router og spil på nettet?
Fra : Tom Harthimmer

Dato : 17-06-04 20:32

er der nogen router der bare ikke kan spille på nettet eller hvad.
lige meget hvad jeg gør virker det ikke, og jeg har åbnet
de porte jeg skulle, jeg har også prøvet "DNZ" men det virker heller ikke.
hvis jeg stikker netkablet direkte op i adsl modemet så virker det.
jeg ved ikke hvad min router hedder for der står ikke noget, men jeg fandt
en firmware der passer så det er nok en: gigafast cable/dsl broadband
router.
er der nogen der kan hjælpe??
hilsen Tom

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 17-06-04 22:06

> [...]
>jeg ved ikke hvad min router hedder for der står ikke noget, men jeg fandt
>en firmware der passer så det er nok en: gigafast cable/dsl broadband

Hvad er det, som ikke virker.......

Du må fortælle noget mere: Hvilket spil er det, Virker Internet,
virker mail, hvad m. FTP m.m.

Hvilken port bruger spillet?

Elmer

Fra : Tom Harthimmer

Dato : 18-06-04 08:20

"Jørgen Elmer" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, som ikke virker.......
>
> Du må fortælle noget mere: Hvilket spil er det, Virker Internet,
> virker mail, hvad m. FTP m.m.
>
> Hvilken port bruger spillet?
>
> Elmer

det er bla.cs,colin mcrae rally,cal of duty, hvis jeg går ind på gamespy for
jeg ingen spilleserver frem og jeg har instaleret gamespy og alle de porte
man skal bruge
de skriver man skal åbne port:
a.. 6667 (IRC)
b.. 3783 (Voice Chat Port)
c.. 27900 (Master Server UDP Heartbeat)
d.. 28900 (Master Server List Request)
e.. 29900 (GP Connection Manager)
f.. 29901 (GP Search Manager)
g.. 13139 (Custom UDP Pings)
h.. 6515 (Dplay UDP)
i.. 6500 (Query Port
internettet virker, e-mail virker, ftp ved jeg ikke rigtigt hvad er for
moget, men tror ikke jeg har brug for det
jeg kan også downloade.
hilsen Tom

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 18-06-04 10:09

> [...]
> internettet virker, e-mail virker, ftp ved jeg ikke rigtigt hvad er for
> moget, men tror ikke jeg har brug for det

Er du sikker på at du har sat din firewall/router til at forward på den
rigtige IP? dvs, router skal forward'e de porte du har brug for ti ldin egen
pc's IP-adr.

Mvh.
Søren

Fra : Tom Harthimmer

Dato : 18-06-04 10:25

"Søren J. Madsen" <sjm@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at du har sat din firewall/router til at forward på den
> rigtige IP? dvs, router skal forward'e de porte du har brug for ti ldin
> [...]
jeg mener jeg har åbnet portene på hele lan netværket,
i det faneblad der hedder "auto 2way applications"
skal man også gøre noget inde i "virtual server"
der kan man åbne nogle service porte
hvilke skal åbnes der?
der er:
ftp(21)
telnet(23)
smtp(25)
dns(53)
http(80)
pop3(110)
netmeeting(1720)
og så nogle tomme boxe
hilsen Tom

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 18-06-04 10:46

> [...]
> i det faneblad der hedder "auto 2way applications"
> skal man også gøre noget inde i "virtual server"

Du skal ind i "virtuel server" og åbne de porte du skal bruge (masterbrowser
mv.)
Disse indtastes i de tomme boxe, hvor du også skal skrive din IP-adr.
Dem du har nævnt ovenfor, skal du ikke åbne, medmindre du har brug for dem,
hvilket ikke er tilfældet, hvis du kun skal køre "spil-servere"

Mvh.
Søren

Fra : Tom Harthimmer

Dato : 18-06-04 10:57

Hej Søren
ja som du kan se er jeg ikke nogen "ørn" dit det her
men min søn ville gerne spille på nettet, så jeg må prøve
at sætte mig ind i netværk
jeg prøver de forslag du skrev og
mange tak for hjælpen hilsen Tom.

Fra : Tom Harthimmer

Dato : 18-06-04 11:15

Hej igen
ja nu kan jeg få serverne frem, men der står 0 ping
ud for dem, hvad mon der så kan være galt??
hilsen Tom.

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 18-06-04 13:03

> Hej igen
> ja nu kan jeg få serverne frem, men der står 0 ping
> ud for dem, hvad mon der så kan være galt??
> hilsen Tom.

Kan du joine dem ?

Mvh.
Søren