Kan man fortryde et køb på en Internetaukt~
Fra : dk_gryf

Dato : 17-06-04 20:22

Kan man fortryde køb af en vare man har købt på en online Internetauktion
f.eks. Lauritz.com el. Gauguin.dk??
Ifølge Lov om visse forbrugsaftaler fra før 10.01.2004 kunne man mht. § 10c
6/2, men jeg kan ikke finde ud af om man kan efter den nye Lov om visse
forbrugsaftaler som er kommet efter 10.01.2004.

Mvh
Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-04 20:29

dk_gryf skrev:

>Kan man fortryde køb af en vare man har købt på en online Internetauktion
>f.eks. Lauritz.com el. Gauguin.dk??

Måske.

>Ifølge Lov om visse forbrugsaftaler fra før 10.01.2004 kunne man mht. § 10c
>6/2

.... forudsat at det var en erhvervsdrivende der solgte varen på
auktionen som led i sit erhverv.

Der er ingen returret hvis du har købt af en privat eller hvis en
boghandler har solgt sit gamle strygebræt (så er han i realiteten
også privat).

>men jeg kan ikke finde ud af om man kan efter den nye Lov om visse
>forbrugsaftaler som er kommet efter 10.01.2004.

Den revision har jeg ikke fået fat i endnu, men det ville da
overraske mig om returretten var blevet fjernet.

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 17-06-04 20:37

Bertel Lund Hansen skriblede:

http://makeashorterlink.com/?V4CA22798

--
/Gevaldi

Fra : Gevaldi

Dato : 17-06-04 20:31

dk_gryf skriblede:
> [...]
> § 10c 6/2, men jeg kan ikke finde ud af om man kan efter den nye Lov
> om visse forbrugsaftaler som er kommet efter 10.01.2004.

Og det mener du har noget med
internet udbydere at gøre.
Prøv istedet:

eller:

--
/Gevaldi
Find den rigtige nyhedsgruppe her:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-04 20:39

dk_gryf skrev:

> [...]
>6/2, men jeg kan ikke finde ud af om man kan efter den nye Lov om visse
>forbrugsaftaler som er kommet efter 10.01.2004.

Nu har jeg fået fat i den nye lov. Det korte svar er:

I alt væsentligt er reglerne om fortrydelse ved fjernsalg
uændrede.

Du kan fortryde hvis du har handlet ved en netauktion og sælger
er en erhvervsdrivende der handler som led i sit erhverv - hvis
det ikke drejer sig om leverpostej eller et ibrugtaget
teleabonnement (samt alle de andre undtagelser), og hvis varen er
i væsentligt samme stand som du modtog den osv..

--
Bertel