bedste +400W strømforsyning
Fra : Jens Chr.

Dato : 17-06-04 19:11

hejsa NG
jeg har en pc, med 5 hdd'er 2 cd-drev et gf4 ti4200 kort, samt en P4 2,4ghz.

min 340W chieftech psu kan vist ikke klare den, så mit sørgsmål er hvilken
+400W strømforsyning vil i anbefale, og den må helst ikke koste mere en
5-600 kr

På forhånd tak

Jens Chr.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-06-04 20:29

On Thu, 17 Jun 2004 20:10:39 +0200, Jens Chr. <nope@sry.dk> wrote:

> [...]
> hvilken
> +400W strømforsyning vil i anbefale, og den må helst ikke koste mere en

Hej Jens

Du kan ikke både blæse og have mel i munden på samme tid.
En kvalitets psu koster penge, især hvis den ikke skal larme som en
jumbojet.
Jeg vil anbefale en Antec psu. Til dit brug vil en
være meget fin. Jeg har selv den store model med 550watt. Og den køre bare
fantastisk. Og er rimilig støjsvag.
Jeg undersøgte markedet ret meget inden jeg købte min. Og i alle de tests
og sammenligninger jeg fandt blev Antec placeret helt i top.

/Thomas

--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jens Chr.

Dato : 17-06-04 21:24

> Du kan ikke både blæse og have mel i munden på samme tid.
> En kvalitets psu koster penge, især hvis den ikke skal larme som en
> jumbojet.

hehe, det er rigtigt, men da jeg er en fattig studerende, ville det ikke
være mulgit for mig at bruge alt for meget af SU'en. men jeg tror jeg vil
spise mindre i den næste måned også købe den ANTEC som du anbefaler. :)

mange tak for hjælpen

Jens Chr.

Fra : Egil Solberg

Dato : 17-06-04 22:28

Jens Chr. wrote:

> [...]
> ikke være mulgit for mig at bruge alt for meget af SU'en. men jeg
> tror jeg vil spise mindre i den næste måned også købe den ANTEC som

Jeg købte den der TruePower 430 og er ret fornøjd, kører XP3000+/768MB
RAM/Geforce4 Ti4200/3x7200rpm HDD.
Jeg fandt ud af at jeg ligesågodt kunne købe et helt Anteckabinet (1080AMG)
da forskellen ikke var så stor fra at købe PSUet løst.
Kabinettet liger dog Chiefteckabinettet meget, men så har du jo grundlag til
en ny PC med det gamle kabinet.

Fra : Egil Solberg

Dato : 17-06-04 22:29

Egil Solberg wrote:

> Kabinettet liger dog Chiefteckabinettet meget, men så har du jo
> grundlag til en ny PC med det gamle kabinet.

liger=ligner

Fra : MVP

Dato : 18-06-04 09:37

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse> Hej
Jens

> Jeg vil anbefale en Antec psu.

Me 2 - Antec er gode, og støjsvage.

Min holder spændingerne fint selv ved hård belastning - dog gik blæseren
efter kort tid, men det jo hvad der kan ske.

Mads

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-06-04 09:59

:: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11055
[...]

Jeg har sådan en 430W Antec og man kan da holde ud at være i stue med
den, men støjsvag er den nu ikke.

Jeg har selv 5 HD'er, XP 2500+, ATI9800Pro, 1GB PC2700 ram, dvd+cdrw,
wintv, 6 kabinetblæsere (ultra low noise pabst), pabst variofan til
cpublæser og så de 2 blæsere i Antec'en. Og det er de 2 blæsere i
Antec'en jeg hører mest

Jeg må nok på et tidspunkt købe mig en betydelig dyrere og mere støjsvag
PSU. Øv, det bliver dyrt

mvh Bernhard

Fra : John Hinge

Dato : 18-06-04 11:27

On 17 jun 2004 Jens Chr. was heard to say:

> min 340W chieftech psu kan vist ikke klare den, så mit sørgsmål er
> hvilken +400W strømforsyning vil i anbefale, og den må helst ikke
> koste mere en 5-600 kr

Jeg skiftede min Chieftec 340'er (har du også et Dragon kabinet ?
Dejligt kabinet) ud med en Thermaltake Silent Purepower Xaser
(lang poptitel) W0011.. den står til 689 kroner.
Den er nem at montere, har masser af ledninger, og er dejligt
støgsvag.. Den komemr med 2 forskellige blæserkontrol plader..
En du kan sætte i et 5.25" slot, og en du kan sætte i en ledig
bagplade ved PCI slottene. Sætter man kontrollen til cirka medium
så siger den cirka ikke en dyt, men den køler udmærket.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-04 00:30

John Hinge wrote:

> Den er nem at montere,

Der er ingen forskel på monteringen af PSUer... ellers overholder de(n) da
ikke standarden...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-06-04 22:07

On Thu, 17 Jun 2004 20:10:39 +0200, Jens Chr. wrote:

> [...]
> +400W strømforsyning vil i anbefale, og den må helst ikke koste mere en

Jeg ville foreslå Enermax, da de nok laver de bedste PSU'er all round set.

Desværre er de også ca. dobbelt så dyre som Antec's - så jeg ville kigge på
Antec, hvis ikke der er penge til Enermax.

Men Enermax er kommet med en hel ny serie PSU'er med Sanyo Denki blæsere,
der er både støjsvage og i rigtig god kvalitet:
http://www.enermax.com.tw/products_page.php?Tid=1&gon=234&Gid=18&Gid2=25

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-06-04 23:00

Dr.Ralph wrote:
:: Jeg ville foreslå Enermax, da de nok laver de bedste PSU'er all
:: round set.
::
[...]

Ude på arbejde har vi allerede brændt een af dem af og det var nu ikke
fordi vi prøvede på det. Det var en 365W udgave. Og ja, de er også lidt
dyre...

Fortron laver nu gode PSU'er hvis det endelig skal være. Desværre ikke
specielt støjsvage, men min gamle 300W Fortron kan godt nok trække en
hel del uden at kny (5HD, 1GB RAM, XP 2500+, Geforce2GTS, CDRW+DVD,
WinTV PCI og lidt mere, kan ikke lige huske). Muligvis prøved ejeg den
også med ATI9700Pro men det kan jeg ikke huske. Den var i hvert fald
bedre end min Chieftec 340W som fulgte med kabinettet.

mvh Bernhard