Proftp i Freebsd vil ikke starte.
Fra : Jesper Andersen

Dato : 18-06-04 09:39

Hejsa.
Jeg har et helt ny installeret BSD system ver. 4.10 hvor jeg har
installeret Proftpd gennem ports systemet.
Problemet er at jeg bare ikke kan starte daemon'en, der sker intet når
jeg kører ./proftpd.sh start
Der kommer heller ingen fejl eller noget. Nogen der har en løsning ?

Jesper

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 18-06-04 11:37

Jesper Andersen <jaREMOVE@palby.dk> writes:

> [...]
> jeg kører ./proftpd.sh start
> Der kommer heller ingen fejl eller noget. Nogen der har en løsning ?

Prøv at kigge i /usr/local/etc/rc.d/proftpd.sh. I forbindelse med
overgangen til rcNG er en del ports begyndte at kræve, at man tilføjer
portnavn_enable="YES" i f.eks. rc.conf. F.eks. i amavisd.sh står der:

# Add the following lines to /etc/rc.conf to enable amavisd:
#
#amavisd_enable="YES"

Om det også gælder for protfpd ved jeg ikke.

Mvh. Martin
--
J. Martin Petersen "Atter springer gnuerne ud i vandet..."

Fra : Jesper Andersen

Dato : 21-06-04 08:28

Hej Martiin,

Tak for dit svar !
Det var lige det der var problemet ! Alt virker som det skal nu....

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Mikkel U.

Dato : 18-06-04 18:26

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> jeg kører ./proftpd.sh start
> Der kommer heller ingen fejl eller noget. Nogen der har en løsning ?

Hej.
Hvad med kommandoen /usr/local/libexec/proftpd ?
Jeg starter ikke automatisk Proftpd ved boot, og ovenstående
kommando "virker for mig".

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein