Fra stationær DVD afspiller til Computer
Fra : benna

Dato : 17-06-04 20:18

Hvis jeg afspiller en dvd film eller VCD film på min stationærer DVD
afspiller eller video maskine kan jeg så føre signalet (både lyd og
billede) over til min computer og hvad kræver dette? Jeg vil ikke kun
kunne se det men også optage det på min HDD.

Håber nogen kan hjælpe

Johs

Fra : Mads

Dato : 17-06-04 21:34

On 17 Jun 2004 12:17:41 -0700, muingaza@yahoo.com (benna) wrote:

> [...]
>billede) over til min computer og hvad kræver dette? Jeg vil ikke kun
>kunne se det men også optage det på min HDD.

Enten et TV Tuner kort eller et decideret video grabber kort.
TV tuneren er den billigste løsning, men grabber kortet vil
give det bedste resultat.

mvh Mads

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-06-04 06:26

On 17 Jun 2004 12:17:41 -0700, benna <muingaza@yahoo.com> wrote:

> [...]
> billede) over til min computer og hvad kræver dette? Jeg vil ikke kun
> kunne se det men også optage det på min HDD.

Hej
Du vil få et langt bedre resultat med selv det billigeste DVD-drev til
pcen.
Og så vil det også være meget lettere end at bikse med kabler og optage
software.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Mads

Dato : 18-06-04 08:26

On Fri, 18 Jun 2004 07:25:53 +0200, "Thomas Hansen"
<thomas.hansenGORILLA@lite.dk> wrote:

> [...]
>pcen.
>Og så vil det også være meget lettere end at bikse med kabler og optage

Det er korrekt, men nu blev der jo netop spurgt "DVD afspiller eller
video maskine".
Jeg har endnu ikke set nogen VHS tapedrev til en PC.

Men ja, hvis der kun er tale om DVD skiver, så er et DVD drev til
PC'en både det billigste og langt det nemmeste.

mvh Mads

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-04 08:32

"Mads" <mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har endnu ikke set nogen VHS tapedrev til en PC.

Øv, sådan et kunne jeg ellers godt bruge

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : René Jensen

Dato : 18-06-04 11:06

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Mads" <mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Øv, sådan et kunne jeg ellers godt bruge

Bare en lille anektdote; jeg kan huske man kunne bruge sin VHS video
optager til at tage backup fra min miggy, men det er jo lang tid tilbage :)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-04 11:30

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse
> Bare en lille anektdote; jeg kan huske man kunne bruge sin VHS video
> optager til at tage backup fra min miggy, men det er jo lang tid tilbage
:)

www.klattrup.dk/vhs.jpg

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-06-04 14:04

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse
> :)
>
> www.klattrup.dk/vhs.jpg
WOW.. 9mb i minutet.. :)

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-06-04 13:46

> Det er korrekt, men nu blev der jo netop spurgt "DVD afspiller eller
> video maskine". Jeg har endnu ikke set nogen VHS tapedrev til en PC.

Jeg havde lige overset det med video maskine.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-06-04 14:05

> [...]

> billede) over til min computer og hvad kræver dette? Jeg vil ikke kun
> kunne se det men også optage det på min HDD.

Hej
Jeg har overspillet en del gamle VHS bånd til SVCD vha. et TerraRec
Cinergy 400
http://makeashorterlink.com/?Y6BF21898
Det virker fint men kræver en del biksen med ledninger og indstillinger af
software. Især lydden er meget svære at få ordenlig. Enten er den for lav
eller også forvrænger den. Og man skal finindstille ved hver indspilning.
Jeg har prøvet en masse forskellige optage software. Dr. Divx er nok det
letteste at bruge. Men det mangler en masse indstillings muligheder. Det
software som følger med kortet er udemærket men det er også svært at
indstille. Power VCR virker også ok.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-04 00:22

benna wrote:
> [...]
> billede) over til min computer og hvad kræver dette? Jeg vil ikke kun
> kunne se det men også optage det på min HDD.

Som andre også har skrevet vil det mest fornuftige (og billigste) være at
købe et DVD drev, udover det er det billigste, så undgår du også
kvalitetstab, hvilket du ikke kan undgå på den anden måde, det vil faktisk
være at gå over åen for at hente vand, at gøre det på din foreslåede måde
*S*

--
MVH.
N_B_DK