg bare
lige skal hælde vandet fra kartoflerne (or whatever). Det har den
yderligere fordel, at min 5-årige søn ikke får lejlighed til at
ødelægge noget, hvis han piller.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 14:12

Peter Makholm skrev:

> [...]
> exploren ihjel så virker win-tasten ikke og man kan sikkert
> lave en trojaner der opfører sig tilpas ens.

Okay. Hvis det er tilfældet, så er Ctrl + Alt + Delete åbenbart
en sikrere måde at låse den på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 14:12

Klaus Ellegaard skrev:

> "Folk" kommer bare umotiveret forbi?

Det kan godt ske her, at der går familiemedlemmer forbi, som jeg
ikke ønsker skal have adgang til min konto.

> Ja, på kontoret gør de naturligvis. Men derhjemme?

Nu kan jeg jo ikke tale for andre end mig selv, men her på
matrikellen er svaret ja. Hvordan det ser ud hos andre, har jeg
selvfølgelig ingen anelse om. Jeg kritiserer ikke dem, som ikke
har kodeord på sin konto. Mit gæt var bare, at de fleste gjorde
det, men det er muligt at jeg tager fejl.

--
Hilsen
Madsen