Skærmopløsning på Mac med YellowDog
Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 18-06-04 07:27

Hej gruppe,

Jeg har været så heldig at få en Power Mac G4 forærende Den kom med OS
9.1 installeret, men uden nogle licenser og/eller installations-cd'er.

Jeg har installeret YellowDog (3.0.1) Linux på den og det gik smertefrit og
lige ud af landevejen. Installationen kunne dog ikke genkende min Panasonic
E70 monitor (specifikationer her: http://www.wyntec.com.au/e70.htm) og KDE
ville kun køre i 800x600. Jeg har forsøgt manuelt at taste
frekvens-værdierne ind (både i en Generic Monitor og i den Panasonic Monitor
der "ligner mest"), men jeg får ikke muligheden for at vælge en højere
opløsning.

Monitoren kører fint 1024x768 når den er sluttet til min winXP maskine.

Grafikkortet i Mac'en er et Ati Rage 128 og da jeg startede den op med OS
9.1 kørte den også i 1024x768.

Hvad kan jeg gøre for at sætte systemet op til den rigtige monitor? Skal jeg
finde en driver? Burde det ikke være nok at tilpasse XF86config med de rette
værdier?

På forhånd tak.

--
Christian
Fjern dyret med den lange hals fra min email-adresse ...

Fra : Mikael Hansen

Dato : 18-06-04 23:59

Christian Aagot Riis wrote:
> [...]
>
> --
> Christian
> Fjern dyret med den lange hals fra min email-adresse ...

Det er måske XF86Config-4 der skal rettes i
(Dette gælder for X86 CPUer, kender ikke lige til MAC versioner af
Linux, Har godnok en ældre IBM PowerPC kørende som server, men uden
grafisk brugerflade. Det er kun en 100 MHz med 64 MB RAM)

m.v.h. Mikael